Tor e46 Skrevet Juni 19, 2009 Skrevet Juni 19, 2009 Den kommer litt sporadisk.. men ja kan få den når jeg rygger å slipper clutchen litt fort. Ang presseverktøyet tror jeg det er stasjonært å ikke så lett og "låne" med seg. Kan være jeg tar feil her men tror kansje det kan gå med en enkel skrutvinge-presse men for sikkerhets skyld burde du spørre noen "kyndige" om dette er mulig.
Kaat Skrevet Juni 20, 2009 Forfatter Skrevet Juni 20, 2009 Noen som vet hvor på nette denne foringen bak diff kan kjøpes?
Rayb Skrevet Juni 22, 2009 Skrevet Juni 22, 2009 Dere mener vel Nr.9 på dette bilde!? Står ut av senter bak på diff. festet i traversen? Koster oppunder 500 kroner og kan kjøpes hos BMW, GsBildeler osv. PS: Diff'en henger også i Nr.7 på bilde, en på hver side av diff. tror de lå på en 100 lapp for stykke.
Kaat Skrevet Juni 22, 2009 Forfatter Skrevet Juni 22, 2009 Jepp mener nr 9 på dette bildet men kunne ikke finne den inne på gs bildeler.. fant det samme bildet men ikke foringen... hmmm
Tor e46 Skrevet Juni 22, 2009 Skrevet Juni 22, 2009 Ja det er nok nr 9 som er synderen. Tror dere det kan gå bytte den selv uten alt for mye styr? Noen her som vet hva man evt trenger av verktøy?
Rayb Skrevet Juni 23, 2009 Skrevet Juni 23, 2009 En skikkelig "god-jobb" å skifte de foringene der! Av med drivaksler og mellomaksel, ned med diff, så kommer Dere til de. Ang. verktøy så trenger Dere noe å få trekt/dratt de ut og de nye inn med, en lang bolt, en tykk skive og et rør som går utenpå kort fortalt. Ikke akkurat noe man gjør på en søndag formiddag... Men det lar seg gjøre!
Kaat Skrevet Juni 23, 2009 Forfatter Skrevet Juni 23, 2009 Si du det ja:( off så mye arbeid altså... ikke mulig å få den ut slik den står?
Rayb Skrevet Juni 24, 2009 Skrevet Juni 24, 2009 ...ikke mulig å få den ut slik den står? Jeg vil si nei, siden foringen har en flens på den siden som står mot diff'en og det er den veien den må ut. Altså må diff'en bort/ned. Tror faktisk man må av med stab.staget der bak også, men det er det minste problemet...
Tor e46 Skrevet Juni 24, 2009 Skrevet Juni 24, 2009 Skal holde å ta av lokket på diffen. En skrutvinge-presse fra biltema kan jo funke, har ikke prøvd på dette selv men har hatt av difffen, det var ikke no stress! verkstedet mitt mener man kun trenger å ta av lokket så kan umulig være så vanskelig men nå vet jeg ikke hvor jævelig det er å presse ut foringen da..
Rayb Skrevet Juni 24, 2009 Skrevet Juni 24, 2009 Enig hvis Dere bare skal ta foring Nr.9, men diff'en er opplagret i to foringer til... Nr.7
Kaat Skrevet Juni 24, 2009 Forfatter Skrevet Juni 24, 2009 Nå har jeg sendt mail til gsbildeler om foringen så håper den havner i postkassen snart så jeg kan prøve meg på dette:) sjekket den på nytt i dag.. denne er helt klart ferdig på min bil.. masse sprekker og knirkelyder i den!
Doff.E46 Skrevet Mai 18, 2014 Skrevet Mai 18, 2014 Noen som har byttet denne foringen som kan si helt sikkert hva som MÅ gjøres for å bytte den ut? Holder det å ta av lokket på diffen? Hvor mange timer må det regnes med å bruke?
Ole Sabel Skrevet Mai 18, 2014 Skrevet Mai 18, 2014 jeg fikk beskjed av min lokale mekaniker at,jo..neidu, detta var drivverket, fordi giring på høyt turtall lagde en duknkelyd under baksetet, så har alltid trodd det har vært det jeg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå