Olelink Skrevet Juni 17, 2009 Skrevet Juni 17, 2009 var ute å sjekka i dag... så dette stygge besistet...... så da må jeg vel til å renske bilen under og få sveist opp nytt Dette her tror jeg nok skyldes den billige X-Bracen din Sondre Eventuelt den grevlingen du snakket om tidligere (Les: intern) Gjelder hovedsakelig alle E36 minus M3 som har forsterkninger orginalt (det første året med M3 hadde vel kanskje ikke forsterkninger, altså 1993). Det gjelder også E30 (vet ikke i hvor stor grad). Det gjelder E46, her også desverre det første året eller to av M3. Noen som vet om det har dukket opp lignende tilfeller på E9X ?
Halvor89 Skrevet Juni 17, 2009 Skrevet Juni 17, 2009 Fyy, så kjedelig. Har hørt endel om de greiene der. Kan det skje sånn helt uten videre ? Eller skjer det som regel om man herjer rundt/clutcher ut og sladder som en helt osv 24/7 ?
Hedfelt Skrevet Juni 17, 2009 Skrevet Juni 17, 2009 Er vel bare e36 m3 3.2 som har forsterkning 3.0 også... De fleste bilene jeg har sett med denne skaden har i hvertfall vært rimelig rusta der. Hadde vært interessant å vite om det er rusten som forårsaker dette, eller om den bare kommer etter at tectylen o.l revner... Uansett skummelt.
///Mysild Skrevet Juni 17, 2009 Forfatter Skrevet Juni 17, 2009 var ute å sjekka i dag... så dette stygge besistet...... så da må jeg vel til å renske bilen under og få sveist opp nytt Dette her tror jeg nok skyldes den billige X-Bracen din Sondre Eventuelt den grevlingen du snakket om tidligere (Les: intern) heheja, sånn som skjer, men har jo "kjørt" med det i 8 måneder nå, så det kan jo ikke bli værre nei, det er bare sånn som ksjer, dette skjedde da jeg rygget hørte et dunk, og det var det men men... har jo visst om det lenge, men gadd ikke sjekke før nå... men men... blir nok bra å få fikset det etterhvert
Scampi Skrevet Juni 24, 2009 Skrevet Juni 24, 2009 Du sier du hørte et dunk...hvor høyt og merkbart var det? Touringen min har litt lyder i bakkant, men den har gått rundt 245000, har slitne dempere og fjærer bak der og er en 318. Men det er ikke alltid ulyder bak der, så er litt usikker på om det kan være samme problem. Hvor lett er det å finne det punktet?
S.Arnesen Skrevet Juni 24, 2009 Skrevet Juni 24, 2009 Du sier du hørte et dunk...hvor høyt og merkbart var det?Touringen min har litt lyder i bakkant, men den har gått rundt 245000, har slitne dempere og fjærer bak der og er en 318. Men det er ikke alltid ulyder bak der, så er litt usikker på om det kan være samme problem. Hvor lett er det å finne det punktet? Touring er ikke plaget med dette problemet. Hvorfor vet jeg ikke...
Scampi Skrevet Juni 24, 2009 Skrevet Juni 24, 2009 Touring er ikke plaget med dette problemet. Hvorfor vet jeg ikke... Hmm...jeg har hørt andre ting, men kan ikke slå i bordet med noen fakta. Trodde det var vekt og hard kjøring med motorsterke utgaver som sleit med dette? Jeg har ikke sterk motor, men forrige eier har jo dratt campingvogn med denne stakkars bilen. Offtopic: Så bilen din på BMWCCN-treffet på 'skogen...pen bil
S.Arnesen Skrevet Juni 24, 2009 Skrevet Juni 24, 2009 Touring er ikke plaget med dette problemet. Hvorfor vet jeg ikke... Hmm...jeg har hørt andre ting, men kan ikke slå i bordet med noen fakta. Trodde det var vekt og hard kjøring med motorsterke utgaver som sleit med dette? Jeg har ikke sterk motor, men forrige eier har jo dratt campingvogn med denne stakkars bilen. Offtopic: Så bilen din på BMWCCN-treffet på 'skogen...pen bil Takker Må justere fanger og lakkere litt småting Kan godt hende det har skjedd med touring, men av alle de trådene jeg har lest her, e46fanatics, bmwccn osv osv så har det aldri skjedd med touring. Selv tror jeg det ikke at det er motor som er det å konsentrere seg om når det kommer til slike skader. Er overbevist om at det er først og fremst på grunn av hardkjøring med dårlige foringer som forårsaker slike brudd....
BreitBau Skrevet Juni 24, 2009 Skrevet Juni 24, 2009 Det er jo en grunn til at dette skjer, men hardkjøring trenger det ikke være.. Jeg ville sagt at det skyldtes hovedsaklig slitte foringer i opphenget, noe som tillatter for stor vandring på traversen. At bolten sliter seg frem og tilbake utløser slitasje i platen der "koppen" bolten er festet i, er festet til karosseriet.. Som regel er det rundt denne slags "koppen" at det ryker.. Denne koppen er ment å føre kreftene fra bolten utover ett større område, men måten den er laget på fører heller til ett slags tretthetsbrudd siden platen tydeligvis er for myk der denne er festet.. At det ikke kan bli værre er helt feil Sondre.. Jeg hadde to HULL tvers igjennom og det var helt løst.. "koppene" var også helt forvrengt og ødelagt.. At det skjer med høyre foran og venstre bak er også bare fordi traversen vrir seg den veien når du kjører fremover.. Den enkle måten å finne ut dette på, er rett og slett å sette bilen i 1 gir, dra på brekket og slippe klutsjen sakte ut.. En medhjelper vil lett se at traversen vrir seg, og i midt tilfelle der 2 av opphengsboltene var løse, ganske mye.. Når du lar dette utvikle seg river du tilslutt av feste nummer 3 og 4 også..
Scampi Skrevet Juni 24, 2009 Skrevet Juni 24, 2009 Hehe, så den da jeg forlot åstedet på lørdag, sto parkert utenfor synes jeg å huske. Ja, riktig...kan heller ikke huske å ha lest noe om touringer med dette problemet men de fleste bilene er vel liker under der? Hvor vanskelig er det å finne et eventuelt brudd?
Rabies Skrevet Juni 24, 2009 Skrevet Juni 24, 2009 Shit! Småredd nå 8o Er E36 compact plaget med dette også?
S.Arnesen Skrevet Juni 24, 2009 Skrevet Juni 24, 2009 Hehe, så den da jeg forlot åstedet på lørdag, sto parkert utenfor synes jeg å huske.Ja, riktig...kan heller ikke huske å ha lest noe om touringer med dette problemet men de fleste bilene er vel liker under der? Hvor vanskelig er det å finne et eventuelt brudd? Stemmer nok det ja. Med e38'n til "sjøbuse" parkert bak. Touring er bygd opp på en litt anderledes måte bak ville jeg tro, men det er ikke vanskelig å sjekke. Om du ikke vet hva du skal se etter så kan du komme en tur til sarpsborg, så kan jeg hjelpe deg å ta en titt
BreitBau Skrevet Juni 24, 2009 Skrevet Juni 24, 2009 Du må nesten skru boltene halvveis neid for å se, men dette kan fucke med vinklene på bakstillinga.. Som sagt.. i 1. gir, parkbrems på, vogg bilen frem og tilbake ved å bruke klutsj.. Få medhjelper til å se om traversen vrir seg..
Frode_E30 Skrevet Juni 24, 2009 Skrevet Juni 24, 2009 Jeg har hatt over 10 e30'er selv og har aldri sett antydning til dette, har faktisk aldri noensinne hørt om noen som har hatt dette problemet med e30. E46 derimot, der har jeg hørt om en del tilfeller av "subframe disaster".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå