Wazu Skrevet Juni 10, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 10, 2010 Vel, da var girkulen montert og lyset koblet opp på det orginale ledningsnettet. Hadde jo planer om å ta biler av prosessen og legge ut, men gikk ut i bilen nå for å se hva jeg måtte ha av, og når det først var gjort så koblet jeg det like greit opp først som sist. Ble digg . Kommer bilder i kveld når det blir mørkere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sladjan Skrevet Juni 10, 2010 Share Skrevet Juni 10, 2010 Digg med shortshift! har samme shortshift selv, funker veldig bra. Men hos meg løsnet den øverstedelen som selve girkula står på. Måtte bruke locktite for å feste det igjen. Skulle egentli klaga på sånt, syns de gs delene ikke er det beste man får på markedet. Men funker fint nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wazu Skrevet Juni 10, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 10, 2010 Såpass ja. Vel, får montere den å se hva som skjer. Men så lenge den holder sammen virker den digg da. "nattbilde" (var ikke så mørkt ute) av girkulen: Stay tuned, i morgen etter jobb blir det armlene. yay! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
babjorn Skrevet Juni 11, 2010 Share Skrevet Juni 11, 2010 Blir pent dette her ja,gjør seg godt med gir kule med lys,passer helt perfekt inn med resten av interiøre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Springsteen Skrevet Juni 11, 2010 Share Skrevet Juni 11, 2010 Sånn er den i mørket Finfin oppgradering de der. Bra at du tok deg bryet med å kjøpe ledningsnett til også, og ikkje bare jallakoblet til sigarettenner eller nødblink Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beivakongen Skrevet Juni 11, 2010 Share Skrevet Juni 11, 2010 Har den girkula selv men med hel mansjett nedover. Knall med det lyset;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wazu Skrevet Juni 11, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 11, 2010 ja, skikkelig ledningsnett må man ha, er det en ting jeg ikke gidder å begynne å kødde med er det bilen elektriske system. En dårlig spleis et eller annet sted så står man fort å klør seg i hodet mens man lurer på hvorfor bilen oppfører seg merkelig. Dessuten tror jeg til og med de orginale ledningene fulgte med i eksne til girkulen når jeg bestillte, så da var det ikke tvil om at det ble orginalt. Og ble digg med lys der nede, bilen føltes mye mer eksklusiv ut synest jeg. Fikk to nye pakker fra GS i dag. Er jo helt texas her denne uken, nye pakker hver dag omtrent. Og fremdeles har jeg to jeg venter på. Anyway, dagens godsaker er: Ny Orginal Lambdasonde, armlene i ekte skinn (litt bortkastet siden jeg sannsynligvis skal ha på alcantara-trekk, men what the hell), nye vindusviskere, oljefilter, motorrens, og ny midtkonsoll med feste til armlenet. Orginal sonde denne gangen. Satser på den holder lengre enn den uorginale jeg kjøpte her i vinter. Digg. Og de merkene er bare fingermerker etter at jeg tafset og klådde på den hele veien fra postkontoret . Så nå er det ut å montere shit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
babjorn Skrevet Juni 11, 2010 Share Skrevet Juni 11, 2010 Ja det er noen som liker å tafse å klå på skinn/lær Det er sort skinn armlene å mittkonsol du kjøpte (regner med det) var litt lys,men er vel bare bilde som er litt feil.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wazu Skrevet Juni 11, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 11, 2010 Hehe. Er nok sort konsoll/skinn ja, bare ser lysere ut på bildet. Har nå vært uti bilen og montert det. Var litt knoting over hva som skulle hvor, og hvordan diverse deler skulle festes. Men fikk det nå til greit, og må si jeg digger det. Må nesten kjære en tur senere, for å prøve det i fart . Tenkte å ta masse bilder underveis, men ble ganske knotete med masse deler liggende rundt, og når jeg begynnte å sette på armlenet glemte jeg såklart å ta bilder, ville bare montere det og se hvordan det ble. Men her er da noen bilder. Kommer sikkert bedre senere. Før: Utav med de to skruene som holder gamle midtkonsollen: Kutte vekk overflødig teppe: Så juksar me litt, og her er det ferdige produktet: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RemyNG Skrevet Juni 11, 2010 Share Skrevet Juni 11, 2010 se der ja ble fint det der, er digg med midtarmlene i bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loffen Skrevet Juni 11, 2010 Share Skrevet Juni 11, 2010 Digg med armlene. Noe av det første jeg gjorde på min E36 også. Heldivis kom det originalt i E46-en Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beivakongen Skrevet Juni 11, 2010 Share Skrevet Juni 11, 2010 Ikke dårlig;) Blir en liten bruksanvisning for meg det der som skal skifte fra alcantara til skinnarmlene i morgen;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wazu Skrevet Juni 11, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 11, 2010 Hmm, du har armlene i alcantara? Hvorfor skal du bytte da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beivakongen Skrevet Juni 11, 2010 Share Skrevet Juni 11, 2010 Hmm, du har armlene i alcantara? Hvorfor skal du bytte da? Fordi jeg skal bytte fra gt vader til sort helskinn vader;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wazu Skrevet Juni 17, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 17, 2010 På tide med en liten update igjen. Har i dag skiftet diff olje (Castrol Castrol SAF-XJ 75W/140), motorolje + filter (Castrol gtx 15W-40), samt montert ny shortshift (Gs justerbar). Og la meg bare si STRESS! Først var det et rent helvete å få utav den gamle shortshiften. Hylsen satt som bare fy, etter å ha banket å dradd og rikket og herjet med den i sikkert 45 minutter måtte vi fram med metallsag og kappe den i to, for deretter banke den inn med et skrujern og så få den utav. Monteringen av den nye gikk forsåvidt greit nok, men når jeg hadde justert den så kort som jeg ville ha den var giringen helt merkelig. 3-4-5 var ok, mens 1 og 2 gir var veldig harde og tett, og revers var helt sykt vanskelig. Måtte omtrent bruke to hender. Tenkte det bare var litt innkjøring, eventuelt at jeg fikk se på det i morgen (klokken var da over tolv, og siden vi stod på brannstasjonen å mekket tenkte vi det var best å komme oss hjemover så folk fikk sove). Men neida, når jeg rygget ut, tror du ikke jeg merker en "kunk klunk klunk" lyd når jeg rygger av bukken? joda, da var det såklart et balanselodd eller noe slikt på drivakslingen som jge ikke som tok borti girstangen, siden jeg selvfølgelig hadde glemt å ta høyde for det nå jeg justerte shifteren. Så det var opp på bukken igjen da, og justere shifteren kortere og kortere. og selvfølgelig så vi da at lenken til girkassen var i kontakt med vibrasjonsdemperen når den stod i revers. Så da var det å justere mer opp. og enda mer opp. Maaange runder. Når den endelig gikk helt klar var girspaken så høy at det sikkert ikke er mye forskjell fra den og en vanlig stang. Og den gamle "ikke-justerbare" shortshiften jeg hadde fra før hadde kortere giring (men mye mer slark da). Heldigvis er girkulen justert helt opp, slik at når den blir justert helt ned, vil det bli kortere giring. Men likevel, stress! Og attpåtil så løsnet toppen av shortshiften (slik som noen sa den ville gjøre btw). Ikke værre enn at jeg kan lime den på en eller annen lur måte, men fremdeles, dårlig kvalitet av GS der der. Så i morgen satser jeg på å skifte girolje, og kanskje få justert opp coiloversene litt bak (skal jo ha med bagasje på bilferien neste helg) Men, skal ikke være bare syting på meg. Tror jeg blir fornøyd med shortshiften når jeg får justert ned høyden. Den gamle var det veldig mye slark i, og den var også litt skjeiv slik at girkulen ble vridd litt mot høyre. Fant også et blålys liggende på brannstasjonen. Tror bilen min hadde blitt fet som utrykningskjøretøy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå