Kjell Z3 Skrevet Juni 15, 2009 Skrevet Juni 15, 2009 Da får du skrive rapport når du har vært der. Når har du fått time da?
morteym Skrevet Juni 15, 2009 Forfatter Skrevet Juni 15, 2009 Ja, nå håper jeg virkelig de er flinke der. Skal levere bilen tidlig på fredag, så håper nå inderlig at ventiljusteringen blir bra på en dag, for de fleste (iallefall i Norge) sier at de må ha to dager pga motoren må kjøles helt ned over natten før de kan justere. De jobber vel ikke på lørdag også? Skal ta med en kamerat fra Fredrikstad og ta det som en roadtrip. Noen spesiell rute derfra som er å anbefale? Langs kysten i Sverige og bru over til Danmark? Eller Ferje fra Gøteborg? Bilen er litt lav for ferje kanskje, evt må jeg justere den noe opp. Vet du forresten hvordan det er med løftebukken de har i Flensburg?
Kjell Z3 Skrevet Juni 15, 2009 Skrevet Juni 15, 2009 Jeg har bare tatt ferje fra Haugesund og kristiansand, og i sommer skal jeg fra Stavanger. Du ser bilde av min på bukk på et av disse bildene : http://www.bmwguiden.no/modules.php?set ... _album.php
Werther Skrevet Juni 15, 2009 Skrevet Juni 15, 2009 Noen som har hørt om Jarls Bilservice i Helsingborg i Sverige da? Så ekstremt billig ut.http://www.jarlsbilservice.com/Service%20--.html Han/de er absolutt seriøs ja. Har drevet med BMW i 30 år, og er spesialist på Alpina. Har masse blader fra 80-tallet der han har faste annonser... Gi tilbakemelding på servicen din da.
morteym Skrevet Juni 15, 2009 Forfatter Skrevet Juni 15, 2009 Kjell: Det så ut som at det ikke skulle være noe problem med lav bil der? Skal gi tilbakemelding om mitt inntrykk av Albert Bauer. Blir sikkert en liten review fra turen i tråden om min bil.
Werther Skrevet Juni 15, 2009 Skrevet Juni 15, 2009 Du kan begynne her : Albert Bauer BMW Flensburg, tlf : 004946199900. Spør om pris der først, så kan du senere eventuelt ringe til andre byer. Jeg skal på verkstedet i Flensburg for 5 gang i august. De snakket godt engelsk og er lette å snakke med selv om du ikke måtte være en hyler i engelsk selv. Lykke til, og gi en tilbakmelding på pris. Tusen takk for det tipset, skal kontakte dem før jeg drar på ferie. Vet du om de har lånebil for reparasjoner som tar f.eks to-tre arbeidsdager?
Kjell Z3 Skrevet Juni 15, 2009 Skrevet Juni 15, 2009 Nei, vet ikke om de har lånebil, men det kan du jo bare spørre om når du ringer. Ellers er det 10-12 min å gå til sentrum.**** Dette skrev jeg på forumet etter å ha vært der i 2007 : Har hatt en hyggelig tysklandstur der vi bodde i Flensburg, Lubeck, Celle og Bremen, var også på dagsturer til Hannover og Hameln. Hadde også selvsagt litt service på bilen i Flensburg (tredje år på rad), Denne gang var det oljeservice som stod på menyen, men måtte også fikse høyre el.vindu som gikk veldig tregt. Kjøpte også to nye dekk foran, kjøpte også de på BMW, Continental Sportcontact2 225/45/17.Hadde også forstillingskontroll med en liten justering av spissingen. Her er kostnadene : Oljeservice (Castrol SLX 0W-30) : 165 Euro. Smøre opp mekanismen til høyre el.vindu : 18,5 Euro. 2 stk Continental Sportcontact2 225/45/17 : 177,5 Euro/stk+30 Euro i montasje, ventiler og div som har med dekkene å gjøre.. Forstillingskontroll/justering : 62 Euro. Alt inkl. moms. Totalt : 635 Euro. Det var virkelig deilig å få på de nye dekkene, sporer MYE mindre nå,og mye mindre dekkststøy enn fra de gamle Goodrich-dekkene *** Og fra turen i 2006 : http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=2 ... =flensburg
Werther Skrevet Juni 15, 2009 Skrevet Juni 15, 2009 Nei, vet ikke om de har lånebil, men det kan du jo bare spørre om når du ringer. Ellers er det 10-12 min å gå til sentrum. Ok. Jeg har en ganske lang smørbrødliste, så kunne vært fordel med lånebil. Uansett er Flensburg en hyggelig by, var der for ti år siden...
morteym Skrevet Juni 15, 2009 Forfatter Skrevet Juni 15, 2009 Noen tips til hva en kan finne på eller se på i denne byen? De skulle forresten ha ca 19.000,- for servicen i Fredrikstad (Bilia som de nå heter), så det er tydeligvis litt prisforskjeller her i Norge også..
Kjell Z3 Skrevet Juni 15, 2009 Skrevet Juni 15, 2009 Det er jo en liten koselig by men ikke så mye mer å gjøre enn å spise godt og drikke godt øl, men det er jo bra Er nok med en overnatting eller to. Har bodd der så mye at jeg er litt lei den. Skal bo i en annen liten by to første nettene denne gang og kjøre på dagstur til Flensburg (ca 1 time) for å ta insp 2.
morteym Skrevet Juni 19, 2009 Forfatter Skrevet Juni 19, 2009 Turen gikk fra Fredrikstad kl halv to, og via brua fra Sverige og over til Danmark så kjørte vi ca 83 mil til Flensburg. Hadde time på Svensen eksos kl 10 på morgenen, og regnet med å dra kl 12. Men jobben der tok to timer og vi var ikke på vei før halv to. Hadde et par stopp på rundt 20 min, ellers har vi ligget i ca 140-160 kmt på speedometeret mesteparten av veien, akkurat nok til å ikke miste lappen. Seneste innsjekk på hotellet var 22:00, da stengte de dørene. Vi stoppet innom en bensinstasjon på grensa til Tyskland og spurte om retning da klokka var 21:48. I jakten på hotellet stoppet vi på en bensinstasjon til, da var klokka 21:57. Dette er sikkert vanskelig å tro, men klokka mi var 22:00 på slaget da jeg slapp av min kartleser utenfor inngangen. Snakk om timing! Vi fikk akkurat sjekket inn før personalet låste dørene og forduftet... Blir fem timers søvn nå før jeg drar bort på Albert Bauer og setter fra meg bilen.
morteym Skrevet Juni 19, 2009 Forfatter Skrevet Juni 19, 2009 En hyggelig resepsjonsdame guidet meg videre bort til en pult hvor jeg satt og ventet på han som skulle ta i mot meg. Ble tilbudt kaffe eller cappuchino. Etter en stund kom det en mann som tok seg av min bil. Spurte om det var noe spesielt som skulle ses på osv. Stemplet serviceheftet og leste informasjon på datan før han ble med meg ut og så på bilen. Ganske omstendelig kundemottak. Etterpå kunne jeg leie en bmw 1-serie for 50 euro per dag, eller 5-serie for 75 euro. Jeg valgte en taxi tilbake til hotellet på Bauers regning. Bilen er ferdig ca halv fem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå