porn_king_sid Skrevet Juni 22, 2009 Forfatter Skrevet Juni 22, 2009 Hehe Ja, bilen sksal fikses uansett. Var innom desom tok EU-kontrollen nå nettopp.. Jeg fikk en cirka pirs på alt i sammen på 4500-5000kr.. men de sa at muligens katalysatoren måtte byttes..
porn_king_sid Skrevet Juli 3, 2009 Forfatter Skrevet Juli 3, 2009 Da har jeg fikset det som må utenom eksosen. Jeg var innom Svendsen eksos i dag morges, og diagnosen var at det var en liten rørbit mellom midt - og bak potta som måtte skiftes + noen gummifester og ett feste i metall, prisen de skulle ha for dette var 1344 kr. Da er det bare etterkontrollen som mangler =)
Flatshift Skrevet Juli 3, 2009 Skrevet Juli 3, 2009 hva gjorde du med CO?? har selv vært på eu kontroll og fått for høy CO nå
porn_king_sid Skrevet Juli 4, 2009 Forfatter Skrevet Juli 4, 2009 De har ikke fikset det ennå, skal har time på mandag, skal legge ut i tråden hvordan det gikk. CO skal gå ned til det normale når det som må fikses blir fikset Gå til en eksos-spesialist å få dem til å skjekke eksos-anlegget (ta med kontroll-lappen fra EU-kontrollen)
Nytern Skrevet Juli 4, 2009 Skrevet Juli 4, 2009 Hvis katalysator er ok kommer jo høy co fra motor. Da fikser du ikke dette ved å bytte en rørbit. Sier seg selv
porn_king_sid Skrevet Juli 5, 2009 Forfatter Skrevet Juli 5, 2009 Hvis katalysator er ok kommer jo høy co fra motor. Da fikser du ikke dette ved å bytte en rørbit. Sier seg selv Hmm... du sier noe der.. hvordan kan jeg få ned CO verdiene da?
tommyfo Skrevet Juli 5, 2009 Skrevet Juli 5, 2009 Hvis det er katalysator som er årsak til høy CO så hjelper det å kjøre bilen skikkelig varm før ny måling. Dette ble gjort på min bil på EU for noen år siden. Men du må jo belage deg på å bytte kat'en etterhvert (hvis det er den som er problemet), hos meg tok det litt over halvåret så var den så tett at bilen såvidt gikk fremover.
porn_king_sid Skrevet Juli 5, 2009 Forfatter Skrevet Juli 5, 2009 e85 er en mulighet What? Hvordan kan jeg få en skikkelig "diagnose" på hva som er galt? Jeg ringer svendsen eksos i morgen å avbestiller timen, er ikke vits å bruke penger på å fikse det hvis det ikke er nødvendig.
E30 er tingen Skrevet Juli 5, 2009 Skrevet Juli 5, 2009 bytt kat'en før den går "tett"... bilen til en kompis av meg brant opp på grunn av at kat'en var så tett og varm at den tok fyr under bilen så gikk flammene inn i bilen og satte fyr igjennom girposen... du kan jo kjøpe en biltema kat...de er ikke så dyr og funker sikkert fett
Deep Dish Skrevet Juli 6, 2009 Skrevet Juli 6, 2009 Her har du en universal katalysator til kun 739,- http://mobilsentrum.no/products.asp?c=2 ... 2104379856
porn_king_sid Skrevet Juli 7, 2009 Forfatter Skrevet Juli 7, 2009 Bilen skal på skjekk i morgen for å få en "diagnose" over hva problemet kan være.. Jeg har sett på muligheten av at jeg nylig monterte ett "sport" luftfilter fra biltema som kan være problemet? Pga feil luftmengde + feil blandingsforhold = for høy CO? Anyone?
Eng1 Skrevet Juli 7, 2009 Skrevet Juli 7, 2009 Er nåkk ikke luftfilteret. Men som folk har sagt før, bytt olje+filter. Kanskje pluggene også. Kjør den god og varm før etter kontrollen. Så kjører du den inn. Når jeg tok en etter kontrol på bilen min kostet det meg 100kr. (Sjekket da bare CO). Viss det ikke har blitt bedre da, burde du gå for ny kat og kanskje bytte det røret som har sprukket.
porn_king_sid Skrevet Juli 7, 2009 Forfatter Skrevet Juli 7, 2009 Da var vertfall tennpluggene skiftet, skal måle CO-verdien i morgen Så får vi se da.
bimmer-87 Skrevet Juli 7, 2009 Skrevet Juli 7, 2009 vi bruker dyserens på verkstedet, det drar CO'n betraktelig ned=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå