-Anders- Skrevet Juni 12, 2009 Skrevet Juni 12, 2009 Ja, ble da stoppet av politet for andre gang på en drøy mnd. Første turen måtte jeg rive av solfilm, og fikk pålagt å dra rett hjem og bytte over til hjul som var godkjente. Jeg ga lettere f, og trilla videre rundt på brock hjula. Idag, the day of my life ble jeg stoppet igjen. Nå hadde jeg jo allerede èn notis ang ulovlige felger/dekk, så han begynte å prate på avskilting som eneste utvei, siden jeg tydeligvis ikke tok politiet på alvor. Jeg fikk snakket han til fornuft, tror jeg da, og han droppet å avskilte meg, mot at jeg viste bilen innen en uke med andre hjul, og IKKE satt på igjen de andre hjula. For da ble det bot og avskiltning på stedet hvis de så meg igjen. Glemte jeg å nevne at jeg også ble tatt i gjennomsnittsmåling, av en ganske så anonym ford med TAKSTATIV på taket? Og du med den grønne m3`n eller hva det var. Regner med du var så heldig å svingte av mot lørenskog? For du hadde ryki på den forden du og med den farta di! Noen som har lyst på brock felger btw, for dette blir for dumt.. God helg
S.Hafsmo Skrevet Juni 12, 2009 Skrevet Juni 12, 2009 er det ikke mulig å få hjula godkjent på bil da? vil forøvrig understreke det at jeg er veldig glad for at jeg bor oppi bondenordland, hvor politi er så og si totalt fraværende.
JonasD Skrevet Juni 12, 2009 Skrevet Juni 12, 2009 Hva om du har godkjent 17 toms felger? Gjelder det brock hjula?
-Anders- Skrevet Juni 12, 2009 Forfatter Skrevet Juni 12, 2009 Nei. Sporviddeøkning på mer enn 15mm totalt både foran og bak. Hvordan dette skal kunne godkjennes vil jeg hvertfall like å høre. Er nok ikke bare å dra ned på nærmeste trafikkstasjon og håpe på fint vær nei!
-Anders- Skrevet Juni 12, 2009 Forfatter Skrevet Juni 12, 2009 Nå skal det sies at foran er det ikke valsa. Så med 8,5" breie felger og innpress på 13, så stikker både felg og gummi utenfor hjulbuen.
hagenisse Skrevet Juni 12, 2009 Skrevet Juni 12, 2009 Problemet ditt er det samme som jeg fikk høre en gang.. "mange av våre kunder kjører slik bil". Men takstativ? Skummelt!
ingard Skrevet Juni 13, 2009 Skrevet Juni 13, 2009 Jeg antar alle biler med noe på taket er ufarlige Da har jeg lært noe nytt.. Synd det med hjula. Kan være greit å på i bondenordland, som hafsmo sier Har ikke blitt stoppet enda, etter to år med hjul og senk..
winchester Skrevet Juni 13, 2009 Skrevet Juni 13, 2009 Hehe, kommer nok an på hvor man bor i landet ja.
GiljeN Skrevet Juni 13, 2009 Skrevet Juni 13, 2009 dotzene på e34 min og ryker og snart av bilen i bytte mot noen skam tøffe 15" me 195dekk i bytte mot skilta men viss du ikke har noe problem me å vise bilen din på bt så kan du vell bare godkjenne noen andre 17" ? skal litt til for at politet leser av innpress på felgene
miata Skrevet Juni 13, 2009 Skrevet Juni 13, 2009 Hvis du valser hjulebuene slik at de dekker dekka. Kan du få det godkjent.. Det gjør ikke noe om felgene stikker utafor, så lenge dekkanten ikke stikker utafor skjermen.. Dvs du kan bruke felgene med smaere dekk.. OG da blir dekka omtrent sånn /```\ Dette er muligheter jeg har hørt før, men det er mulig å spørre på biltilsynet hva som er kravet til felgene.. Om det er slik at dekkanten ikke skal stikke utafor hjulbuen.
Mr.Silver Skrevet Juni 13, 2009 Skrevet Juni 13, 2009 Skikkelig festlig fredagskveld du har hatt Er ikke bare dekket de henger seg opp i nå. Iallefall ikke her i Kristiansund. Jeg fikk ikke godkjent pga dekk/felg stakk for langt ut. Men ikke opp mot hjulbuen, men sånn ca midt mellom topp og bunn på felgen i bakkant. De snakket om noe sprutvinkel greier. Og jeg manglet papir på felgene, noe som jeg må ha pga det er 8,5*20 fram og 10*20 bak.
S.Hafsmo Skrevet Juni 13, 2009 Skrevet Juni 13, 2009 etter hva jeg har forstått er det kun tyskland som har den regelen med at det kun er dekkbanen som skal være innenfor hjulbuen (dekkstrekk=tyskerstuk). her i Norge skal du kunne legge ei fjøl loddrett fra hjulbue ned til marka, uten at den skal komme borti felg eller dekk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå