Rayb Skrevet Juni 12, 2009 Skrevet Juni 12, 2009 Hei Folkens Som sagt så har jeg fått risting i rattet på min E46. Jeg har eleminert: -Dekk/Felger -Bremser -Hjullagre Så da står jeg igjen med foringene... Hvilken foring skaper risting i rattet? Stab.stag, bærearm...!? Kom med innputt folkens
eriklepe Skrevet Juni 12, 2009 Skrevet Juni 12, 2009 paralellstag ved tannstag eller rattakselledd/hardyskive på rattaksel kan også gi slike symptomer.
Rayb Skrevet Juni 16, 2009 Forfatter Skrevet Juni 16, 2009 Hadde bilen jekket opp på fronten nylig og tok da tak i hjulet oppe og nede (nord og sør) uten at jeg fant slakk og det samme forran og bak (vest og øst) uten at det var slakk... Begynner å tenke drivakslinger...!?
bmw pat Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 regner med at du mener vibrasjoner under nedbremsing. Ville da sjekket foringene på bærearmene. Befinner seg i bare del av bærearmen
Rayb Skrevet Juni 16, 2009 Forfatter Skrevet Juni 16, 2009 Nei det er faktisk vibrasjoner ved kjøring, enten jeg har gass på eller ikke. Ved bremsing er det ikke vibrasjoner...
Makky Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 Hadde det samme problemet på min e46, da var det stab.stag. som var synderen. Og det var vibrasjon bare under kjøring.
morteym Skrevet Juni 17, 2009 Skrevet Juni 17, 2009 Et annet symptom på vertikal "stabstag" er knepping hvis du kjører på brostein f.eks. Hvordan har du fått eliminert dekker og felg?
Rayb Skrevet Juni 17, 2009 Forfatter Skrevet Juni 17, 2009 Et annet symptom på vertikal "stabstag" er knepping hvis du kjører på brostein f.eks.Hvordan har du fått eliminert dekker og felg? Jeg kjøpte nye dekk forran på fredag og ba spesifikt om de kunne se etter kast i felg, de fant ingenting. Med de nye dekkene montert på er ristingen akkurat den samme... Hva mener du med vertikal stabstag? Fjærbensstag? For jeg har en knepping ved kraftig høyresving på brostein. Men kun da.
Rayb Skrevet Juni 18, 2009 Forfatter Skrevet Juni 18, 2009 Får stab.stag foringer i morgen, får bare prøve med det billigste først
CS Skrevet Juni 18, 2009 Skrevet Juni 18, 2009 Tipper det er lenkearmen, som har gitt seg på en av sidene foran. Det pleier å gi vibrasjoner i rattet ved kjøring med og uten gass.
Rayb Skrevet Juni 18, 2009 Forfatter Skrevet Juni 18, 2009 Er vibreringene der uansett hastighet? Veldig, veldig svakt under 70 km/t. Over 90 har jeg ikke vært på en stund men fra 70 til 90 er det størst vibrasjon.
Rayb Skrevet Juni 18, 2009 Forfatter Skrevet Juni 18, 2009 Tipper det er lenkearmen, som har gitt seg på en av sidene foran. Det pleier å gi vibrasjoner i rattet ved kjøring med og uten gass. Hva mener du med lenkarm? Disse "kyllingbein" stagene opp langs demper? Som jeg kaller for linkarm...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå