jb Skrevet Juni 15, 2009 Share Skrevet Juni 15, 2009 Ser det er litt lite servo olje i tanken. På lokket står det AFT oil only som sier meg veldi lite. Er AFT olje en bestemt olje, eller finnes det flere typer AFT olje. Til opplysning er oljen rød. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jb Skrevet Juni 15, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 15, 2009 Anyone? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jay-O Skrevet Juni 15, 2009 Share Skrevet Juni 15, 2009 Dexron 3, tror jeg. Funker vel med 2-eren og... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JTS77 Skrevet Juni 15, 2009 Share Skrevet Juni 15, 2009 Sikker på at det ikke står ATF?? Trur det er denne olja du skal ha, og mener du kan kjøpe hvilken som helst ATF olje. Det er såvidt eg vet den eneste som er rød Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juni 15, 2009 Share Skrevet Juni 15, 2009 Kan lønne seg å bytte slangeklemmene inn på oljetanken også, hadde selv litt lite olje på min, da svettet det ut der hvor slangeklemmene var, det er sånne dritt klemmer som sitter på i fra før av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Astri Skrevet Juni 15, 2009 Share Skrevet Juni 15, 2009 Mest sannsynlig e det dexron III, rød ATF olje... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juni 15, 2009 Share Skrevet Juni 15, 2009 Lurer på om ikke det var denne jeg hadde på sist: http://www.biltema.no/products/product. ... mId=118023 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jolly Skrevet Juni 15, 2009 Share Skrevet Juni 15, 2009 Reis til et autorisert verksted. Der får du den oljen som reg.nummeret ditt tilsier at bilen din skal ha. Castrol eller Mobil. Koster i underkant av kr.200.- for en liter. IKKE fyll på feil , eller bland olje. Brukt servopumpe koster deg 2000.- og en brukt tannstang koster deg 6500.- Ikke spar penger på slikt småpjask som servoolje. Ellers så kan du lagre denne siden. Her finner du alt om type og mengde for de fleste modeller. http://olyslager-lubricants.nl/nordicst ... Select.asp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jb Skrevet Juni 15, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 15, 2009 Ok. Takker for svar. Har problemer med at tanken svetter litt rundt slange klemmene og at servopumpen også kansje lekker eller slangen som går på den. Vis jeg tapper av alt oljen, kan jeg da ta på hvilken olje jeg vil så lenge den er ATF? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jolly Skrevet Juni 15, 2009 Share Skrevet Juni 15, 2009 NEI. Den må tåle varmeutviklingen og bilen din er utrolig kresen på servo olje. Om du tapper av nede , så må du huske på å få kjøpt den sølvringen som skal være på tappen (25.-). Om du ikke har den , så må du være veldig forsiktig når du skrur ut tappen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jay-O Skrevet Juni 15, 2009 Share Skrevet Juni 15, 2009 ATF står for Automatic Transmission Fluid - altså automatkasse/servohydraulisk olje. Bruk en god Dexron 3 olje, så går det godt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jb Skrevet Juni 16, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 16, 2009 Hmm ok! Så hvis jeg tar på dexron 3 olje uansett hva som er på fra før så går det greit? Eller er det kun dexron 3 olje som kan være på? :S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jb Skrevet Juni 17, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 17, 2009 bumpedibump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galldrian Skrevet Juni 17, 2009 Share Skrevet Juni 17, 2009 CHF 11-S måtte jeg ha på min E39 ihvertfall. Den har en grønn farge. Jeg foreslår at du kjøper deg ei oljepumpe fra biltema (100lapp) og suger opp litt for å sjekke farge, dette er ikke noe du ønsker på hendene. Kjøp deg en liter på GS og gjør følgende - Pump ut og tøm det du klarer av den servo oljen som er i beholderen - Fyll på med ny olje - Start motoren og ratt max til høyre/venstre en 3-4 ganger. Gjenta en 2-3 ganger så har du fått ut det meste av groms. Servo olje beholderen har en egen peiler i lokket så fyll opp til den er innefor max/min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå