Gå til innhold

Hva inneholder egentlig Hi-Fi Soundsystem?


Anbefalte innlegg

Hva inneholder egentlig denne pakken? Er snakk om en 2005 E46 Coupé. Det er ikke harman/kardon sin, det står kun "Hi-Fi Soundsystem" i innholdslisten i bilen min.

Det jeg lurer mest på er om det er en sub gjemt i bilen en plass eller ikke. Tenkte å oppgradere med en Blaupunkt forsterker og vil da ha sub eller bytte ut den som er nå. Hvor ligger subben i så fall i E46?

Takker for alle svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikkje sub med i denne pakken. Alt er kobla via forsterker som ligg bak i bilen. Du kan nokk kobla til ein Blaupunkt forsterker, men du får nokk ikkje adapter som passer i og med att det er eigen forsterker. Hadde dette i min forige E46 og er ikkje noko voldsom lyd av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er kablene som går bak der? Har sett på både Blaupunkt sine Plug and Play forsterkere men lurer på å gå for litt kraftigere forsterker i.o.m. at jeg skal kjøpe 2 stk 8" subber. Tviler på Blaupunkt klarer å drive det skikkelig. Hvordan er det mulig å koble til forsterker på proff navigasjonen i E46?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når eg tenker med litt om, så er det nokk enklare å koble seg rett til radio modulen. Den ligg nemlig bak der også. Da passer nokk Blaupunkt adapteret også. Kablane er gode nokk til dei elementa som står der så må du ha eigne kabler til sub'ane. Når du velger forsterker så må du passe på att du får ein som har støtte for høgnivå inngang. Det er ikkje nokon vanlig RCA out(Lavnivå) på radiomodulen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, får kjøpe det ledningssettet til Blaupunkt da og kjøpe en 5-kanals forsterker utenom.

Forsterkeren må ha høypassinngang ja.

Har sett litt på denne: http://www.bassbrothers.no/display.aspx ... prodid=970

Likte lyden i noen DLS høytalere jeg hadde men har aldri hatt en DLS forsterker. Men ser også at den forsterkeren ikke har høypass på sub-inngangen, må jeg ha en omformer da eller hvordan blir det?

Edit: Fant en manual for forsterkeren, men ble ikke helt klok på det.. Viss du ser på side 5 her, så står det at man skal koble sub på både "High Input channel 1 & 2". Er det riktig forstått at man skal koble både høytaler + sub samtidig på channel 1 & 2?

Ønsker også forslag til 2 stk 8" subber til 3000kr totalt. Er DLS sine subber bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsterkaren må i tillegg til høgnivå inngang også støtte differenctial/ballanced innsignal. Er ganske få forsterkera som har dette. Blaupunkt har det på THA serveren. Kicker ZX70008, Alpine PDX og JL Audio HD serien har det også. Bruker du ein som ikkje har det blir det mykje støy. Trur det blir heilt ubrukelig. Har foresten ein Alpine PDX-5 forsterkar. Den er så godt som ny. Held på med oppgradering i min E61, men blir aldri ferdig, så brudere å selle 5 kanals forterkaren og berre sette inn ein 1/2 kannals på subane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...