Haug530D Skrevet Juni 14, 2009 Skrevet Juni 14, 2009 hansol123 skrev: tror donorbilen er en 96-97modell ikke nyere enn det vertfall. Går nok greitt da, siden Facelift kom vel sent i 2000
hansol123 Skrevet Juni 14, 2009 Forfatter Skrevet Juni 14, 2009 er det noe mere man må tenke på når man bygger om? Må bilen innom bavaria/bmw verksted for godkjenning eller kan man møte opp hos Bt og få det godkjent?
Arotished Skrevet Juni 14, 2009 Skrevet Juni 14, 2009 BT krever at en tredjepart går over å går god for at alle delene er byttet over tror jeg. Men 2-3 dager på å bytte om en 520 til en 535?
halsen89 Skrevet Juni 14, 2009 Skrevet Juni 14, 2009 Du får ikke godkjent dette pga vekt økninga, har selv vurdert dette.. Men er kommet nye regler angående vekt. Bilen kan ikke veie mere enn det den orginalt er som 520i.
Arotished Skrevet Juni 14, 2009 Skrevet Juni 14, 2009 Stemmer det. Norge er en fin fin plass for bil entusiaster
hansol123 Skrevet Juni 15, 2009 Forfatter Skrevet Juni 15, 2009 hmm, lettere med en 528 motor da? kan vel ikke være så mye tyngre?
Haug530D Skrevet Juni 15, 2009 Skrevet Juni 15, 2009 hansol123 skrev: hmm, lettere med en 528 motor da? kan vel ikke være så mye tyngre? Skulle nesten tro den var lettere da borringa er på 84mm mot 80mm på M52B20, men jeg vet ikke.
hansol123 Skrevet Juni 15, 2009 Forfatter Skrevet Juni 15, 2009 får håpe det da. får vel svar ifra bodø ang ombygginga imorgen. ser motor technik har ombyggings blokker til E39 til 28.000kr men står 523i hadde vel vært en mulighet og hørt med de om de ordner til 520i og? sto at man skulle få ut 220-230hk og vensentlig mere Nm. men kan man ikke ribbe bilen for unødvendig utstyr for å få den lettere eller få den regga som 4 seter?
Haug530D Skrevet Juni 15, 2009 Skrevet Juni 15, 2009 hansol123 skrev: får håpe det da. får vel svar ifra bodø ang ombygginga imorgen. ser motor technik har ombyggings blokker til E39 til 28.000kr men står 523i hadde vel vært en mulighet og hørt med de om de ordner til 520i og? sto at man skulle få ut 220-230hk og vensentlig mere Nm. men kan man ikke ribbe bilen for unødvendig utstyr for å få den lettere eller få den regga som 4 seter? Stemmer det, har sett på de blokkene selv da jeg har 523, toppen på M52B25 passer rett på bunndelen til M54B30 da det er samme borring, noe det ikke er på din. Det beste for deg tror jeg hadde vært å fått tak i en brukt M52B28 motor da jeg ikke tror det er noe ombyggingsalternativ til din motor, måtte i såfall ha vært veiv å råder å stempler fra en M54B22 da den har samme borringa som M52B20.
hansol123 Skrevet Juni 15, 2009 Forfatter Skrevet Juni 15, 2009 aha, så er ikke så mye og hente ut av en 520?
Haug530D Skrevet Juni 15, 2009 Skrevet Juni 15, 2009 hansol123 skrev: aha, så er ikke så mye og hente ut av en 520? Nei, det er vel den kjipeste sekseren BMW har laget desverre. Sånn som jeg ser det har du 2 valg, enten bytte motor eller sette på Turbo, det siste er nok ikke så lett å godkjenne desverre. eller selge bilen å kjøpe en med større motor men samtidig så er det jo kjekt å bygge om også da, i tilegg så får man jo verdifull erfaring med på kjøpet
hansol123 Skrevet Juni 15, 2009 Forfatter Skrevet Juni 15, 2009 joda man gjør det ;D kan jo ta inn en skade bil fra tyskland og slenge over motor fra den? er det noe forskjell på 520i og 528i? understell,bremser ovs?
Haug530D Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 hansol123 skrev: joda man gjør det ;D kan jo ta inn en skade bil fra tyskland og slenge over motor fra den? er det noe forskjell på 520i og 528i? understell,bremser ovs? Det er jeg ikke sikker på, men du kan jo gå her: http://www.realoem.com/bmw/select.do Og sammenligne delenr på de forskjellie bilene.
orjan1 Skrevet September 8, 2009 Skrevet September 8, 2009 Haug523 skrev: hansol123 skrev: får håpe det da. får vel svar ifra bodø ang ombygginga imorgen. ser motor technik har ombyggings blokker til E39 til 28.000kr men står 523i hadde vel vært en mulighet og hørt med de om de ordner til 520i og? sto at man skulle få ut 220-230hk og vensentlig mere Nm. men kan man ikke ribbe bilen for unødvendig utstyr for å få den lettere eller få den regga som 4 seter? Stemmer det, har sett på de blokkene selv da jeg har 523, toppen på M52B25 passer rett på bunndelen til M54B30 da det er samme borring, noe det ikke er på din. Det beste for deg tror jeg hadde vært å fått tak i en brukt M52B28 motor da jeg ikke tror det er noe ombyggingsalternativ til din motor, måtte i såfall ha vært veiv å råder å stempler fra en M54B22 da den har samme borringa som M52B20. Hva med å sette i en 530 motor?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå