jokmeister Skrevet Juni 15, 2009 Skrevet Juni 15, 2009 Har en del spørsmål ang turbo @ 325i Hva trenger jeg for at motor'n ikke skal ryke etter 12min ? Har gått 260000 så vet ikke om det er noe å satse på med turbo ? Skulle visst ABSOLUTT alt som trengs for "montering" av turbo. og btw: Vil ha mere lyd i bimmern, men gidder ikke bruke tusenvis av kroner på effektanlegg.. Bårre hull i bakpotta? Ta bort katta? gief tips!
325ti Skrevet Juni 15, 2009 Skrevet Juni 15, 2009 du finner nok masse info om du søker litt. du trenger en god bunndel med alt som tilhører. Blokk som må maskineres en modifisert topp og skikkelig topp pakning,eller maskinering til o ringet blokk. Så må du ha større dyser og pumpe til bensin system. ny regulator Du må ha en motorstyring(datasprut) + sensorer,triggerhjul,moduler,coiler,ledninger etc etc ARP studs og bolter. nye lager til den nye veiva du må ha. (smidd) kraftig clutch Bredbåpndslamda Turbo Turbogrenrør eksosdeler nye pakninger og tetninger over alt på motor Endel slanger og rør til trykkgater og vakum. alt som kan skiftes ut bør ksiftes ut av mekaniske deler. kansje til og med forsterkes. ++++++++ Dele kostnad bikker fort 70 -80 k. så skal ting maskineres,sveises osv. Kan seff sikkert bruke på 100000 vis a kroner på et motorbygge om du har pengene. Eneste som gjelder er at det finnes ingen snarveier for og få et godt motor bygge som holder. Men dog, det beste tipset er nok og lese gjennom trådene til folk som bygger turbo på desse. ikke snikbygga, men de skikkelige bygga. Her er iallefall litt du må ta med i det store regnestykket. Lykke til!
JonasD Skrevet Juni 15, 2009 Skrevet Juni 15, 2009 Bårre hull i bakpotta? Ta bort katta? gief tips! Heheh, du kan jo bygge selv Jeg ville ikke borret hull i eksosen! Kan ta bort katalysatoren. Men skal du ha grom lyd eller turbo så må du nok bruke et par tuselapper
Sta1n1 Skrevet Juni 15, 2009 Skrevet Juni 15, 2009 du finner nok masse info om du søker litt.du trenger en god bunndel med alt som tilhører. Blokk som må maskineres en modifisert topp og skikkelig topp pakning,eller maskinering til o ringet blokk. Så må du ha større dyser og pumpe til bensin system. ny regulator Du må ha en motorstyring(datasprut) + sensorer,triggerhjul,moduler,coiler,ledninger etc etc ARP studs og bolter. nye lager til den nye veiva du må ha. (smidd) kraftig clutch Bredbåpndslamda Turbo Turbogrenrør eksosdeler nye pakninger og tetninger over alt på motor Endel slanger og rør til trykkgater og vakum. alt som kan skiftes ut bør ksiftes ut av mekaniske deler. kansje til og med forsterkes. ++++++++ Dele kostnad bikker fort 70 -80 k. så skal ting maskineres,sveises osv. Kan seff sikkert bruke på 100000 vis a kroner på et motorbygge om du har pengene. Eneste som gjelder er at det finnes ingen snarveier for og få et godt motor bygge som holder. Men dog, det beste tipset er nok og lese gjennom trådene til folk som bygger turbo på desse. ikke snikbygga, men de skikkelige bygga. Her er iallefall litt du må ta med i det store regnestykket. Lykke til! Denne motorkostnaden du har lagt fram her er jo mer for ett skikkelig verstingbygg forstår eg går jo å bygge turbo innenfor original innmats begrensninger også ?
Morty999 Skrevet Juni 15, 2009 Skrevet Juni 15, 2009 jeg driver med det samme. men på en m30b34. altså e28 535. jeg skal ikke gjøre noe som helst med motoren foreløpig. men jeg har datasprut, det hjelper på. du får tak i billig MS sprut som er kjekt å ha da det orginale ikke følger med så mye når det kommer en turbo på plass min motor har vell kosta med totalt 10 000 ca:P med helt ny garett gt 40 turbo..
Tommy Turbo Skrevet Juni 15, 2009 Skrevet Juni 15, 2009 skikkelig veivhusventilasjon er veldig viktig og blir veldig ofte undervurdert. også veldig viktig med stort nok turbinhus og wastegate på turboen. samt stor nok eksos for å få unna eksosen. Da får en høyere fyllingsgrad og dermed mer gunstig mot tenningsbank.
jokmeister Skrevet Juni 15, 2009 Forfatter Skrevet Juni 15, 2009 jeg driver med det samme. men på en m30b34. altså e28 535.jeg skal ikke gjøre noe som helst med motoren foreløpig. men jeg har datasprut, det hjelper på. du får tak i billig MS sprut som er kjekt å ha da det orginale ikke følger med så mye når det kommer en turbo på plass min motor har vell kosta med totalt 10 000 ca:P med helt ny garett gt 40 turbo.. Hvor kjøpte du disse delene osv? Turbo fra hvor? Orginal innmat? Trenger ikke 900+hk lixom, bare litt for gleden osv Ladetrykk har du?
Morty999 Skrevet Juni 15, 2009 Skrevet Juni 15, 2009 datasprute tmitt kjøpte jeg i usa. samme med turboen. jeg skal bruke en URØRT motor ja. jeg håper på rundt 350-400hk.. jeg har ikke starta opp ennå så ladetrykk har jeg ikke fått
jokmeister Skrevet Juni 16, 2009 Forfatter Skrevet Juni 16, 2009 datasprute tmitt kjøpte jeg i usa. samme med turboen.jeg skal bruke en URØRT motor ja. jeg håper på rundt 350-400hk.. jeg har ikke starta opp ennå så ladetrykk har jeg ikke fått Hehe, skjønner:p Har ikke urørt motor jeg vettu, så lurer på om d blir bare tull å fixe turbo på den? =\ kjøre på 0.1 ladetrykk er jo "bare tull":p men 250-300 gamp hadde vært greit men om jeg skal ha 300 må jeg vel fram med mere cash?!
E30 ex Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 Ikke for å fornærme deg, men jeg tror at du har et litt feil utgangspunkt for å starte et turbobygg. Det koster alltid mangegangeren av det du hadde planlagt for å få en kjørbar motor som varer minst en hel sesong. Sett i en M30B35 og kjør så lenge du gidder med grei effekt. Bruk så pengene på understell og dekk. Kom deg på bane og ha det gøy. Skal love deg at det ikke er motoren som er begrensingen de første 10 banetreffene. Så kan du vurdere å bygge seriøs turbomotor. Om det ikke er fjortiseffekten av å kjøre turbobil med ...........hester du er ute etter da! Ikke vet jeg , men det er mitt tips. Jeg har vært igjennom hele greia og gått videre.
plugg69 Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 kjøp deg en m50 motor og kjør turbo på den.. dem er jo nesten gratis.. og slettes ikke vanskelig å sette i.. jeg har m52b28 motor i min e30, det var en forholdsvis enkel jobb... og bilen går som et skudd=) gadd ikke sette på turbo på min, for den er sprek nok=)
E30 ex Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 Det er det jeg vil frem til, jeg svidde av 50-60k++ på turbobygget og skrudde like mye som jeg kjørte på de 4 banetreffa jeg hadde den med på. Så satte jeg i b35 og kjørte kontinuerlig de 4 neste uten å løse en skrue. Og rundetidene var lavere selv om jeg hadde 100hk mindre. Godt bygget turbo er gøy, men har erfart at da må man legge mye i det. 100k går fort liksom.
plugg69 Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 jepp... tror min motor, gir, mellomaksling og ledningsnett ble ca 22000svenske.. og den holder og holder.. mens alle andre sto å skrudde på verstingsbilene sine kunne jeg kjøre så mye jeg ville.. min motor gikk på full gass hele tida.. aldri no tull.. =) og med en 328 motor med m50 innsug har du ca 210hk, smeller du på 2,5 toms rustfri og åpent filter får du rimelig fet lyd... kan legge ut link til en liten film av min..
jokmeister Skrevet Juni 16, 2009 Forfatter Skrevet Juni 16, 2009 Det er det jeg vil frem til, jeg svidde av 50-60k++ på turbobygget og skrudde like mye som jeg kjørte på de 4 banetreffa jeg hadde den med på. Så satte jeg i b35 og kjørte kontinuerlig de 4 neste uten å løse en skrue. Og rundetidene var lavere selv om jeg hadde 100hk mindre. Godt bygget turbo er gøy, men har erfart at da må man legge mye i det. 100k går fort liksom. Okok, ser ut osm du har prøvd dette før Ja, er vel ikke den rikeste heller, og kjenner jeg flaxa mi rett bruker jeg 20k på turbo, og før jeg har fått den i posten har girkassa gått til helvete... Er jo orginalt 192hk i motor'n min, men er det noe annet jeg kan putte på som ikke koster så alt for mye ? bare for å få litt mer futt i den Kunne tenkt meg noe mere aks og mere drag, toppfart er ikke nøye.. Evt kvasskamm? chip? eksos er vel mer oppskrytt enn hk'ene øker? Vil også ha den litt letter på rævva Men til samme tid vil jeg at bilen skal holde seg i good shape
jokmeister Skrevet Juni 16, 2009 Forfatter Skrevet Juni 16, 2009 jepp... tror min motor, gir, mellomaksling og ledningsnett ble ca 22000svenske.. og den holder og holder.. mens alle andre sto å skrudde på verstingsbilene sine kunne jeg kjøre så mye jeg ville.. min motor gikk på full gass hele tida.. aldri no tull.. =) og med en 328 motor med m50 innsug har du ca 210hk, smeller du på 2,5 toms rustfri og åpent filter får du rimelig fet lyd... kan legge ut link til en liten film av min.. Holder meg til Norge først og fremst, men noe eksos"deler" elns jeg kan putte på bare for å få litt extra futt ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå