520iA99 Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 Har fått en irriterende knirke/gummi lyd bak på E39'en. Noen som kan si meg hvilken foring som da er slitt? Har jekket den opp og vært under men er vanskelig å si hvilken. Går ut i fra at det må være en av de på opphenget til broen. Forslag? Skal vist være et kjent problem på bilene men jeg har ikke vært borti det før. Takker for alle forslag og tips
Amzoch Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 e nåkk garantert nr 2 http://nettbutikk.gsbildeler.no/bilder/11780.gif
///Naitsirk Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 Garantert den delen ja...Hvis du skal ha umiddelbar løsning på problemet så tar du en boks med kjedespray/ wd-40 eller lignende, stikker et lite hul i gummien øverst på foringa ( ikke i bunn for da renner det bare ut igjen) også spruter du foringa drit full!! Veit de praktiserer dette på bmw-verkstedene da de ofte knirker selv om de er like fine. Min begynte å knirke nå for en stund sida og da hadde det godt 8 mnd sida jeg bytta den Tok å smurte den opp og da blei det stille gitt
520iA99 Skrevet Juni 16, 2009 Forfatter Skrevet Juni 16, 2009 aaa...flott, det har jeg prøvd å smøre opp et par ganger men det har ikke hjulpet. Er det en lett sak å bytte? ut med bolten og klemmringen så er det bare å slå/dra den ut?
520iA99 Skrevet Juni 16, 2009 Forfatter Skrevet Juni 16, 2009 Skal prøve det med å lage hull, tenkte ikke på det Med det samme vi er i gang. Har også en "rasle" lyd som om et tynt metalldeksel rasler fremme på begge sider når jeg kjører i humper og fartsdumper. Neste som noe er løst. Har hatt det et par-tre år men har enda ikke klart å lokalisere hvor det kommer fra. Skal bytte opphenget til stab staget forran i helgen. Får kikke på det igjen da, men er det noen tips her også?
///Naitsirk Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 Nei er ett reint hælvette å bytte Siden det ikke hjalp å smøre så er den 100% sikkert gåen ja Foringa må presses ut..
///Naitsirk Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 Ja du er nødt til å lage hull å fylle opp med fett inni foringa
jolly Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 Med det samme vi er i gang. Har også en "rasle" lyd som om et tynt metalldeksel rasler fremme på begge sider når jeg kjører i humper og fartsdumper. Neste som noe er løst. Har hatt det et par-tre år men har enda ikke klart å lokalisere hvor det kommer fra. Skal bytte opphenget til stab staget forran i helgen. Får kikke på det igjen da, men er det noen tips her også? Her er det garantert sand og småstein som ligger i et lite hulrom mellom bremseskivene og bremseskjoldet ditt forran. Kjent problemstilling på e39. Lett å utbedre. Av med dekk, av med kalipper, av med skive, løsne de to nederste festene på skjoldet , børst med børste rundtomkring, skyll med rent vann og svakt trykk til det ser rent og pent ut. Skru på plass.
520iA99 Skrevet Juni 16, 2009 Forfatter Skrevet Juni 16, 2009 Skal til med stab stag som sagt, så da blir det stein leting også takk for svar!
520iA99 Skrevet Juni 17, 2009 Forfatter Skrevet Juni 17, 2009 genialt! Brukte en sprøyte med ganske grov nål og sprøytet olje/fett inn i foringen. Og nå er knirkingen er borte Takker for godt tips ///Naitsirk
Haug530D Skrevet Juni 17, 2009 Skrevet Juni 17, 2009 Med det samme vi er i gang. Har også en "rasle" lyd som om et tynt metalldeksel rasler fremme på begge sider når jeg kjører i humper og fartsdumper. Neste som noe er løst. Har hatt det et par-tre år men har enda ikke klart å lokalisere hvor det kommer fra. Skal bytte opphenget til stab staget forran i helgen. Får kikke på det igjen da, men er det noen tips her også? Her er det garantert sand og småstein som ligger i et lite hulrom mellom bremseskivene og bremseskjoldet ditt forran. Kjent problemstilling på e39. Lett å utbedre. Av med dekk, av med kalipper, av med skive, løsne de to nederste festene på skjoldet , børst med børste rundtomkring, skyll med rent vann og svakt trykk til det ser rent og pent ut. Skru på plass. Like greitt å skifte bremseskjold i samme slengen, mine skjold hadde rustet der hvor skruene satt, så jeg byttet både skjold å de dekslene bakom skjoldene. Ikke noe vanskelig, må bare av med hjullagrene i tilegg, men man skrur bare av 4 skruer på baksiden så drar man hele greia ut.
///Naitsirk Skrevet Juni 17, 2009 Skrevet Juni 17, 2009 genialt! Brukte en sprøyte med ganske grov nål og sprøytet olje/fett inn i foringen. Og nå er knirkingen er borte Takker for godt tips ///Naitsirk Bare Hyggelig du
-Vegard- Skrevet Juni 17, 2009 Skrevet Juni 17, 2009 jeg har hatt denne knirke/gummilyden bak i et halvt år nå, men ingen finner feilen. Nylig ble begge disse foringene bak som er nr 2 på bildet byttet, men ingenting hjalp. Så det er ikke garantert at det alltid er den folkens
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå