Kristian H. Foss Skrevet Juni 23, 2009 Skrevet Juni 23, 2009 kristian h. foss, legg gjerne opp en film der du spøler med 325i din i 4 gir, for det vil jeg gjerne se! Skal se hva jeg får til en dag det regner, men nå har ikke du sett dekka mine... Nesten korden på begge sider på gamle 17" vinterdekk. Med stor negativ camber. For de som vet hvor Lillestrøm er, så vet de at det er meget glatt innover i rælingstunellen osv, på vått føre slipper det ved et vist turtall på 3, så om jeg røsker i 4 så spoler det faktisk, ikke ut hele, men til en viss fart. Tro meg eller ei.
Larsinnj Skrevet Juni 23, 2009 Skrevet Juni 23, 2009 Jeg vurderer å kjøpe en slik. Disse skal visst fungere ganske bra. En kompiss har denne og er storfornøyd.
MikaelR Skrevet Juni 23, 2009 Skrevet Juni 23, 2009 Mye syt om sveisaspærre!!! har kjør 40-50mil på en dag med det (bodø-acr) å syns ikke det va noe ille.. hyla litt fra ene hjule i rundtkjøringan.. men elles va alt som ute låst diff.. å di som trur bil understyra i svingan har jo tydeligvis ikke prøvd å kjørt med det... bil oppfør seg helt normalt.. vis du ikke e en prippen fan som bryr seg om alt av lyda å virbrasjona Men sveisaspærre på en gatebil (bil som brukes i gata) er ikke å anbelfal
Olelink Skrevet Juni 23, 2009 Skrevet Juni 23, 2009 Denne kar'n, noen som kan tenke seg hvordan diff han evt har ? mulig han har mange hundre hk under panseret men ;p Så vått som veidekket var på den filmen der skal det ikke mye til for å rive løs bakhjula vil nå tro han har orginal 25% diffbrems. Som sagt lengre opp her, ut å prøv. Det som er velidig fint med sveiset sperre er at du kun trenger bremser på ene siden bak ,det betyr jo at på andre siden kan det demonteres og så blir jo bilen lettet samtidig.
BreitBau Skrevet Juni 23, 2009 Skrevet Juni 23, 2009 Mye bremser den derre ebay-bremsen da? Kan vel få ombygningskit på koed fra 25% til 40%? Driver å lurer på detta med brems altså
jokmeister Skrevet Juni 23, 2009 Forfatter Skrevet Juni 23, 2009 Var regn idag, men har splitter ny clutch, så har ikke lyst å "fullgassdrepcluthen" "trikse" men siden den er kjørt typ 10tusn bare ska den vel hold ei stund? Men slapp greit ja :) + E trur nestn man må prøv å kjør me spærra før man uttaler seg, all har egne meininge og all sett igjen me forskjellige feelings, kjøp en harvadiff og sveis den muligens?
Kristian H. Foss Skrevet Juni 23, 2009 Skrevet Juni 23, 2009 Var regn idag, men har splitter ny clutch, så har ikke lyst å "fullgassdrepcluthen" "trikse" men siden den er kjørt typ 10tusn bare ska den vel hold ei stund? Men slapp greit ja :)+ E trur nestn man må prøv å kjør me spærra før man uttaler seg, all har egne meininge og all sett igjen me forskjellige feelings, kjøp en harvadiff og sveis den muligens? Det er nå clutchen tåler det... Hehe, men er nok heller kassa som ikke liker rivstart osv..
plumbo79 Skrevet Juni 23, 2009 Skrevet Juni 23, 2009 En diff med 100% brems/sperre vil gjøre at hjulene går i lik hastighet uansett. Dette vil da slippe fortere i f eks rundkjøringer eller andre krappe svinger du måtte befinne deg i. Jeg kan for lite om temaet til å kunne gi deg en fin forklaring. Google it evt søk her inne, for jeg har sett det har vært snakka om en del ganger.Ingen 3 serie er levert med diffbrems originalt bortsett fra m3 og sikkert noe alpina, men det har ikke noe med saken å gjøre.. 25% brems var en option som kunne velges fra fabrikk. Ikke har han E30 325 heller. ix har diffbrems som standard
L.M.e30 Skrevet Juni 23, 2009 Skrevet Juni 23, 2009 alle biler sladder uansett føre, diff og motor, men ikke alt er like bra. det essensielle er inngangshastighet, riktig "turn in", kjenne bilen, og utvikle sine egne teknikker. prøv litt først så du får litt føling med bilen så kjøp deg en instruksjons dvd om drifting, der går dem som regel gjennom noen grunnleggende teknikker. det kommer vell aldrig fram i denna tråden om det er en bruksbil eller morrobil det er snakk om, men jeg har hatt sveisa sperre på flere biler å det fungerer utmerket, ikke farlig på noen måte, bilen blir mye lettere å kontrollere under en sladd, men noen lyder blir det. dersom han som starta denna tråden har 25% brems. så ville jeg finni meg en fin oversiktelig 2. gir sving å venta på regnvær, sjøl har jeg blitt stoppa av polti da jeg møtte dem i sladd, sidelings på tørr asfalt på 2.gir med en datsun 120y med 69hk. ingen blir verdensmester uten å prøve å feile, å prøve igjen.
jokmeister Skrevet Juni 24, 2009 Forfatter Skrevet Juni 24, 2009 alle biler sladder uansett føre, diff og motor, men ikke alt er like bra. det essensielle er inngangshastighet, riktig "turn in", kjenne bilen, og utvikle sine egne teknikker. prøv litt først så du får litt føling med bilen så kjøp deg en instruksjons dvd om drifting, der går dem som regel gjennom noen grunnleggende teknikker. det kommer vell aldrig fram i denna tråden om det er en bruksbil eller morrobil det er snakk om, men jeg har hatt sveisa sperre på flere biler å det fungerer utmerket, ikke farlig på noen måte, bilen blir mye lettere å kontrollere under en sladd, men noen lyder blir det. dersom han som starta denna tråden har 25% brems. så ville jeg finni meg en fin oversiktelig 2. gir sving å venta på regnvær, sjøl har jeg blitt stoppa av polti da jeg møtte dem i sladd, sidelings på tørr asfalt på 2.gir med en datsun 120y med 69hk. ingen blir verdensmester uten å prøve å feile, å prøve igjen. Hehe, det siste der var meget sant ! Får "håp" det blir regn idag, så får e prøv ;D
Chris_ Skrevet Juni 24, 2009 Skrevet Juni 24, 2009 Min 320 har ingen problemer med å sladde på våt asfalt. Om man vil det selv, så er det ikke noe problem. Bare ta litt skarpere sving for å få ræva ut, kontroller med gassen og hold så lenge som mulig. (Såklart ikke på veien...) Skal jeg sladde på tørr asfalt, så skal jeg virkelig være alene på veien. For det går, men da begynne i 1. gir og kaste ræva ut veldig, også spinne en del før jeg setter den i 2. giret. Men dette blir da såklart mye mer ukontrollert og gjør aldri dette sålenge andre er på veien. Såklart en stoor fordel å kjenne bilen! Ang. diff og sånn, så har jeg ikke noen sperre, eller noe særlig brems, såvidt meg bekjent
Kentan-racing.com Skrevet Juni 24, 2009 Skrevet Juni 24, 2009 Jeg sladdet mye med en 320 uten sperre før.. var bare og kikke clutchen så kom bilen.. Finn deg en rundkjøring og begynn der.. avanser så deretter etter evne.. rundkjøringer er noe av det letteste du kan sladde i.. Kent
Rabies Skrevet Juni 24, 2009 Skrevet Juni 24, 2009 Min 316 compact slipper på tørt den også. Må bare overtales litt... (MYE) Drar den ca. halvveis på tredje giret, girer ned til andre, clutcher den mens jeg legger inn en scandinavian flick og drar opp turtallet samtidig. Cluch ut da = brei sladd... Kjennes helt jævlig ut når den får tak igjen da, men når min 1,6 slipper, så skal du nok få 2,5 literen din til å slippe også. Uten sperre
KalMar Skrevet Juni 24, 2009 Skrevet Juni 24, 2009 det er nok innsatsen det står på.. !! øvelse gjør mester.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå