sondresor Skrevet Juni 11, 2009 Skrevet Juni 11, 2009 Jeg sitter å vurderer kjøp av en 98mod 525tds touring, og lurte litt på hvilke erfaringer andre har med denne bilen? Hvordan er driftsikkerheten på disse bilene etter 200 000km? Noen svakheter som er vanlig? Bilen jeg ser på har automatkasse og 225' km på telleren. Er dette litt langt? Hvordan vil dere si sannsynlighet for store utgifter i nærmeste fremtid er med denne bilen? (Ser meget velholdt ut, fullt servicehefte og eu-ok til sept 2011...) Med andre ord; kan dette være et OK kjøp? Takker for alle innspill!
Robin L Skrevet Juni 11, 2009 Skrevet Juni 11, 2009 tds er en kjempebil det!! den går utrolig billig, og har en fin 6-er lyd!! den jeg hadde gikk på 0.55 på langkjøring (manuell). denne var også chippet og gikk ganske godt! men det er ett par ting man bør sjekke. disse motorene har hatt endel problemer med dieselpumpa, sjekk om denne er gjort noe med! ellers skal vist dette være skuddsikre motorer, som går mange hundre tusen km. har hørt at man skal være forsikige med de når de er kald, toppen kan sprekke eller hva det var. så er det rust under bakluka, og under dører/på baksiden av dørene (plateskøter) for min del villet jeg ikke kjøpt en e39 uten servicehefte eller annen dokumentasjon.
hillmar Skrevet Juni 11, 2009 Skrevet Juni 11, 2009 Velkommen til forumet! Du kan begynne med å lese her: http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E39/ Jeg har e39 tds selv, og er generelt rimlig fornøyd. Ikke no reserbil, men nok power til daglig bruk. På min bil røyk dieselpumpa, en reperasjon som havner på 20-30 tusen hvis du ikke skrur selv. Men det tror jeg var mer pga. "uflaks" enn en vanlig feil. Jeg har også bytta en del understels deler, og er ikke ferdig , men hvis bilen virker tait og fin så har du nok et bedre utgangspunkt enn meg... Har du link til no annonse, eller info om utstyr og pris?
sondresor Skrevet Juni 11, 2009 Forfatter Skrevet Juni 11, 2009 Takk for nyttig link! Bilen jeg funderer på ser slik ut: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17648154
hillmar Skrevet Juni 11, 2009 Skrevet Juni 11, 2009 Den så fin ut med mye av det "riktige" utstyret! Hvis den også kjenne velholdt ut, og selger virker seriøs tror jeg ikke det er no upris, men ville kanskje prøvd å få pruta den ned til 80k.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå