Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe :P Ja, bilen sksal fikses uansett. Var innom desom tok EU-kontrollen nå nettopp.. Jeg fikk en cirka pirs på alt i sammen på 4500-5000kr.. men de sa at muligens katalysatoren måtte byttes..

• 2 weeks later...
  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Da har jeg fikset det som må utenom eksosen.

Jeg var innom Svendsen eksos i dag morges, og diagnosen var at det var en liten rørbit mellom midt - og bak potta som måtte skiftes + noen gummifester og ett feste i metall, prisen de skulle ha for dette var 1344 kr.

Da er det bare etterkontrollen som mangler =)

Skrevet

De har ikke fikset det ennå, skal har time på mandag, skal legge ut i tråden hvordan det gikk.

CO skal gå ned til det normale når det som må fikses blir fikset ;-)

Gå til en eksos-spesialist å få dem til å skjekke eksos-anlegget (ta med kontroll-lappen fra EU-kontrollen)

Skrevet

Hvis katalysator er ok kommer jo høy co fra motor. Da fikser du ikke dette ved å bytte en rørbit. Sier seg selv :)

Skrevet

Hvis det er katalysator som er årsak til høy CO så hjelper det å kjøre bilen skikkelig varm før ny måling. Dette ble gjort på min bil på EU for noen år siden.

Men du må jo belage deg på å bytte kat'en etterhvert (hvis det er den som er problemet), hos meg tok det litt over halvåret så var den så tett at bilen såvidt gikk fremover.

Skrevet
e85 er en mulighet

What? Hvordan kan jeg få en skikkelig "diagnose" på hva som er galt?

Jeg ringer svendsen eksos i morgen å avbestiller timen, er ikke vits å bruke penger på å fikse det hvis det ikke er nødvendig.

Skrevet

bytt kat'en før den går "tett"... bilen til en kompis av meg brant opp på grunn av at kat'en var så tett og varm at den tok fyr under bilen så gikk flammene inn i bilen og satte fyr igjennom girposen... du kan jo kjøpe en biltema kat...de er ikke så dyr og funker sikkert fett

Skrevet

Bilen skal på skjekk i morgen for å få en "diagnose" over hva problemet kan være..

Jeg har sett på muligheten av at jeg nylig monterte ett "sport" luftfilter fra biltema som kan være problemet?

Pga feil luftmengde + feil blandingsforhold = for høy CO?

Anyone? :lol:

Skrevet

Er nåkk ikke luftfilteret. Men som folk har sagt før, bytt olje+filter. Kanskje pluggene også. Kjør den god og varm før etter kontrollen. Så kjører du den inn. Når jeg tok en etter kontrol på bilen min kostet det meg 100kr. (Sjekket da bare CO). Viss det ikke har blitt bedre da, burde du gå for ny kat og kanskje bytte det røret som har sprukket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...