Gå til innhold

Wazu's 93 318is coupe *Skifter toppakning! 09.01.2012*

Wazu
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 191
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjekjt at folk liker det. Ble meget fornøyd jeg også. Vurderte en av de litt lengre typen bakrutesenkere, men tenkte det var greit med en litt liten en. Og den dekker akkurat glipen mellom solgardinen og taket, så det ser mye bedre ut baki der.

M-fanger kommer, det lover jeg. Har endel utlegg denne måneden, skal på Rammstein i Oslo nå nest uke (gleder meg), men 1 mars får jeg lønn igjen, og da blir det 95% sikkert en M-fanger. Forehåpentligvis har snøen smeltet til da også, så jeg slipper å leke brøytebil med helt ny fanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

Vel, er en stund siden forrige update, et par småting som har skjedd siden da. Har i løpet av vinteren klart å løsne eksosanlegget mitt bak, sikkert tatt borti en eller to for mange snøkanter (damn you low car!). Som følge av dette hoppet eksosen av omtrent alle festene bakover, og pga stresset fra dette revnet eksosen rett foran der lamdasonden sitter. Dette ble midlertidig sveiset, og eksosen hengt opp igjen med patentbånd. Kjøpte meg så nytt simons eksosanlegg til en god pris (greit med kontakter), som nå er montert på.

Fikk ikke skrudd ned katalysatoren med røret hvor sprekken sitter, så er ikke helt tett den nye sveisen, men skal se på det i morgen igjen. Fram til da må jeg nok fortsatt leve med ganske høy lyd fra eksosen.

M3 front er blitt litt skrinlagt foreløpig, tenker å få skiftet endel slitedeler før sommeren, siden jeg forhåpentligvis skal på lang bilferie (kanskje også bane involvert), og vil heller ha alt det tekniske på stell enn ny styling.

Litt bilder fra monteringen av eksosen:

qyu8jm5bxutgknvjqfb6.jpg

qwbioje77k9vbb9sy19y.jpg

ektfmvsynog25a5eb06a.jpg

5ej6awbxevm2h035obah.jpg

0qxyo1tnok38nir7jl2p.jpg

nwdwti2fat7n9idkmzzm.jpg

ykiyh8x3ypgxjbdvexan.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Vel, lenge siden siste update, men nå som det er sommer, sol og feriepenger blir det nok gjort mer med bilen framover.

Har i det siste hatt besøk at det merkelige motorproblemet jeg trodde jeg fikset tildigere i vår da jeg byttet lambda. Vel, det kom tilbake, og jeg begynnte å feilsøke og bytte deler. Byttet releer, følere, sjekket elnett, ganske mye egentlig. Ved et innfall her forleden plugget jeg utav lambdaen, og hey, der var problemet borte. Så kjører bilen uten lambda plugget i for øyeblikket (og den går nydelig :P), til jeg får fatt i en ny orginal en.

Ellers vet jeg ikke helt planene videre. Hadde tenkte meg på ferietur til Ringen i sommer, så blir sikkert å se over at alt det tekniske er i orden, kanskje noe performancedeler og slikt. Har egentlig ikke helt bestemt meg. Venter forøvrig på en liten pakke fra gs, så blir nok en bildeupdate når den kommer i hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det en siste liten handletur på GS før jeg skal ut på langtur:

pkxd4dm9vzopey9pqmv8.jpg

6 liter castrol GTX 15-40 high milage

oljefilter

nye panserdempere (de gamle begynnte å gi tapt for tyngdekraften, og jeg måtte stresse med å få åpnet panseret)

Så da er bilen klar for langtur, med helt ny og god olje.

Tok også ut interiøret, minus førerstolen. Så da nærmer det seg klart til avreise for å hente seter i morgen.

Hunden vår digget tydeligvis stor plass i bilen, må bare legge ved noen bilder av den :D.

rzwarcmmnowiojts7jcm.jpg

hq3e90b7scjgrpkgg9n5.jpg

rlgfw89blwie18rmjnii.jpg

1hb78c0h1ugq56thgx2x.jpg

udw23i8lbcbhohayykzk.jpg

har du link til panserdemperne? finner de ikke selv!

utrolig pen bil du har:) har en 318is cupe selv!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når lamdaen ble byttet gikk problemet vekk? Har fått litt av det samme problemet tror jeg. Den går opp og ned på turtall og holder på og kveles og jeg må gi bunn gass for at den skal komme opp i fart og det hjelper ikke alltid. Men dette skjer bare hvis bilen rister/vibrerer/hull i veien osv. Norske veier.

Da fortsetter også motoren sånn helt til jeg slår på den sorte boksen på LMM. Lurer derfor litt på om det er LMM som er gåen eller om det er Lambdaen som er gåen. Stikket er plugget ordentlig i og alle slanger og ledninger er sjekket :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du link til panserdemperne? finner de ikke selv!

utrolig pen bil du har:) har en 318is cupe selv!:D

Takker. iS'er er finfine biler. Delenr til panserdemperne hos GS er 51238119558.

marcushs: Problemet forsvant med lambdaen ja. Jeg hadde feilen med at bilen ikke ville gi gass enten motoren ristet eller ei. Men hvis du mistenker LMM så kan du ta å plugge av kontakten på LMM mens motoren går, og se om det blir noen forandring. Hvis bilen går dårligere fungerer lmm, hvis den går bedre er den ødelagt, er den ca det samme er den vel kanskje ødelagt da også :P koster ingenting å sjekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Joda, må prøve det, bilen står til rep. Tydeligvis startern som også er gåen også! :/ Så må vente litt med å se på det. FIkk tilbudet om en LMM til knallpris fra en 318 som jeg vurderer å kjøpe. Såpass billig at jeg bare kan kaste den igjen hvis det ikke er noe forskjell ;) så får se hva jeg gjør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...