bmw*327* Skrevet Juni 14, 2009 Skrevet Juni 14, 2009 Justerer ventilklaringen på 0,25 men den vil ikke slutte å tikke. allt i toppen er nytt. Når jeg kommer til ca 5000rpm kutter motoren, det høres ikke ut som tenningskutt så regner med at den ikke får bensin?? Noen som vet hva dette kan være?
MotorViagra Skrevet Juni 14, 2009 Skrevet Juni 14, 2009 Det at den ikke vil slutte å tikke kan være flere årsaker.. F.eks montert feil sammen, så den ikke får den oljesmøringen den skal.. Ellers så tikker jo dysene, så kan jo være dette du hører og. Den med at den kutter, kan være så mye så der er det bare å prøve seg frem..
bmw*327* Skrevet Juni 14, 2009 Forfatter Skrevet Juni 14, 2009 Ting kan jo ikke monteres nos erlig feil kan det? og det får nok smøring. Hørte at det kanskje kune være pga lmm at den kutter? noen som har opplevd dette før?
MotorViagra Skrevet Juni 14, 2009 Skrevet Juni 14, 2009 Nei vel.. kan det ikke det? Jeg har selv gjort dette for noen år siden, da jeg bytta om på de "røra" som vippearmene sitter på.. Det endte med så å si null smøring på disse. Som igjen førte til konstant tikking uansett hvor mye jeg stilte ventiler
Yngvejos Skrevet Juni 14, 2009 Skrevet Juni 14, 2009 En frisk m20 skal tikke. Jeg ville vært mer bekymret hvis den ikke tikket. Hvilken hjerne har du til bilen? Hvis den kommer fra en ETA motor (2,7), skal den ha turtallsperre rundt 5000 rpm.
MotorViagra Skrevet Juni 14, 2009 Skrevet Juni 14, 2009 En frisk m20 skal tikke.. jaja.. alt med måte
bmw*327* Skrevet Juni 14, 2009 Forfatter Skrevet Juni 14, 2009 hjernen er fra en b25, skjedde bare plutselig at den begynte å kutte på 5000. hvordan kan vippearmakslingene monteres feil?? de er jo ikke hule eller har noen oljekanaler eller no sånnt?..
MotorViagra Skrevet Juni 14, 2009 Skrevet Juni 14, 2009 hjernen er fra en b25, skjedde bare plutselig at den begynte å kutte på 5000.hvordan kan vippearmakslingene monteres feil?? de er jo ikke hule eller har noen oljekanaler eller no sånnt?.. Jeg gjorde dette på en m20b20 90 mod.. jo det er olje kanaler i disse som skal treffe de på toppen.
bmw*327* Skrevet Juni 14, 2009 Forfatter Skrevet Juni 14, 2009 hjernen er fra en b25, skjedde bare plutselig at den begynte å kutte på 5000.hvordan kan vippearmakslingene monteres feil?? de er jo ikke hule eller har noen oljekanaler eller no sånnt?.. Jeg gjorde dette på en m20b20 90 mod.. jo det er olje kanaler i disse som skal treffe de på toppen. Men om disse er montert korrekt er de jo låst i ene enden med den "kilen" i enden som ligger mellom akslingene, og du får jo ikke vippearmene til å sitte riktig på akslingen od de sitter feil vei feks. (erfaring) . hadde vert fint om du kunne forklare hvordan de kan sitte feil.. Men takker for svar
MotorViagra Skrevet Juni 14, 2009 Skrevet Juni 14, 2009 Fikk det til jeg men,, siden du har erfaring så er det sikkert ikke noe problem i ditt tilfelle da vettu Kilen passe for det den, men de klipsa som holder vippearmene var det verre med.. men jeg bare banka det sammen hadde dårlig tid tenkte ikke noe mere på det.. Men måtte bytte plass til slutt
bmw*327* Skrevet Juni 14, 2009 Forfatter Skrevet Juni 14, 2009 var ikke det jeg mente heh, men det skjønte du sikkert. var ute å så på non av de gamle akslingene, og så det var kanaler for olje der. hvor skal disse treffe om det er montert korrekt? der de går gjennom toppen? der vippearmen? men ikke non peiling på hva det kan være som gjør at den kutter på 5000? hjerne? lmm?
MotorViagra Skrevet Juni 14, 2009 Skrevet Juni 14, 2009 var ikke det jeg mente heh, men det skjønte du sikkert. var ute å så på non av de gamle akslingene, og så det var kanaler for olje der. hvor skal disse treffe om det er montert korrekt? der de går gjennom toppen? der vippearmen? men ikke non peiling på hva det kan være som gjør at den kutter på 5000? hjerne? lmm? se på hulla og i forhold til kilen så ser du i de hulla der du trer akslingen inn i så ser man fort hvor de skal være. kuttingen.. nei veit ikke.. coil. overslag, plugger noen sensorer kansje..
bmw*327* Skrevet Juni 14, 2009 Forfatter Skrevet Juni 14, 2009 Har ganske nye plugger, men om det er i coil/fordeler, ville det da alltid komme på samme turtall? Ville det ikke kanskje komme litt nå og da? hva slags sensorer kan være defekte for å få dette til å skje? For meg virker det som den ikke får bensin.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå