Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rister ved bremsing i akkurat 80. Bremseskiver er ok, har skiftet demperer foran, dei var nett som ein sykkelpumpe. Kan da vere casterstagforinger? Har sett at dei ser ok ut. Ellers er alt hjuloppheng ok.

• 4 months later...
Skrevet

hei, har samme problem med min 97 728ia, ny klosser å skiver på den også, men rister noe felt når jeg bremser mellom ca 80-100,

har også e svak vibrasjon i bilen når jeg kjører merkes mest fra 80til ca 130

tror ikke det er pga av felgene, de er bare ett år gammel, og vibrasjonen var der når de var nye.

noen som har noen aning om hva problemet er?

• 1 month later...
Skrevet
hva koster det casterstaget? er det noe som er greit å bytte selv?

Søkte etter det på GS bildeler, men fant ikke noe.

PFF5-501

Powerflex kasterstag E-39 store foring V8

Pris 430,17 kr. (344,14 kr uten mva)

Kjøpte powerflex foringar til casterstaget mitt på gs.. Da forsvant all risting:)

Er greit og skifte dei

Skrevet

, sikkert kast stag foringer ja :wink:

powerflex fungere bra men GS-performance foringen er bedre og tåler mere belastning .

mener vi skal ha til din bil der .

send meg en PM om du trenger hjelp.

• 4 months later...
Skrevet

Hei, har samme problem som Hess1. Har da bestemt meg for å bytte Casterstag foringene. Da jeg ikke klarer å finne bruker/verksted håndbok til min 97 mod 728ia så lurer jeg på om det er en enkel jobb å bytte disse foringene selv og må spissinga justeres etterpå eller må en på verksted for å få gjort jobben?

Skrevet
Hei, har samme problem som Hess1. Har da bestemt meg for å bytte Casterstag foringene. Da jeg ikke klarer å finne bruker/verksted håndbok til min 97 mod 728ia så lurer jeg på om det er en enkel jobb å bytte disse foringene selv og må spissinga justeres etterpå eller må en på verksted for å få gjort jobben?

Er ganske greitt og bytte dei foringene eller staget

Trenger ingen justering etterpå, er ingen justering på da staget.

Skrevet

er 0 problem å skifte disse selv. gjorde det selv på e38n. men ting kan sitte litt og det er litt trangt å løsne staget fra karosseriet men det går.

trenger ikke noe forstillingskontroll etter denne, staget er fast, altså ingen justering på de.

villet tatt av hele staget og sjekka etter slakke i leddet på det. er det det hjelper det sikkert ikke å kun skifte foringen.

anbefaler virkelig powerflex! faste og gode, og sinnsykt lette og montere :wink:

her er en liten video om hvordan leddet på staget skal være

fant ingen guide på hvordan disse skiftes i farten. kan se mer senere i kveld

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...