Gå til innhold

E34 M5/Alpina B10 Bi-Turbo og bensinforbruk?

Nénmacil
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg leker meg med tanken på å kjøpe en E34 M5 eller Alpina B10 Bi-Turbo og i den forbindelse lurer jeg på hvor store/små forskjeller det er i drivstofforbruket på disse. Jeg håper derfor at dere som er eiere av M5 3.6, 3.8 eller 3.5 Alpina B10 Bi-Turbo kan dele noen erfaringer. Spesielt interessant vil være å vite forskjellen mellom M5 3.8 og Alpina B10 Bi-Turbo.

Så, fyr løs hvis du har noen erfaringer å dele!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg fullstendig klar over.

Fra før er jeg vant til biler som bruker mellom 0,95 - 1,1 liter/mila ved pen kjøring, men da jeg ikke er spesielt kjent med forbruket til noen av disse bilene synes jeg det var på sin plass med en forumtråd. Jeg forsøkte å gjøre noen søk her inne, men uten hell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skjønner hvorfor du spør, men synes det blir et merkelig spørsmål..

begge bilene bruker sinnsykt mye når de kjøres hardt. punktum.

dessuten er vel forskjellen i forbruk, eller forbruk i det hele tatt, ikke noe du bør tenke på om du skal ha en slik bil.. mer enn nok av andre ting som koster mye mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte 107 mil på fredag, og da brukte 3.8en 1.15 i snitt. Det var med skikkelig måling, kjørecomputer viste 0.93. Dette er da hastigheter 70-120km/t på norske veier. På Autobahnkjøring o.l blir det fort 1,4-1,6.

Snittforbruk på blandet vil nok oftest ligge på 1.25-1.3. Så det svir godt i lommeboka med andre ord... Biturboen bruker nok en god del mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min m5 3,6, som forøvrig er for salgRIMELIG! bruker i snitt(komputer) ca 1,2-1,8 v/ småkjøring til godt pådrag. ved langkjøring bruker den ca 0,95-1,2 som oftest rundt 1,0. den er riktignok chippet og har supersprint, men tror ikke det utgjør sååå mye. ta kontakt om du har interesse av bilen. den ligger på til salgs forumet, og er meget pen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...