BimmerE46 Skrevet Juni 22, 2009 Skrevet Juni 22, 2009 Skulle til å bytte klosser og skiver på bilen i dag. Det ene hjulet gikk smertefritt. Det andre gikk hjulet greit til å begynne med, men så når jeg skulle skyve stempelet på plass for å få klossene inn så "bunner" det FØR bunnen. Mangler 0,5cm ca før det er i bunn. Hva er det som skjer her??? Noen som har vært bort i stempel som ikke går helt inn??? Det er jo ikke skrustempler heller. Går helt fint å skyve det inn til å begynne med, men like før det er i bunn så stopper det HELT opp.... Det er forresten en E46 318i 01 mod, stv om det hjelper på info'en. Takker for all hjelp jeg kan få, hvis ingen skjønner hva dette er for en feil så må jeg vel bare kjøpe ny caliper???
Racingdude Skrevet Juni 22, 2009 Skrevet Juni 22, 2009 Kan være innsiden av bremseslangen som er fuck, hatt problemer med att bremsen har hengt på, på det hjulet? Eller så kan det jo være rust på bremse stemplet, kan klemme ut stemplet og se åssen det ser ut inni der:P
S.Arnesen Skrevet Juni 22, 2009 Skrevet Juni 22, 2009 har du prøvd å slippe ut trykket mens du presser?
BimmerE46 Skrevet Juni 22, 2009 Forfatter Skrevet Juni 22, 2009 Kan være innsiden av bremseslangen som er fuck, hatt problemer med att bremsen har hengt på, på det hjulet? Eller så kan det jo være rust på bremse stemplet, kan klemme ut stemplet og se åssen det ser ut inni der:P ikke hatt noe problem med at det har hengt igjen. Klemme ut stempelt sier du? Har klemt ut en del med det er jo gummi rundt den så jeg ser jo ikke ned til jernet?
Eklund Skrevet Juni 22, 2009 Skrevet Juni 22, 2009 skiftet mitt. det var umulig å få plass til nye klosser selv etter masse vold. prøvde å skru det inn i benken, men det hjalp heller ikke
BimmerE46 Skrevet Juni 22, 2009 Forfatter Skrevet Juni 22, 2009 har du prøvd å slippe ut trykket mens du presser? Morn Arnesen. det her jeg ikke prøvd. Men skulle vel ikke gått ann å skyve det inn så langt som jeg har gjort til nå hvis det var trykk der? Er jo bare bittelitt som skal til.
BimmerE46 Skrevet Juni 22, 2009 Forfatter Skrevet Juni 22, 2009 skiftet mitt. det var umulig å få plass til nye klosser selv etter masse vold. prøvde å skru det inn i benken, men det hjalp heller ikke Hvordan ble du ferdig da? Bytta caliper?
Eklund Skrevet Juni 22, 2009 Skrevet Juni 22, 2009 ja, det ble nytt calipper. det var dessuten risting ved nedbremsing og jeg trodde at calippere kanskje hadde slitt dem skeive siden den ikke var kjørt hardt og har ganske bra dimensjonerte bremser originalt. nå ser jeg at de slites ujevnt på andre siden, de er helt nye på begge sider, men rakk å få bittelitt overflaterust når den sto en liten stund i vinter så jeg ser det nå. Så nå må det kanskje nytt på andre siden og hvis ingen her har noen andre forslag på ting jeg bør sjekke Skal ha av hjulet og sjekke at det er helt riktig på etter klossbyttet en gang til først. var enkelt å skifte, men festene til rørene kan vistnok være vrange og lett gå i stykker så planlegg etter det. Lykke til
Lars89 Skrevet Juni 22, 2009 Skrevet Juni 22, 2009 Prøvd å løsne på lufteskrua mens du presser? Kan hjelpe litt... Hva slags utstyr har du?
gkw89 Skrevet Juni 23, 2009 Skrevet Juni 23, 2009 jeg måtte ta ut selve stempelet og pusse det, med finfinfinfint papir, og rense litt inni sylinder'n, så blei det smertefritt etterpå
S.Arnesen Skrevet Juni 23, 2009 Skrevet Juni 23, 2009 har du prøvd å slippe ut trykket mens du presser? Morn Arnesen. det her jeg ikke prøvd. Men skulle vel ikke gått ann å skyve det inn så langt som jeg har gjort til nå hvis det var trykk der? Er jo bare bittelitt som skal til. nja, mye som er mulig... hehe prøv ihvertfall å slipp ut litt trykk å se hva som skjer...
BimmerE46 Skrevet Juni 23, 2009 Forfatter Skrevet Juni 23, 2009 Prøvd å løsne på lufteskrua mens du presser? Kan hjelpe litt...Hva slags utstyr har du? Har det meste av utstyr... Vannpumpetang er min beste venn i denne saken her Kunne jo prøvd å løsne lufteskrua ja.
BimmerE46 Skrevet Juni 23, 2009 Forfatter Skrevet Juni 23, 2009 har du prøvd å slippe ut trykket mens du presser? Morn Arnesen. det her jeg ikke prøvd. Men skulle vel ikke gått ann å skyve det inn så langt som jeg har gjort til nå hvis det var trykk der? Er jo bare bittelitt som skal til. nja, mye som er mulig... hehe prøv ihvertfall å slipp ut litt trykk å se hva som skjer... Skal prøve
BimmerE46 Skrevet Juni 23, 2009 Forfatter Skrevet Juni 23, 2009 jeg måtte ta ut selve stempelet og pusse det, med finfinfinfint papir, og rense litt inni sylinder'n, så blei det smertefritt etterpå Ta ut stempelet? Har ikke gjort dette før nei, men åssen er det med den gummimansjetten rundt stempelet? Følger den med når du tar det ut??? Takker for alle svar folkens
gkw89 Skrevet Juni 23, 2009 Skrevet Juni 23, 2009 jeg måtte ta ut selve stempelet og pusse det, med finfinfinfint papir, og rense litt inni sylinder'n, så blei det smertefritt etterpå Ta ut stempelet? Har ikke gjort dette før nei, men åssen er det med den gummimansjetten rundt stempelet? Følger den med når du tar det ut??? Takker for alle svar folkens den pakninga ligger inni ett spor i sylinder'n, hvertfall på den jeg tok fra hverandre... den var heldigvis ikke så dårlig på min, men er den dårlig burde du bytte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå