Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 537
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Ser bra ut, Stian. :)

17 ja, da må du space en del :?

Hvorfor skulle man måtte space mer med 17" enn med 18"? Det er jo ikke størrelsen den veien som er greia.. På store bremser er det ofte designet som er problemet. F.eks på min bil må jeg space 25mm med orginalfelgene, men det er godt plass (flere cm til overs) med OZ-felgene. Begge er 17" og har samme innpress..

Skrevet
Ser bra ut, Stian. :)
17 ja, da må du space en del :?

Hvorfor skulle man måtte space mer med 17" enn med 18"? Det er jo ikke størrelsen den veien som er greia.. På store bremser er det ofte designet som er problemet. F.eks på min bil må jeg space 25mm med orginalfelgene, men det er godt plass (flere cm til overs) med OZ-felgene. Begge er 17" og har samme innpress..

Høres ut som du prøver å henge meg ut at jeg er helt tulling. Men du tar nokk feil gitt. Se hvordan den felgen er formet (på bilde jeg la ut). Calipperen er akuratt inni det "søkket" på spilene på baksiden. tenk deg at felgen er 1" mindre i diameter (alså 17") så kommer "søkket" i spilene lenger innover mot senteret og da tar det i calipperen og man må space mer ut.

Skrevet

trur jeg må stå over orker ikke å pusse opp 2 til for å få de like som bakfelgene... hehe prøver å space forran å ser hvordan det går... ellers takk, var godt tilbud....

• 3 weeks later...
Skrevet

Jøss etter litt jobbing på en annen m3 fikk jeg plutslig lyst å sette i min.. så da gjorde vi det... hehe

Mangler bare fordelerlokk, ekspansjonstank og litt olje så er det bare å fyre.... får vel ta det neste helg jeg er hjemme da... Fått koblet opp bredbåndslambda, ordnet ny plassering av bremsevæskebeholder og litt smått av forandringer som måtte til... Bilder kommer straks... hehe

Skrevet

Litt bilder av montering og hvordan det blei tilslutt... hehe kammerat sveiser ekspansjonstank i alu til meg så da blir det bra... blir mye autosol og polering i motorrom da... blei vel mye blankt syntes jeg.. hehe

iazafw3jyp20c24pf9d1.jpg

mbruizzxf65ie5yfi785.jpg

d8jq7ohl6gahz0ezth9v.jpg

hsvuumxh706s5bp5be6s.jpg

l77nqmopknbtghb0nsjj.jpg

xa6y6suh0ar13lfgegg1.jpg

f50u0vxmgn2c7k650q5b.jpg

Skrevet

blir vel dårlig med kjøring tror jeg... har perm igjen helgen fra 13-18 mai tror jeg så blir oppstart og litt kjøring da tror jeg men ingen bane... hehe så har jeg en uke perm i sommer... så blir vel ingen banekjøring tror jeg... kommer sterkt tilbake til neste år med rattrust og stive albuer... hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...