Gå til innhold

Bilder fra CCN Rudskogen Lørdag

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

bildene er fine på den bærbare skejrmen jeg sitter på nå, men på den andre skjermen, som er mye bedre, kunne du ha gjort eksponeringen 0.10-0.20 lysere formin del... men jeg vil heller ha for mørke, enn for lyse bilder... må nok ned på lukkertiden kev! det er for lite "liv" i bildene ;-)men for all del! stå på! går jo bare ne vei! :-)

jeg må også lære meg banebilder tror jeg :-P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bildene er fine på den bærbare skejrmen jeg sitter på nå, men på den andre skjermen, som er mye bedre, kunne du ha gjort eksponeringen 0.10-0.20 lysere formin del... men jeg vil heller ha for mørke, enn for lyse bilder... må nok ned på lukkertiden kev! det er for lite "liv" i bildene ;-)men for all del! stå på! går jo bare ne vei! :-)

jeg må også lære meg banebilder tror jeg :-P hehe

Det er bedre å få lyse bilder. Resultatet i PS blir bedre når du gjør lyse bilder mørke, enn omvendt, syns jeg hvertfall. Men det beste er jo selvfølgelig å få ganske naturlige lysforhold., men det er ikke lett.

Og Breitbau, du må ned på lukkertiden ja! Minst 1/125 hehe, syns jeg, hvertfall med det objektivet du har, aner ikke hva du bruker, men ser du har god zoom. På dette bildet har jeg brukt 125.. og det med den elendige 18-55mm objektivet, men med moderat zoom. Kunne nok prøvd meg på 85 og, men ble litt hastverk bilder da jeg skulle kjøre selv.

IMG_3270.jpg

Dette er tatt med 1/80 .. ser hvor mye vanskligere det blir å få fokus, men her tror jeg objektivet har veldig mye å si om man kan panorere greit. 18-55milimetern min er ikke god nok til slike bilder. Kunne nok klart bedre med noen forsøk til dog.

IMG_3262.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt oki ;)

Følte bare jeg fikk dårlige bilder når jeg brukte 1/200, så er helt klart panoreringen jeg må lære meg..

Hvordan er det med bilder tatt rett forfra på depotstrekker da? Hva slags lukkertid er å anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...