Gå til innhold

Wazu's 93 318is coupe *Skifter toppakning! 09.01.2012*

Wazu
 Share

Anbefalte innlegg

Ok, her kommer et par kjappe bilder, ikke akkurat verdige til nm i fotografering, skal få tatt noen bedre i morgen når det er lyst ute.

Som dere sikkert ser har jeg ikke montert dørsidene foran enda, og dørsidene bak er bare løst satt på. Må også skifte over hattehylle, den nye har solgardin :lol:. Så når alt det er ordnet kommer jeg til å ta noen skikkelig bra bilder å legge ut. Men imens får dere nøye dere med disse:

diij1iprxhl7e7qs77hj.jpg

lxncz1fw0eb1kebzs3mw.jpg

t0lznwvtvcugo9tffedz.jpg

h69zkbkkz7u9qpl23oom.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 191
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gav endel kronasjer. Da fikk jeg med frontseter, bakseter, sidepaneler foran og bak, og hattehylle med solgardin. I meget bra stand, er ett bittelite slitasjehull i setet på førerstolen, men det er ikke rare greiene.
Brukte også litt penger i bensin på å kjøre å hente det da.

Ikke så hakkende gale din bil heller da :D.

Endret av Wazu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, er meget fornøyd med det selv.

Men nå får jeg ikke nyte det skikkelig med det første, da jeg har et svært rusthull der svingarmforingen(?) bak festes i karosseriet. En av boltene er vekke, den andre datt rett av når jeg skulle skru den ut, og den tredje sitter vel ikke så altfor godt den heller. Så fram til jeg får ordnet det står bilen på bukker i hagen :cry:.

Men hadde utrolig flaks med at det ikke datt fra hverandre på turen opp til mo i rana for å hente interiøret, det gikk jo i stykker bokstavlig talt på siste hullet i veien før jeg kjørte inn i hagen. Så utrolig flaks der.

Litt bilder (Advarsel: Kan inneholde sterke scener):

7v7a2q85gxtm17or4850.jpg

uk0n3avyzsf71gox1yij.jpg

5tmbye8pdnzhvfayo20x.jpg

sct8lq8ih9fqng2neje9.jpg

Så nå må jeg da få fikset det på en elelr annen måte, ser for meg at jeg får fak i enten en ny del, eller finner noen som har en delebil/kaross jeg kan kappe ut fra. Så må jeg sikkert ha ut baksetene for å kappe hull ovenfra å komme til derfra for å sveise. Bare håper det ikke er det samme på andre siden, har ikke tatt motet til meg å gått ut å sjekket enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kjipe saker. Trodde først det var subframe disaster, men det er vel lenger inne, med kardangfestene. Dette er jo helt framme/ute i hjulbuen, der hvor bærearmen er festet.

Nå skal jeg ut å få utav alt interiøret igjen, så får jeg se om jeg begynner å kappe hull innenifra. Men heldigvis var det helt fint på andre siden, så jeg slipper å ta der også. Men må fremdeles få til en fiffig løsning med den nye biten som skal inn, det greieste hadde vel vært å finne noen i bergensområdet som har en delebil jeg kunne kappet det ut fra, for så å sveise det rett inn i min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flaks i uflaks er helt sikkert! Dette "skjedde" (dvs at festet gav opp og knakk sammen, slik at dekket stod i hjulbuen) ca 30 sekunder før jeg rygget inn i hagen hjemme i bergen, etter å har kjørt tur retur mo i rana, 2400km. Så utrolig flaks der, hadde dette skjedd midt oppå et eller annet gudsforlatt fjell midt på natten dagen før hadde jeg hatt litt større problemer.

Har nå sett litt mer under, ser ut til at jeg kommer til å kjøpe ny bærebro på gs til 1200 kroner, kappe av den rustne biten på bilen, og sveise på helt ny. Håper ikke det byr på for mye problemer, men det finner jeg fort nok utav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, skifte interiøret var utrolig enkelt, alt sammen tar kanskje en halvtime. Forsetene er fire bolter/skruer, på baksetet er det en låsemekanisme som må vippes opp, et par klips her og der, og så er det ute. seriøst enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten update. Har fått kappet ut det rustne metallet, og nytt ligger på sofaen å venter på å bli kappet til. Så på tirsdag skal det sveises, og bilen blir forhåpentligvis kjørbar igjen da. Satser på at det går uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...