Erebus Skrevet Juni 13, 2009 Skrevet Juni 13, 2009 synes alle burde lese denne artikkelen: http://drivers-republic.com/first_look/ ... 5a082b7347 godt skrevet!
Lars89 Skrevet Juni 13, 2009 Skrevet Juni 13, 2009 Mye kloke ord der. M-divisjonen lider nok under samme syka som resten av bil-verdenen. Myndighetene krever sikkerhet - som veier... kundene krever komfort - som veier... BMW må kontre med stor motor - som koster... Når store deler av markedet for M-divisjonen samtidig er i USA ender det opp som det er i dag. Biler med mye hester, myk fjøring og høy vekt-akkurat som amerikanerne liker det... BMW M trenger virkelig en lettere, mindre bil med en prislapp som går an å svelge (kanskje bortsett fra i Norge )
MrElg Skrevet Juni 13, 2009 Skrevet Juni 13, 2009 BMW M trenger virkelig en lettere, mindre bil Ja, hvor tøft hadde det ikke vært med en "ultralett" z6M ens. med foreksempel en superladet 1,5l v12 motor!
Arotished Skrevet Juni 13, 2009 Skrevet Juni 13, 2009 Bra artikkel. En M bil er ikke det en en gang var. Altså M X6?!?!
Werther Skrevet Juni 14, 2009 Skrevet Juni 14, 2009 Jeg har holdt meningene for meg selv, men godt å se at folk er enig. Jeg blir dårlig av BMWs moderne modellplattform og "m"-modeller av disse SUV- og SAVene. BMW M er blitt redusert til en merkevare for markedsavdelingen. Mens en M før betydde at bilen var gjennomarbeidet kvalitetsmessig og sportslig, er M i dag redusert til kvasi-sportspakker som innebærer karbonlister, skjørt, fancy ratt eller annet piss. Se på M5-evolusjonen: E28 er den ekte klassiske M5, 1450kg og kvikk. E34 la på seg 200kg, men ble penere og fikk bedre kjøregenskaper. Bedre sammenskrudd og mer holdbar. Fortsatt hadde ikke markedsavdelingen tatt fullstendig over, så teamet i Garchingen brukte opp til 4-5 uker på å produsere en individual M5. Relativt lave produksjontall, spesielt på touring og 95-modellene. På E39 kom amerikaniseringen for fullt, bilen fikk elektroniske hjelpemidler, litt mer vekt, V8 og enda mer utstyr/tvskjermer etc etc. Ekstremt høye produksjonstall og særdeles dårlig kvalitet går igjen på E39 M5. Samme utviklingen så man på M3, siste generasjon M3 har V8?! Og veier rett i underkant av 2 tonn i cab! 2 tonn!! Hva med Z3? Liten og nett sportsbil som skulle gi billig kjøreglede. I dag er Z4 oppe i 1600kg, og vokser seg oppover mot 6-serien. Helt utrolig håpløst. Konkurrenten MX5 veier fortsatt 1080kg, selvom den har alt av moderne utstyr. BMW lider av elefant-syken. De går der pengene ligger dessverre, og vokser som overvektige amerikanere - fra storselgeren E30 til storselgeren X5. Hadde man m-pakke på E30en sin før hadde det i det minste NOE for seg, i dag har alle og enhver X5 diesel m-pakke...
M3cabriolet Skrevet Juni 14, 2009 Skrevet Juni 14, 2009 Jeg har holdt meningene for meg selv, men godt å se at folk er enig. Jeg blir dårlig av BMWs moderne modellplattform og "m"-modeller av disse SUV- og SAVene.BMW M er blitt redusert til en merkevare for markedsavdelingen. Mens en M før betydde at bilen var gjennomarbeidet kvalitetsmessig og sportslig, er M i dag redusert til kvasi-sportspakker som innebærer karbonlister, skjørt, fancy ratt eller annet piss. Se på M5-evolusjonen: E28 er den ekte klassiske M5, 1450kg og kvikk. E34 la på seg 200kg, men ble penere og fikk bedre kjøregenskaper. Bedre sammenskrudd og mer holdbar. Fortsatt hadde ikke markedsavdelingen tatt fullstendig over, så teamet i Garchingen brukte opp til 4-5 uker på å produsere en individual M5. Relativt lave produksjontall, spesielt på touring og 95-modellene. På E39 kom amerikaniseringen for fullt, bilen fikk elektroniske hjelpemidler, litt mer vekt, V8 og enda mer utstyr/tvskjermer etc etc. Ekstremt høye produksjonstall og særdeles dårlig kvalitet går igjen på E39 M5. Samme utviklingen så man på M3, siste generasjon M3 har V8?! Og veier rett i underkant av 2 tonn i cab! 2 tonn!! Hva med Z3? Liten og nett sportsbil som skulle gi billig kjøreglede. I dag er Z4 oppe i 1600kg, og vokser seg oppover mot 6-serien. Helt utrolig håpløst. Konkurrenten MX5 veier fortsatt 1080kg, selvom den har alt av moderne utstyr. BMW lider av elefant-syken. De går der pengene ligger dessverre, og vokser som overvektige amerikanere - fra storselgeren E30 til storselgeren X5. Hadde man m-pakke på E30en sin før hadde det i det minste NOE for seg, i dag har alle og enhver X5 diesel m-pakke... og den dagen BMW finner ut at de skal lage en M-versjon av X5 så vil den vel komme til å hete.... ehm.... MX5...
Mr.Silver Skrevet Juni 14, 2009 Skrevet Juni 14, 2009 Jeg har holdt meningene for meg selv, men godt å se at folk er enig. Jeg blir dårlig av BMWs moderne modellplattform og "m"-modeller av disse SUV- og SAVene.BMW M er blitt redusert til en merkevare for markedsavdelingen. Mens en M før betydde at bilen var gjennomarbeidet kvalitetsmessig og sportslig, er M i dag redusert til kvasi-sportspakker som innebærer karbonlister, skjørt, fancy ratt eller annet piss. Se på M5-evolusjonen: E28 er den ekte klassiske M5, 1450kg og kvikk. E34 la på seg 200kg, men ble penere og fikk bedre kjøregenskaper. Bedre sammenskrudd og mer holdbar. Fortsatt hadde ikke markedsavdelingen tatt fullstendig over, så teamet i Garchingen brukte opp til 4-5 uker på å produsere en individual M5. Relativt lave produksjontall, spesielt på touring og 95-modellene. På E39 kom amerikaniseringen for fullt, bilen fikk elektroniske hjelpemidler, litt mer vekt, V8 og enda mer utstyr/tvskjermer etc etc. Ekstremt høye produksjonstall og særdeles dårlig kvalitet går igjen på E39 M5. Samme utviklingen så man på M3, siste generasjon M3 har V8?! Og veier rett i underkant av 2 tonn i cab! 2 tonn!! Hva med Z3? Liten og nett sportsbil som skulle gi billig kjøreglede. I dag er Z4 oppe i 1600kg, og vokser seg oppover mot 6-serien. Helt utrolig håpløst. Konkurrenten MX5 veier fortsatt 1080kg, selvom den har alt av moderne utstyr. BMW lider av elefant-syken. De går der pengene ligger dessverre, og vokser som overvektige amerikanere - fra storselgeren E30 til storselgeren X5. Hadde man m-pakke på E30en sin før hadde det i det minste NOE for seg, i dag har alle og enhver X5 diesel m-pakke... og den dagen BMW finner ut at de skal lage en M-versjon av X5 så vil den vel komme til å hete.... ehm.... MX5... Værste av alt er jo at det er sant.. helt utrolig .. hehe...
S.Hafsmo Skrevet Juni 14, 2009 Skrevet Juni 14, 2009 hehe. tenk at de kutta ut M1 for den balja der..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå