Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den kommer litt sporadisk.. men ja kan få den når jeg rygger å slipper clutchen litt fort. Ang presseverktøyet tror jeg det er stasjonært å ikke så lett og "låne" med seg. Kan være jeg tar feil her men tror kansje det kan gå med en enkel skrutvinge-presse men for sikkerhets skyld burde du spørre noen "kyndige" om dette er mulig. :)

Skrevet

Dere mener vel Nr.9 på dette bilde!?

Står ut av senter bak på diff. festet i traversen?

0kb6c7dp9q6fimdvvvom.gif

Koster oppunder 500 kroner og kan kjøpes hos BMW, GsBildeler osv. :)

PS: Diff'en henger også i Nr.7 på bilde, en på hver side av diff. tror de lå på en 100 lapp for stykke.

Skrevet

Jepp mener nr 9 på dette bildet men kunne ikke finne den inne på gs bildeler.. fant det samme bildet men ikke foringen... hmmm

Skrevet

En skikkelig "god-jobb" å skifte de foringene der! :)

Av med drivaksler og mellomaksel, ned med diff, så kommer Dere til de.

Ang. verktøy så trenger Dere noe å få trekt/dratt de ut og de nye inn med, en lang bolt, en tykk skive og et rør som går utenpå kort fortalt.

Ikke akkurat noe man gjør på en søndag formiddag...

Men det lar seg gjøre!

Skrevet
...ikke mulig å få den ut slik den står?

Jeg vil si nei, siden foringen har en flens på den siden som står mot diff'en og det er den veien den må ut.

Altså må diff'en bort/ned.

Tror faktisk man må av med stab.staget der bak også, men det er det minste problemet...

Skrevet

Skal holde å ta av lokket på diffen.

En skrutvinge-presse fra biltema kan jo funke, har ikke prøvd på dette selv men har hatt av difffen, det var ikke no stress! verkstedet mitt mener man kun trenger å ta av lokket så kan umulig være så vanskelig men nå vet jeg ikke hvor jævelig det er å presse ut foringen da.. :)

Skrevet

Nå har jeg sendt mail til gsbildeler om foringen så håper den havner i postkassen snart så jeg kan prøve meg på dette:) sjekket den på nytt i dag.. denne er helt klart ferdig på min bil.. masse sprekker og knirkelyder i den!

• 4 years later...
Skrevet

Noen som har byttet denne foringen som kan si helt sikkert hva som MÅ gjøres for å bytte den ut? Holder det å ta av lokket på diffen? Hvor mange timer må det regnes med å bruke?

Skrevet

jeg fikk beskjed av min lokale mekaniker at,jo..neidu, detta var drivverket, fordi giring på høyt turtall lagde en duknkelyd under baksetet, så har alltid trodd det har vært det jeg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...