Gå til innhold

Hjelp, air-bag som plutselig utløste seg i fart!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle kjøre hjem fra st.hands feiring i sverige, akslererte ut på hovedveien og i det jeg hadde nåde 70km/h, utløste plutselig airbagen i døra og i vindu seg på sjåførsiden. skvatt bra til, er jo rimelig spooky når sånt skjer. trilla et godt stykke før jeg kom til meg sjøl igjen. Bilen er en 2002 316, noen som har oppllevd det samme?

Kostnader for og fikse skaden?

Skrevet

Ska vel ikke være mulig noe slikt da...Villa tatt en tur og snakka med forhadlern jeg da....Men går vel an te og kjøpe brukte airbager og montere inn selv,mener de er bare popnaglet fast.

Skrevet
Ska vel ikke være mulig noe slikt da...Villa tatt en tur og snakka med forhadlern jeg da....Men går vel an te og kjøpe brukte airbager og montere inn selv,mener de er bare popnaglet fast.

Har vel hørt om no lignende før, men ikke på bmw.

Skrevet

Aldrig vært borti det æ nei...Men vet ikke hvor lenge det e garanti på slikt da,men tor nok æ villa krangla litt med en forhandler.Men har du jo kasko kan du jo ta det på egenandeln og...

Skrevet

En på jobben opplevde det samme med en Volvo(!) S60. Der utløste ALLE airbagene seg i ca 60 med mye trafikk rundt...

Dette er en jobb for merkeverksted. Er vel feil på følere og/eller styreenheter det her :wink:

Skrevet

Ville kjørt hardt på forhandler for dette ja, selv om garantien er ute. At airbagene plutselig kan gå er ikke et rykte de vil ha på seg...

Skrevet

Jobber selv på Bertel O.steen og min garanti ansvarlig sa att Tyskerne dekka slike hendelser med airbag i 10 år! Dette var vist nok en regel.

Gla og fornøyd ringte jeg derfor Autozentrum, og forklarte hva som var tilfelle, dom hørte med BMW norge og fikk tilsvar att Garantien hadde utløpt, så desverre....

Skrevet

Hmm.., egentlig sykt at sånt kan skje.

Bra det ikke skjedde større skade.., hadde det vært mye trafikk, kunne fort mye rart skjedd.

Skrevet

Hadde gått til forhandler og forhørt meg om erstatning for nye airbager.

Skjønner godt at du syns det var en uhyggelig situasjon, er et ganske høyt smell i de når kruttet smeller av. Har selv vært med på å sprenge noen gamle airbager for moro skyld etter at de ble tatt ut av bilene og satt fast i skrustikker.

Skrevet

Er dette en import bil ? på en del Norsksolgte biler har det blitt byttet styreenheter for airbag på garanti innkalling ,vet ikke hvilke modeller det gjalt. Jeg har også hørt om dette før med airbag som har "gått av ,av seg selv" Men det har ved reprasjon blitt funnet ettermontert utstyr som har blitt feilmontert på bilen og utløst airbag ,angående garanti er det nesten helt sikker at produsent dekker dette i 10 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...