Thor-Egil Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 Hei..skal etterhvert registrere en BMW 850 CI M73,1995 mod. KM.stand 197000. Tysk imp. Er det noen som har noen råd ang. dette? Virker som om det kan være en STOR FORDEL å benytte "alternativ beregning av engangsavgift" Noen som vet nybilpris på denne? Etter å ha sjekket kalkulatoren på toll.no ser det også ut til at det å vente til bilen er 15 år betyr lite med alternativ metode i forhold til vanlig beregning. Regner med at noen her har vært borti dette før og kan gi meg noen tips
Thor-Egil Skrevet Juni 18, 2009 Forfatter Skrevet Juni 18, 2009 Ja...her var det tynt med svar... Nobody?!?
Thor-Egil Skrevet Juni 18, 2009 Forfatter Skrevet Juni 18, 2009 Jøss...det var raskt levert takk skal du ha. Ser at denne lista viser den gamle modellen med M70 motor. Tror det var endel overlappinger på denne tida i 94/95 mellom M70 & M73. Om det var forskjell i pris også er ett åpent spørsmål. Kanskje listene bare ikke har blitt oppdatert på effekt og volum. Det merkelige er at jo høyere nybilpris jeg kan få på denne jo mindre avgifter må jeg betale uansett...takk for linken
MrElg Skrevet Juni 18, 2009 Skrevet Juni 18, 2009 Låner tråden jeg, hvor finner man listeprisen for biler eldre enn 1994?
Richirich Skrevet Juni 18, 2009 Skrevet Juni 18, 2009 Låner tråden jeg, hvor finner man listeprisen for biler eldre enn 1994? kan ikke regne med at listeprisen på en 15år+ gammel bil er stort mer enn 10 lapper litt avhengig av bil selvfølgelig, men feks en 87' e30 har 11lapper ca..
Orjan Skrevet Juni 18, 2009 Skrevet Juni 18, 2009 http://www.toll.no/upload/Dokumenter/Tollvesenets%20vedtak/Vedtak%20fattet%20av%20Kontor%20for%20verdivurdering%20av%20kjøretøy-09062009.pdf Der står alle vedtak som Kontor for verdivurdering av kjøretøy har fattet. En 850 er beregnet og har fått et forholdstall på 0,14333 og det skulle gi en avgift på ca 110000 + mva på kjøpspris...
Thor-Egil Skrevet Juni 19, 2009 Forfatter Skrevet Juni 19, 2009 Kjempefint...da blir det billigere enn jeg hadde forventet. Men forholdstallet som du nevner er på en 1990 mod, altså 5 år eldre. Vet ikke om det betyr mye Uansett takk for informasjonen
huldra66 Skrevet Juli 3, 2009 Skrevet Juli 3, 2009 Vel vel var på tollboden i dag og betalte avgifta på en 850CSI som ble hentet i Munchen sist helg. DYRT ja . 207000 i avgift + MVA på kjøpsum får håpe alternativ beregning går bedre. problemet er bare att en MÅ betale full pris først for så og søke alternativ beregning. Snakket en del med dem og det gikk ett internskriv rundt som sa att det var spesielle biler dette svarte seg for, en 850 må vel komme i den gruppa tenker jeg, ellers så er det klagemulighet på alternativ beregning og dama bak diske anbefalte og klage på vedtaket nesten uansett. Blir spennede og se, men har allerede betalt hinsides for bil og avgifter. Uansett bilen er konge og verd hver krone Terje
Deep Dish Skrevet Juli 3, 2009 Skrevet Juli 3, 2009 Vel vel var på tollboden i dag og betalte avgifta på en 850CSI som ble hentet i Munchen sist helg.DYRT ja . 207000 i avgift + MVA på kjøpsum får håpe alternativ beregning går bedre. problemet er bare att en MÅ betale full pris først for så og søke alternativ beregning. Snakket en del med dem og det gikk ett internskriv rundt som sa att det var spesielle biler dette svarte seg for, en 850 må vel komme i den gruppa tenker jeg, ellers så er det klagemulighet på alternativ beregning og dama bak diske anbefalte og klage på vedtaket nesten uansett. Blir spennede og se, men har allerede betalt hinsides for bil og avgifter. Uansett bilen er konge og verd hver krone Terje Bilder, bilder, bilder......
Thor-Egil Skrevet Juli 3, 2009 Forfatter Skrevet Juli 3, 2009 Gratulerer Hvilken årsmodell har du kjøpt? 207000,- ja...det er endel. Var innom tollboden i Skien for ett par uker siden. Regnet med noe liknende i avgift som deg(1995mod). Betjenten der oppe kom frem til en mye lavere sum...fra 120000 til 170000 avhengig av hva han la inn i kalkulatoren (Gj.sn. km-stand,bruktbilpris etc). Uansett det virker veldig diffust og de kan jo ikke gi noe KLART svar før man evt. søker om alternativ beregning. MEN har en feeling på at det kan bli atskillige titusener billigere enn jeg trodde
Thor-Egil Skrevet Juli 3, 2009 Forfatter Skrevet Juli 3, 2009 Og en ting til...jeg er enig med deg at disse bilene er verdt HVER KRONE hvis du er heldig med å få tak i en bra en.....
egil s Skrevet Juli 3, 2009 Skrevet Juli 3, 2009 Han har kjøpt en CSI, de ble kun laget i 93 og 94. Var å så på den her om dagen og den så veldig bra ut. Min var ute å luftet seg litt i dag, men har litt for feit blanding ennå, må til å sjekke litt vakum og sensorer. Fjusker greit ved full gass og rundt 4000 rpm, men klarer å lure den opp mot 5000 ved halvt gasspådrag, så flat fjøl og da tar det av som et fly, men det burde man vel egentlig forvente når det er snakk om nesten 500hk. Forbruket ligger på 2-2,6l/mil så litt feit blanding ja. Må få orden på dette nå så jeg kan få testa det virkelige potensialet i bilen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå