Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hey,

hadde bilen min stående utenfor kontoret vårt idag, så kom det en lastebil med varer som stilte seg ved siden av bilen. Da han skulle rygge ut så han ikke bilen min, hadde full sving på lastebilen og knuste hjørnet på førerhuset i siden på bimmern :(

Grei måte å få ny hjulbue på da, var begynt å komme litt rust der :P

Noen som har en anelse om hva dette blir takset til ?

3lwm2e6if8gd9a4kpmrp.jpg

qcuxo3pfyexgbx6wfad0.jpg

Skrevet

Bra du ser lyst på det, det hadde ikke jeg gjort! Elendig dårlig jobb av han lastebilsjåføren som ikke så bilen. Kan jo ikke rygge hvis man ikke vet om det er noe bak.

Skrevet

Bør vel hellakkeres samtidig for å unngå nyanseforskjell, spesielt hvis resten av lakken ikke ser ny ut.

Bare husk at hvis du skal få gjort jobben billig, så sett den på takst først slik at du får utbetalt "full pris" på skaden før du setter bort bilen.

Skrevet

hmmm.....

ny baksjerm 5-6000, 5-7000 i lakkering, så har man arbeid på "hvertfall" 10 000 kan jeg tenke... om ikke mye mer... så må du ha ny list, penger igjen for felgen... +++++

sikkert oppe i 30-35 000 før man får snudd hodet :-s

Skrevet
Bør vel hellakkeres samtidig for å unngå nyanseforskjell, spesielt hvis resten av lakken ikke ser ny ut.

Bare husk at hvis du skal få gjort jobben billig, så sett den på takst først slik at du får utbetalt "full pris" på skaden før du setter bort bilen.

jeg må bare spørre (sorry for OT) men har du noen gang opplevd at noen har fått dekket en hellakkering pga en skade på en enkelt del på bilen??

det er noen som alltid skriker at "nå må du kreve hellakkering for å unngå nyanseforskjeller!" når det er noen her inne som har hatt et uhell/blitt påkjørt. dette har jeg aldri opplevd i praksis, med mindre den aktuelle bilen har spesialforsikring på lakken sin.

og at den opprinnelige lakken på bilen "ikke ser ny ut" går ikke i bileiers favør, da er kravet ved kvalitetskontroll lavere enn hvis den så nylakkert ut. og uansett, ved en skade som dette er det normalt å gjøre følgende:

skift bakskjerm, rette nedre bakskjerm (e36-bakskjermen går kun til lista, resterende tilhører kanalen) lakk bakskjerm, lakk innvendig døråpning, lakk takstolpe, lakk kanal, utflekking/tilstøtende lakkering dør. altså dra fargen litt innpå døra for å unngå fargeforskjell. ettersom det kun er klarlakk og ingen farge i fremkant av døra så vil man ikke få noen forskjell der annet enn mulig en glansforskjell hvis bilen er sliten i lakken. men dette kan bileier ordne ved å polere framskjermen sin dersom den ikke er helt top-quality. mot bakfanger og bakluke vil man ikke se en evt fargeforskjell så lett, ettersom det er så mye forskjellige brytninger her at et menneske ikke ser dette med mindre han går inn for det. og om du tar deg en tur å se på nye biler i butikken, så kan du på svæææært mange se at det er nyanseforskjeller på fangere og bilen originalt. dette fordi fangerene og bilen er lakkert på to forskjellige steder. get my point?

jeg har lakkert 100-vis av biler på denne måten, og en synlig nyanseforskjell ved en sånn operasjon er svært skjeldent at forekommer.

ikke for å henge ut deg dette altså, men det er alltid noen som kommer med dette, så jeg måtte bare få det ut. ;)

ja, jeg tror også det er farlig nærme vraking her. kommer nok litt an på hvordan resten av bilen ser ut. er den flott og fin, og taksmann mener at denne er verdt mer enn skaden vil koste så går det bra. men har den høy kilometer, og litt plukk her og der så ender det fort som vrak.

håper det løser seg best mulig for trådstarter ihvertfall! :)

Skrevet

For å svare på spørsmålet så har jeg igen erfaring med det. Men de jeg har kjent som har fått slike skader har alltid kommet veldig bra ut av det økonomisk. Så tenkte han kunne bla opp litt ekstra for hellakkering hvis bilen er verdt det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...