Gå til innhold

BMW e30 316I motor: M40 turbokonværtering


BMWlofoten
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skal vel kunne kjøre ca 0.5 bar på orginal innmat. Men hvorfor ikke bare hive i en is motor og hive turbo på den? en 316 maskin vil vel ikke kunne gi mer enn 130-140hk ved turbo konvertering...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du sier ny bunndel va legger du i det?:P

trurbomessig så er jeg så og si nybegynner

men hadde jo vært noe å sotte inn en turbo i en 316i bare på skøy

hva antar du d vil bli å koste for et slikt prosjekt:P ?

skulle gjerne hatt en 325i motor å arbeidet med, men er litt vanskelig å få tak i en komplett en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da ikke vanskelig å få tak i en M50B25. Ligger støtt og stadig til salgs de. Kjøp en M50B25 og bytt bolter og pakning. Da har du noe som er holdbart til å kjøre lavtrykk med, og mer enn det.

Feilpost btw. Søk litt rundt her, så finner du nok mye innafor turbobygg. Anbefaler og lese på www.pure-pf.com også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med ny bunndel så meina ej vell ny lager,råder stempel honing å planing av blokk om du skal ha stålpakning.samt da att toppen me planes..men ser ikke litt meininga med å skifte nokke i motoren viss du ikke ladder mer enn 0.5.. da tror eg de holder bare med å kansje skifte toppakning å stramme til litt exstra:D

prismessi veldi vanskli å sej..de fint mange snarveia:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei takk for svar....så nå ska jeg ut i garasjen å oppgradere litt... å så kjører jeg til det smeller:D

så blir det en motor med mye mer potensiale;)

kansje en M50B25 motor :wink:

skal forestn legge ut bilder av bilen i morgen

da kommer han ut fra lakkeringa :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare å kjørepå med turbo, gøy og lærerikt, tåler nok 0,5 ved "normal" kjøring.. eg kjøre no 0.9 ( har turbochip), har peak´a på 1,1 :twisted: er folk som kjører med 1,2 på org M40 motor..

grene må du lage selv, eg har ikke funnet noen ferdigbygde. tror også eg ville hatt turboen ned bak (da holder det med adapter til turbo) eller vist du skal ha den oppe så er det bare å invistere i varme skjold/dress/ eksos bandasje ol.. eg har grilla noen tennplugkabler med turbovarmen.

kostnade er hva du gjør det til, eg har kjøpt ting og tang med tanke på at det skal kunne brukes på større motor senere.. etter eg har blåst dei eg har no..

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...