Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det ferdiglakkerte calipere til E46 330i å få kjøpt eller må man lakke selv?

Type lakk? Varmebestandig el.l. ?

De som er på er noe rustet, ser ikke pent ut.

Skrevet

Jeg har brukt kalipperlakk i sprayform. Imidlertid har jeg påført den med pensel. Jeg sprayer bare en del lakk i lokket som følger med sprayboksen og bruker dette som beholder.

Jeg børstet kaliperne med stålbørste slik at jeg fikk bort det meste av rusten. Litt sandpapir hjelper også på. Så vasket jeg med rødsprit for å få bort oljerester og andre uhumskheter.

Deretter lakket jeg med pensel, lag på lag på lag... Nesten vått i vått.

I tillegg til å lakkere kalipperne har jeg også lakkert navet. På den måten blir det ingen rustring mellom felgen og bremseskiva.

Som du ser er ikke lakkeringen på noen måte perfekt, det kan helt sikkert bli bedre, men helhetsinntrykket blir ganske bra.

Jeg må friske opp lakken hver vår, men det er litt av showet når jeg bruker en dag til å sette på sommerfelgene.

Lykke til hvis du vil forsøke denne metoden. Det er i alle fall rimeligere enn å skifte kalippere. :)

w7s5mm21ki8o0jf2dh1d.jpg

enzyky5q5t1s1jmta8w1.jpg

Skrevet

Lakkerte kalipperne og navene på min gamle 318i for rundt ett år siden.

Ble ganske fornøyd med resultatet, holdt ganske bra også.

Jeg benyttet anledningen til å overhale kalipperne samtidig så jeg tok av alt, lakkerte det også monterte det igjen. Tror det gir litt bedre resultat enn å bare spraye eller male med alt montert.

t5bdvni2g19jyh75kb1m.jpg

cvgkaa1nym3p63ugyy9t.jpg

8uy1lu9nm590zavvx7ar.jpg

Skrevet
OBS. Annleggsflaten til felgen skal ikke lakeres! Det kan føre til at hjulet løsner.

Hvorfor ikke det. Hjulet sitter da i boltene ikke løst på flaten.

I værste fall kan det vel bli ett tynt mellomrom mellom flaten og felgen etterhvert som malingen slites vekk, men kan ikke se at det er noe bedre med et nav med masse løs rust.

Hadde i alle fall ikke noe problemer med det men...

Skrevet

Jeg ser jo tydelig at resultatet blir atskillig finere når kalipperne blir helt demontert og lakkert. Imidlertid er jeg ingen handyman når det gjelder bil og bilen har vi behov for hver dag, så da får jeg ta det på den lettvinte metoden. Tross alt. :)

Skrevet

Rødt er søtt og gult er kult. :) Er det ikke snakk om smak og behag her? Tror ikke det er riktig å standardisere farge på kalippere. Svart er bra og sølv er også stilig. Tror vi må akseptere ulike syn her.

Skrevet
Rødt er søtt og gult er kult. :) Er det ikke snakk om smak og behag her? Tror ikke det er riktig å standardisere farge på kalippere. Svart er bra og sølv er også stilig. Tror vi må akseptere ulike syn her.

Akseptere andre syn skal jeg nok klare, men jeg ville ihvertfall aldri gått for en farge som stikker seg ut på noen pinglete bremser selv. Det ser bare harry ut. Isolert sett ser det jo bedre ut enn rustne kalippere, men helhetlig ser det rart ut fordi en forbinder rødt eller gult med BBK. Det drar mye oppmerksomhet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...