anders87 Skrevet Juni 18, 2009 Share Skrevet Juni 18, 2009 Noen bilder jeg tok på lørdagen, med hjelp "litt" hjelp av BreitBau på innstillingene på kjørebildene Uredigerte... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juni 18, 2009 Share Skrevet Juni 18, 2009 De kunne vært lysere på min skjerm og, men det er ikke noe jeg legger merke til uten å tenke over det. Irriterer meg mer over f-en i photografies.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Juni 18, 2009 Share Skrevet Juni 18, 2009 bildene er fine på den bærbare skejrmen jeg sitter på nå, men på den andre skjermen, som er mye bedre, kunne du ha gjort eksponeringen 0.10-0.20 lysere formin del... men jeg vil heller ha for mørke, enn for lyse bilder... må nok ned på lukkertiden kev! det er for lite "liv" i bildene ;-)men for all del! stå på! går jo bare ne vei! jeg må også lære meg banebilder tror jeg hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Juni 18, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 18, 2009 Det er sykt vanskelig.. SLiter som sagt med panoreringen.. Men øvelse gjør vel mester.. Får stelle meg i veikanten her nede Gunnar: Er det photograPHies? eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Skrevet Juni 18, 2009 Share Skrevet Juni 18, 2009 Gunnar: Er det photograPHies? eller? Japp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Juni 18, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 18, 2009 Flaut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Anders Skrevet Juni 18, 2009 Share Skrevet Juni 18, 2009 bildene er fine på den bærbare skejrmen jeg sitter på nå, men på den andre skjermen, som er mye bedre, kunne du ha gjort eksponeringen 0.10-0.20 lysere formin del... men jeg vil heller ha for mørke, enn for lyse bilder... må nok ned på lukkertiden kev! det er for lite "liv" i bildene ;-)men for all del! stå på! går jo bare ne vei! jeg må også lære meg banebilder tror jeg hehe Det er bedre å få lyse bilder. Resultatet i PS blir bedre når du gjør lyse bilder mørke, enn omvendt, syns jeg hvertfall. Men det beste er jo selvfølgelig å få ganske naturlige lysforhold., men det er ikke lett. Og Breitbau, du må ned på lukkertiden ja! Minst 1/125 hehe, syns jeg, hvertfall med det objektivet du har, aner ikke hva du bruker, men ser du har god zoom. På dette bildet har jeg brukt 125.. og det med den elendige 18-55mm objektivet, men med moderat zoom. Kunne nok prøvd meg på 85 og, men ble litt hastverk bilder da jeg skulle kjøre selv. Dette er tatt med 1/80 .. ser hvor mye vanskligere det blir å få fokus, men her tror jeg objektivet har veldig mye å si om man kan panorere greit. 18-55milimetern min er ikke god nok til slike bilder. Kunne nok klart bedre med noen forsøk til dog. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Juni 18, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 18, 2009 Det er helt oki Følte bare jeg fikk dårlige bilder når jeg brukte 1/200, så er helt klart panoreringen jeg må lære meg.. Hvordan er det med bilder tatt rett forfra på depotstrekker da? Hva slags lukkertid er å anbefale? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Anders Skrevet Juni 19, 2009 Share Skrevet Juni 19, 2009 Vet ikke helt hva du mener med rett forfra på depotstrekker.. Men farten på bilene, hvor du står og zoom er ganske avgjørende for hvor høy\lav lukkertid du skal bruke Hva slags utstyr bruker du forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Juni 19, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 19, 2009 Nikon D80 og på disse har jeg vel brukt f/3.5-5.6 70-300 VR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå