Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå blei faktisk Sjong stoppa i forige uke med Audien kevin, og han måtte på biltilsynet pga felgene. Så tror det begynner å ta seg opp her oppe også nå.. Men har vel ikke vært et så veldig stort problem før.

Nå er vel kanskje ikke Sjong'en på den "riktige" siden med politiet heller da. Han har jo langt over 10 anmeldelser på seg, mistet førerkortet og er "i politiets søkelys" for å si det slik.. Hver gang han grisekjører i sentrum, eller spiller høy musikk så har han blitt anmeldt. Dette har jeg selvt blitt fortalt av beboere på sundre som har ringt og snakket med meg etter at jeg uttalte meg i lokalavisen om Evo'en som råkjørte i 200 på rv7..

Så sånn sett blir det ikke ett helt riktig eksempel Vegard. Forøvrig har jeg snakket med Politiet og Trafikktryggleik Hallingdal og de har absolutt ikke endret på sine rutiner, og de ønsker å kjøre samme liberale linje som før.. Så her er det buisness as usual. Det er alltid en sjanse for å bli tatt, og må få mangellapp. Men med mindre du er en kar som driver med konsekvent grisekjøring på vintern eller odrensforstyrrelse med anlegget ditt, så tror jeg du møter en annen tone.

• Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Nå blei faktisk Sjong stoppa i forige uke med Audien kevin, og han måtte på biltilsynet pga felgene. Så tror det begynner å ta seg opp her oppe også nå.. Men har vel ikke vært et så veldig stort problem før.

Nå er vel kanskje ikke Sjong'en på den "riktige" siden med politiet heller da. Han har jo langt over 10 anmeldelser på seg, mistet førerkortet og er "i politiets søkelys" for å si det slik.. Hver gang han grisekjører i sentrum, eller spiller høy musikk så har han blitt anmeldt. Dette har jeg selvt blitt fortalt av beboere på sundre som har ringt og snakket med meg etter at jeg uttalte meg i lokalavisen om Evo'en som råkjørte i 200 på rv7..

Så sånn sett blir det ikke ett helt riktig eksempel Vegard. Forøvrig har jeg snakket med Politiet og Trafikktryggleik Hallingdal og de har absolutt ikke endret på sine rutiner, og de ønsker å kjøre samme liberale linje som før.. Så her er det buisness as usual. Det er alltid en sjanse for å bli tatt, og må få mangellapp. Men med mindre du er en kar som driver med konsekvent grisekjøring på vintern eller odrensforstyrrelse med anlegget ditt, så tror jeg du møter en annen tone.

Ja, det har vel helt sikkert en sammenheng.. Viste ikke noe om at han var så veldig etter traktet for tiden jeg, har jo akkurat fått igjen lappen..

Hvis de r uttalt det, så er nå det bra!!

Skrevet

Ja.. :) Ikke visste jeg heller at han var så ettertraktet, men han var visst det.. Hehe..

Er ikke noe innspill om hvor bra vi har det i Hallingdal, men ønsker heller at flere kan oppnå det forholdet vi har her.. Og da må dere få til en slags klubb eller noe som kan uttale seg..

Skrevet

Skjønner hvor du vil hen med innlegget ditt BB. Men det er lettere å få til et slikt samfunn på "landsbygda" enn i storbyen.

Kjører du rundt i "kul" bil i oslo er den enten stjelt eller rattet av utlendinger, -da sett fra politiets side.

Er ikke rent få ganger jeg har blitt tatt igjen av politiet, eller møtt dem i motgående og de har snudd, for å kjøre opp på siden av meg for å se hva slags type som ratter den bmw`en.

Kanskje samfunnet i hallingdal tar meg imot med et annet sinn enn oslopolitiet :)

Skrevet
Skjønner hvor du vil hen med innlegget ditt BB. Men det er lettere å få til et slikt samfunn på "landsbygda" enn i storbyen.

Kjører du rundt i "kul" bil i oslo er den enten stjelt eller rattet av utlendinger, -da sett fra politiets side.

Er ikke rent få ganger jeg har blitt tatt igjen av politiet, eller møtt dem i motgående og de har snudd, for å kjøre opp på siden av meg for å se hva slags type som ratter den bmw`en.

Kanskje samfunnet i hallingdal tar meg imot med et annet sinn enn oslopolitiet :)

Ja, forstår helt og holdent..

Var mindre bygdesamfunn jeg sikta til her ;)

Skrevet

Bypoliti er det verste som finnes, for de er vant til verstinger.

Nettopp kommet en tidligere Oslosnut hit nå. Og istedet for å innfinne seg med det gode forholdet vi har etablert mellom politi og bilmiljøet mtp. banekjøringer/treff i regi av Politiet vil han istedet lire av seg generaliserende meninger om bilungdom her i distriktet, etter at en fyr som ikke hadde lappen dro i grøfta. Han mente det eneste var å rapportere inn alt av feil ungdommene hadde på bilene sine, for å få bukt med problemet. Slik at "verstingene" iht. han, ga seg.

En ting er sikkert, han kommer til å få en utrivelig periode som betjent her i distriktet.

Skrevet

Så det at han mener en idiot uten lappen som drar av, er en versting, mener du er feil?

Tullinger uten lappen i trafikken er idioti, jeg har selv vært en slik og det er bare flaks at ting ikke skjedde.

Kjører du på noen/dreper/skader personer og du ikke har lapp, har du SERIØST et problem.

Skrevet

Han lirer av seg slike uttalelser på bakgrunn av EN ulykke med ungdommer innbladet. Hadde han vært her ei stund og opplevd alle ulykkene som skjer hvert år, er ikke denne ulykka mye å skrive hjem om... :roll: Det er hverken ungdommene eller farten som er problemet.

Dialog var ingenting verdt mente han, og det var bare å innrapportere feil og få de til å slutte å bruke bil, som var budskapet hans. Han var helt rystet over hvor lite folk her nede hadde respekt for politiet. Dermed har han generalisert hele bilmiljøet her nede. Som nettopp (siste 1 1/2 året) har gjennomgått en stor endring med annen dialog med politiet og rulla igang banekjøring ut ifra at anmeldelsene på råkjøring i "sentrum" går ned. Da blir jeg ganske så forbanna at han kommer og begynner å rote til situasjonen med arrogant snakk som dette.

Skrevet
Så det at han mener en idiot uten lappen som drar av, er en versting, mener du er feil?

Og du mener det ert RIKTIG at en enkelthendelse årsaket av EN ENKELTPERSON skal resultere i en oppfordring om å melde alle? Eller leser du bare innlegget feil? Var vel ikke det om at han er en versting som er galt eller riktig. Han tar opp ett problem med "triggerhappy" politi.. Personer som egentlig aldri burde vært politi...

Her oppe er det også en (eller flere) politifolk som er litt slik.. Heldigvis har jeg god kontakt med lensmennene her oppi som kan fortelle meg at den generelle holdningen er en helt annen en disse "pr-kåte politimennene som må fortelle sine meninger til lokalavisa hele tiden" har.. Forøvrig gjelder prinsippet "stay low", i den forstand at om du ikke gjør noe som trekker oppmerksomhet, så vil du også sjelden bli tatt..

Skrevet

Etter min erfaring fra jessheim så har man ikke papirer på felga får man dem aldri godkjent. Fikk mangel lapp på felga mine og dro og viste dem men siden felga/dekka er breiere bak enn foran og 17" så måtte jeg ha papirer. Det att felga ikke stikker utafor,butter i noe eller att rulllediameteren er innnenfor 5% hjalp ikke en dritt. At jeg har kjørt 30000km uten problemer. Spørte om man kunne godkjenne på skjønn,men neida. RART folk gir f? Gjør jeg hvertfall.

Skrevet
Etter min erfaring fra jessheim så har man ikke papirer på felga får man dem aldri godkjent. Fikk mangel lapp på felga mine og dro og viste dem men siden felga/dekka er breiere bak enn foran og 17" så måtte jeg ha papirer. Det att felga ikke stikker utafor,butter i noe eller att rulllediameteren er innnenfor 5% hjalp ikke en dritt. At jeg har kjørt 30000km uten problemer. Spørte om man kunne godkjenne på skjønn,men neida. RART folk gir f? Gjør jeg hvertfall.

jeg har også vært på BT jessheim med store hjul, hvorav bredere bak enn foran. og de sa at de kunne se at de ikke subbet borti osv, men de måtte ha papir fra BMW om at det kunne stå bredere bak enn foran før de kunne godkjenne det, ettersom det står lik dim på alle fire i vognkortet. virket ikke vanskelige på dette punktet ovenfor meg egentlig. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...