AlXz Skrevet Juni 18, 2009 Skrevet Juni 18, 2009 Hey! Hvordan er det lettest å få til dette? Har en skiftnøkkel tilgjengelig og litt div annet.. Reima er tatt av. Så må på en eller annen måte holde igjen reimhjul eller noe sånt?? Her er det links gjenger (omvendte gjenger), til viskosekoblinga ?? Noen tips?? Gjelder en M40B16 motor.. Takk!
Fixfax Skrevet Juni 18, 2009 Skrevet Juni 18, 2009 set på reima og stram den litt godt, sett på skifte nøkkelen og dælj til alt du greier. og ja det er lings. slå flere ganger om nødvendig, jag bruk en svær hammer eller en liten slegge.
Haug530D Skrevet Juni 18, 2009 Skrevet Juni 18, 2009 Du burde latt reima vært på, bruker den til å låse hjulet av med, det er mange måter å gjøre dette på, selv kjøpte jeg spesial verktøy fra Ebay en 32mm fastnøkkel + en nøkkel som passer på de 4 boltene som reimhjulet er skrudd med. Men ser at det er mange som bruker 32mm fastnøkkel og bare kakker på denne, altså sjokker mutteren, har gjort dette og forøvrig med bra resultat, men da bør reima være på sånn at det blir litt motstand. Det er Links ja.
AlXz Skrevet Juni 18, 2009 Forfatter Skrevet Juni 18, 2009 Hmm.., faen Har ikke dynamoen lenger.., så blir litt vanskelig å sette på reima igjen Prøvde med sveisetang, men det bare glapp ... :S
Haug530D Skrevet Juni 18, 2009 Skrevet Juni 18, 2009 Hmm.., faen Har ikke dynamoen lenger.., så blir litt vanskelig å sette på reima igjen Prøvde med sveisetang, men det bare glapp ... :S Skal gå viss du greier å kile noe mellom 2 av de boltene som holder reimhjulet.
AlXz Skrevet Juni 18, 2009 Forfatter Skrevet Juni 18, 2009 Hmm.., faen Har ikke dynamoen lenger.., så blir litt vanskelig å sette på reima igjen Prøvde med sveisetang, men det bare glapp ... :S Skal gå viss du greier å kile noe mellom 2 av de boltene som holder reimhjulet. Tja.., kan jo prøve det Med en skrutrekker elns.. Men er fint og trangt der med den skiftnøkkelen jeg har:P
AlXz Skrevet Juni 18, 2009 Forfatter Skrevet Juni 18, 2009 Fikk det til Hjalp ikke mye at reima satt på.., da dro jeg bare bilen mot meg Så satt på en sveisetang og snurra på hjula til den traff reimhjulet til servopumpa, da var det bare å banke med hammer på skiftnøkkelen, så løsna faenskapen
Fixfax Skrevet Juni 19, 2009 Skrevet Juni 19, 2009 bra du fikk det til funka for meg og dunke når reima var på ^^,
bmw pat Skrevet Juni 19, 2009 Skrevet Juni 19, 2009 Noe jeg pleier å gjøre når jeg ikke får av vifta er å skru fast patentband som går gjennom to av feste skruene til reimhjulet, slik at jeg kan holde igjen med dette. patentband = stålband med huller i, for de som ikke visste det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå