Gå til innhold

Hvor mye veier din e39...?

Ceylon
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ser jo no at vekten på e39 kan variere med mere enn 400kg...

Har testet bilen min opp mot 523 og 528 men tenkte seff ikke å sjekke vekten på de da. Uansett så tror jeg vekten er årsaken til at 520`n min faktisk holdt 528 IAT og gikk bedre enn 523`n.

Hvertfall noe å tenke på når en kjøper bil, om den har unødvendig mye dill som drar ned med tanke på akselerasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil heller tro det var noe feil med den 528iat som gjorde at du holdt den med din 520 da:) Men mener min 528iat ligger på rundt 1500kg

Den 528`n er eid av en av de aller beste bmw mekanikerene her i landet og er akkurat slik den skal være. Testet også mot en mitsubshi outlander turbo som har ca 220hk og det var ikke merer enn 6-7 meter forskjell i en akselerasjon fra 60-140kmt.

Er din en 528i AT ? Uansett så er ikke motor alene avgjørende for vekten... Masse utsyr veier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dekk er mye mer avgjørende enn noen kg med utstyr.. sånn som meg, kjører på 265 bakdekk.. bilen står jo stille i forhold til med smale dekk..

breie dekk gir mer friksjon, altså bedre grep og mer motstand..

tar det igjen i svingene da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dekk er mye mer avgjørende enn noen kg med utstyr.. sånn som meg, kjører på 265 bakdekk.. bilen står jo stille i forhold til med smale dekk..

breie dekk gir mer friksjon, altså bedre grep og mer motstand..

tar det igjen i svingene da ;)

Jaaa :D No kom eg på når du sier det at min gikk litt dårligere med 55 profil på 18". No har eg 40 og bare 225 bredde, bensinforbuket gikk en god del ned og den drar bedre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...