Wazu Skrevet Juni 25, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 25, 2010 Vel, på tide med et nytt inlegg her. I morgen reiser jeg på bilferie til Nürburgring! Yess, gleder meg som en unge. Vi blir to biler som kjører nedover gjennom sverige,danmark, ankommer på ringen mandag, er der til fredag, så er det opp til amsterdam i et par dager, opp til danmark igjen, og så båten hjem til Bergen. Har fått gjort enda mer på bilen nå i det siste for å gjøre den klar. Skifter girolje, monterte nye lamdaen, tettet et par små gliper i eksosen. I dag har jeg hevet den litt bak (ca 2cm), slik at den ikke subber med masse bagasje ombord. Blir vel også en kjapp vask/polering og et tjukt lag med voks før jeg kjører. Bare synd det regner ute nå . Før heving: Etter: Anyway, blir nok en megaupdate når jeg kommer tilbake, men fram til da, her er litt flere bilder jeg har tatt av bilen i det siste. Har prøvd meg fram med litt redigering, er fremdeles gansek fersk på det, men noen av bildene ble nå veldig bra synest jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiff Skrevet April 4, 2011 Share Skrevet April 4, 2011 skjedd noe mer her da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet April 4, 2011 Share Skrevet April 4, 2011 den bmwen der er så perfekt! tøft at du går for org. fangere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wazu Skrevet Mai 13, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 13, 2011 Da er det vel på høy tid med en ny oppdatering, er jo snart ett år siden siste. Har skjedd litt siden siste post, får ta det i riktig rekkefølge I slutten av Juni dro jeg på bilferie til Nürbirgringen! Som var grisekult. Kjørte via sverige/danmark ned, brukte vel en to-tre dager på det. Fint vær hele veien, og flotte veier. Fikk testet ut toppfarten på bilen også såvidt, nådde 205km/t på en derestricted del av autobahn, før jeg tok igjen sakteregående trafikk. Artig . Ellers oppførte bilen seg meget fint hele veien. Vel nede ved ringen ble det ikke så mye kjøring som jeg hadde håpet på, til dels grunnet at banen ikke var åpen alle dagene vi var der, og dels fordi høyre bremsekaliperen min framme begynnte å tulle seg, bremset litt hele tiden. Som etter første runden min resluterte i at røyken stod fra hjulet når jeg kom inn fra banen, og bremsene regelrett glødet. Fikk fikstet det mer eller mindre der nede, kjørt et par runder til. Traff også et par hyggelige nordmenn, både med bil og motorsykkel, hyggelig det. Så var det oppover til norge igjen, via amsterdam, et par dager på stranden i danmark, og så båten hjem til Bergen. Overhalte kaliperen etter jeg kom hjem. Litt bilder fra turen: Vel framme på hotellet: Ringwerket: Nam... Traff også på denne lille krabaten her: Broren min fikk fanget den på film, herlig lyd, helt vill i virkeligheten: http://www.youtube.com/watch?v=KvHm5my7kvs Selvfølgelig mekker vi bil når vi er på ferie . Brodern fulgte etter GPS'en ut i en grøft på vei tilbake fra ringen. Jeg lo . Campet på stranden i danmark. Digg, men ble sand alle steder (ink. maten) I høst/vinter har jeg egentlig ikke gjort så mye med bilen, bare kjørt den. Måtte ha meg nye bakdekk til vinterfelgene når snøen kom, men thats about it. I vår kjøpe jeg meg ett sett "kromringer" til speedometeret, og monterte disse. Veldig enkel montering, og hevet interiøret litt. Ikke var de dyre heller, så meget fornøyde med de. Var med broren min på Amcar treff på eikås for et par uker siden, og fikk kjørt et par runder der etterpå. meget artig det. Video: Så var det tid for EU-kontroll, og fikk som forventet et par feil der. Som følger: -ABS feil (mistenker drit på en sensor, men må nesten bare skru opp og se. Håper jeg slipper å kjøpe nye sensorer) -Feil på setebeltet venstre bak (den lille svarte proppen som manglet på beltet, er fikset) -Rust bremserør foran (ikke mye, men har skiftet bremserør, så det er også i orden) -Ytre bærekule nede framme høyre side (Ny bestillt) -Støtdemper lekk høyre foran (Ser ut til at jeg bestiller nytt senkesett) -Forevises trafikkstasjon (Må godkjenne senken) Så litt å ta tak i, men har ordnet et par ting allerede, og nye deler ble bestillt fra GS i dag. Skal også bestille meg nytt senkesett. Sikler litt på KW Inox-Line, men usikker på om jeg skal gå for variant 1 med kun høydejustering, eller variant 2 med høyde og hardhet. 3000kr i forskjell, så får se hva jeg går for. Da har jeg fått med meg det meste som har skjedd siden forrige oppdatering, satser på det blir endel mer som skjer i sommer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet Desember 15, 2011 Share Skrevet Desember 15, 2011 Lest igjennom hele tråden nå! Du er virkelig flink til å ta vare på bilen. Slenger ikke bare på masse greier på bilen og lar bilen forfalle. Bra rekkefølge du har gjort ting i. Bilene våre ser jo nesten helt like ut nå (m3 speil med orginale fangere), hehe. Lenge siden du har postet her nå, nye bilder eller update? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jokkke Skrevet Desember 15, 2011 Share Skrevet Desember 15, 2011 Påtide med noe nytt her nå, Wazu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wazu Skrevet Desember 17, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 17, 2011 Ja, har vært en stund siden forrige update nå ja. Hmm, må nesten tenke over hva jeg har gjort siden sist... Skiftet noe deler i forstillingen, bærekule osv. Nye bremseskiver/klosser framme. Nytt senkesett ble montert tidliger i høst: Ellers har jeg ikke gjort noe særlig med bilen i høst, bare kjørt den. Har vært litt usikker på om jeg skulle selge den, men har bestemt meg for å beholde bilen. Så da skal jeg nok gjøre litt diverse nå i vår, slik at den er klar for sommeren . Akkurat nå er bilen litt trøblete, dynamoen har omtrent sluttet å lade. Plukket den ut i går, men børster og alt var fint på den såvidt jeg kunne se. Satser på å kjøpe nytt laderele, hvis ikke det hjelper blir det ny dynamo. Samtidig som jeg holdt på med dynamoen la jeg også merke til at vannpumpen lekker. Så da må det monteres ny, satser på å få tak i en på GS i neste uke. Har også hatt lyst til å plukke fra hverandre motoren litt, skifte topp-pakning, rengjøre innsuget osv. Og da er jo dette en grei mulighet, siden jeg likevel skal skifte litt deler nedi motor-rommet. Så jeg satser på å parkere bilen noen uker nå framover mens jeg overhaler motoren, og så er den frisk og fin til nyåret en gang. Da er tråden nok en gang oppdatert, satser på det blir litt mer updates framover når jeg bytter diverse deler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wazu Skrevet Januar 5, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2012 Da har jeg faktisk fått gjort litt siden sist. Handlet inn diverse deler på GS i julen, og nå er jeg godt igang med å bytte toppakningen, vannpumpe og muligens dynamo. Har fått av det meste som trengs på motoren, håper å ha toppen av i løpet av denne uken, men får se hvor mye jobbing det blir. Uansett, gleder meg til jeg er ferdig med det. Har gått veldig fint hittil, ingen fastrustede bolter eller andre ting som har gjort jobben vanskelig. Får bare håpe jeg husker hvor alt skal være når det er tid for å sette motoren sammen igjen . Har ikke tatt så mye bilder hittil, mest pga jeg klarte å miste speilreflekskameraet mitt like før jul, og nå kun har et dårlig mobilkamera, men her er ett av hvordan det så ut tidligere i dag: Skal benytte muligeten for enkel tilgang rundtom i motorrommet til å vaske skikkelig. Alt det brune på bildet ikke rust, men motorolje som har lekket inn til kjølevannet i toppen, for så lekke ut av vannpumpen, ned på reimen og så har det blitt slengt alle steder. Skal vaskes vekk asap. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wazu Skrevet Januar 9, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2012 Da har jeg jammen fått skrudd litt mer siden sist, og er nå halvveis med å bytte toppakningen. Fikk av toppen nå i kveld, så heretter skal ikke en eneste mutter til løsnes . Så i morgen skal jeg rengjøre toppen og blokken, gå over alt av vakumslanger osv, og så satser jeg på å få på pakningen og få på igjen toppen onsdag etter jobb. Etter det er gjort er det bare å montere alt jeg demonterte, så regner med å ha bilen oppe å kjøre på lørdag . Ellers så alt bra ut, toppen virket hel og plan, ingen skadete ventiler eller slikt. Men skal sjekke det grundig i morgen, når jeg rengjør alt. Kommer mer bilder da, men her er hvertfall litt bilder fra demonteringsprosessen: Viktig å merke alt underveis. Møkkete på innsiden av gasspjeldet. WD-40 og masse bomullspinner gjorde underverker her : Like møkkete inni innsuget, men det er noe herk å rengjøre. Sprayet masse carb-cleaner inni og lot det sitte en stund før jeg helte det ut. Kom masse svart gugge ut, så er litt renere hvertfall: Øvre del av innsuget av: Toppdeksel og frontdeksel av. Legg merke til driten på dekselet til vannpumpen: Vannpumpen tatt ut, skal bytte den også, for den var helt gåen. Stod en fin vannsøyle rett utav den når motoren gikk, og lageret inni var heeelt gåent. Og to impellere knekt også viste det seg når jeg fikk den ut. (den satt JÆVLIG godt fast). Legg merke til at mesteparten av oljeguggedriten som satt på dekselet på bildet over nå er vasket vekk, skal gå over så mye av motoren jeg orker og rengjøre skikkelig. Toppen av! halvveis! Endel svidd olje/sot/karbon, men det skal vekk i morgen! Så da har jeg nok å gjøre i morgen, med rengjøring av motordeler, topp og diverse steder i motorrommet jeg har enkel tilgang til nå. Liker å ha det fint og rent nedi der. Kommer nok med en ny update i morgen kveld, med "etter" bilder av rengjøringen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonasD Skrevet Januar 9, 2012 Share Skrevet Januar 9, 2012 Hvor kjøpte du de coiloverene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wazu Skrevet Januar 9, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2012 Kjøpte de fra http://www.rbtuning.no. Vurderte å kjøpe noen dyrere, men 4000 for justerbare coilovers med Tüv var jo en veldig god pris. Litt mer knotete å montere enn FK'ene jeg hadde før, pga måten demperen er skrudd sammen på, men absolutt ikke gale. brukte vel en liten time på å montere og justere alle 4. Fornøyd med de hittil, er omtrent like stivt som FK-highsport jeg hadde før tror jeg. Skal ta 4-hjulskontroll om ikke så altfor lenge, og vise den hos Biltilsynet for godkjenning, satser på det går fint også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wazu Skrevet Januar 12, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2012 Da var jeg ferdig med byttet av toppakningen . Fikk skrudd alt på plass i kveld, fylt på nytt kjølevann, olje osv osv. Var litt nærvøs da jeg vridde om nøkkelen, men bilen startet med en gang, gikk litt rufsete de første 10 sekundene, men etter det gikk alt glatt. ingen ulyder eller noe. Men, la merke til at bensintrykkregulatoren som sitter foran på fuelrailen lekker, ikke fra pakningene, for de skiftet jeg, men fra selve regulatoren. Så den må jeg bytte, men det er heldigvis hverken dyrt eller vanskelig. Satser bare på at GS har den på lager, slik at jeg slipper å vente. Hater å vente på deler og pakker . Dynamoen ladet heller ikke, hadde jo byttet laderegulatoren, og håpet på at det kun var den som var gåen. Men akk, nei. Så skrudde ut dynamoen igjen, så får jeg se om den kan overhales eller om jeg må kjøpe ny. Satser på å stikke innom et dynamoverksted en av de nærmeste dagene. Men jeg er bare happy for at jeg klarte å skru motoren riktig sammen. Egentlig ganske artig å gjøre det, og aldeles ikke vanskelig heller faktisk. Så da er det bare å satser på at jeg får fikset de to tingene ganske kjapt, så får jeg bilen på veien igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå