BMWlofoten Skrevet Juni 21, 2009 Share Skrevet Juni 21, 2009 Hei har en bmw 316i som jeg vurderer å sette en turbo inn i... går det bra å gjøre det??? vet at jeg må skjifte råder, spempler og topp pakning, men tåler toppen det??? går det fint hvis man kjører med lavtrykk..?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jacooob Skrevet Juni 21, 2009 Share Skrevet Juni 21, 2009 tror de hadde vør enklere å søtte i en anna motor..blir fort penger viss du skal bynne me ny bunndel å turbokitt.. har sjøl opplevd att de ikke e bare å bare me turbo... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Juni 21, 2009 Share Skrevet Juni 21, 2009 Skal vel kunne kjøre ca 0.5 bar på orginal innmat. Men hvorfor ikke bare hive i en is motor og hive turbo på den? en 316 maskin vil vel ikke kunne gi mer enn 130-140hk ved turbo konvertering... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWlofoten Skrevet Juni 21, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 21, 2009 når du sier ny bunndel va legger du i det? trurbomessig så er jeg så og si nybegynner men hadde jo vært noe å sotte inn en turbo i en 316i bare på skøy hva antar du d vil bli å koste for et slikt prosjekt:P ? skulle gjerne hatt en 325i motor å arbeidet med, men er litt vanskelig å få tak i en komplett en. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ullsokk Skrevet Juni 21, 2009 Share Skrevet Juni 21, 2009 Er da ikke vanskelig å få tak i en M50B25. Ligger støtt og stadig til salgs de. Kjøp en M50B25 og bytt bolter og pakning. Da har du noe som er holdbart til å kjøre lavtrykk med, og mer enn det. Feilpost btw. Søk litt rundt her, så finner du nok mye innafor turbobygg. Anbefaler og lese på www.pure-pf.com også! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jacooob Skrevet Juni 21, 2009 Share Skrevet Juni 21, 2009 Med ny bunndel så meina ej vell ny lager,råder stempel honing å planing av blokk om du skal ha stålpakning.samt da att toppen me planes..men ser ikke litt meininga med å skifte nokke i motoren viss du ikke ladder mer enn 0.5.. da tror eg de holder bare med å kansje skifte toppakning å stramme til litt exstra:D prismessi veldi vanskli å sej..de fint mange snarveia:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWlofoten Skrevet Juni 21, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 21, 2009 okei takk for svar....så nå ska jeg ut i garasjen å oppgradere litt... å så kjører jeg til det smeller:D så blir det en motor med mye mer potensiale;) kansje en M50B25 motor skal forestn legge ut bilder av bilen i morgen da kommer han ut fra lakkeringa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rogern Skrevet Juni 21, 2009 Share Skrevet Juni 21, 2009 Regner meddet er e36 det er snakk om. Her har du en likesinnet kar. http://bimmers.no/viewtopic.php?t=114470 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fazerfreak Skrevet Juni 21, 2009 Share Skrevet Juni 21, 2009 bare å kjørepå med turbo, gøy og lærerikt, tåler nok 0,5 ved "normal" kjøring.. eg kjøre no 0.9 ( har turbochip), har peak´a på 1,1 er folk som kjører med 1,2 på org M40 motor.. grene må du lage selv, eg har ikke funnet noen ferdigbygde. tror også eg ville hatt turboen ned bak (da holder det med adapter til turbo) eller vist du skal ha den oppe så er det bare å invistere i varme skjold/dress/ eksos bandasje ol.. eg har grilla noen tennplugkabler med turbovarmen. kostnade er hva du gjør det til, eg har kjøpt ting og tang med tanke på at det skal kunne brukes på større motor senere.. etter eg har blåst dei eg har no.. lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWlofoten Skrevet Juni 21, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 21, 2009 takk for info. syns det er mange som er litt motvilli til slike prosjekt ja da skal jeg bare sette i gang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fazerfreak Skrevet Juni 21, 2009 Share Skrevet Juni 21, 2009 mange som e imot mye her inne. ikke noe å bry seg om. har sendt deg en pm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWlofoten Skrevet Juni 21, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 21, 2009 noen som vet va d koster for en M50B25 motor?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWlofoten Skrevet Juni 21, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 21, 2009 her er foresten bilen før jeg sendte den inn til lakkering skal å hente den i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jacooob Skrevet Juni 21, 2009 Share Skrevet Juni 21, 2009 har en kompiss som seller en m50 b25 motor no..komplett får den for 6 tusen..me ledningsnett hjerne kasse osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWlofoten Skrevet Juni 22, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 22, 2009 såpass:D hvor ligger den i landet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå