benger Skrevet Juni 25, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 25, 2009 Prøvde meg litt frem i dag. Renset LMM med start gass. Ingen som hadde CRC MAF Cleaner. Kjørte bilen en tur, fortsatt knitring. Koblet fra LMM, ingen motorlampe kom på, og bilen gikk fortsatt like bra/dårlig med like mye kntring og tenningsbank. Tyder det på at LMM er ødelagt og må byttes? håper jeg har rett Grunnen til at jeg nå misstenker LMM er pga det oljete KN filteret som har et stygt rykte på seg for å ødelegge LMM. Det samme sier Beisansystems. Sprutet startgass i hele motorrommet og ikkeno jaging som følge av det. (Ingen vakum-lekk). Nå fjerner jeg KN-kitet så fort som mulig og monterer original luftfilterbox, samt kanskje kjøper ny LMM. Noen meninger rundt dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rayb Skrevet Juni 25, 2009 Share Skrevet Juni 25, 2009 Kan tyde på LMM da siden det ikke er noe forskjell med av/på koblet, men f... vet!? Sjekk ebay (.co.uk og .com) etter LMM, ikke originale de som ligger der men du kan komme unna med 1000-1500 kroner for en derfra... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
benger Skrevet Juni 25, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 25, 2009 Sant, hvem vet. Men gikk berserk med startgass i motorrommet. Alt virket tett. Reagerte kun da jeg sprutet rett på filteret. Ser GS selger LMM til 4000kr (org) Koed selger til 2000 kr. Noen som har dårlig erfaring med uoriginale LMM? Har ikke sjekket på ebay ennå. Edit: Etter et tips fra Bee-san, blåste jeg inn i slangen som går ut fra toppdekslet og ned under innsuget. Hører jeg lufen blåses rett ut, er det sprekk i en av slangene. Hører man oljen boble i bunnpanna er det tett. Og jammen var det tett! Eneste luften jeg hørte var det som blåste ut av luftfilteret. De har ikke så stor tro på at LMM er gåen, men det tror egentlig jeg. Hvis ikke er det coiler. For det er ingen falskluft lekasje på bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
benger Skrevet Juni 26, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 26, 2009 T-K Bilservice mener også at det er veivhusventilasjonen. (ventilen) som må byttes. Det samme sier Bee-san. Så da får jeg vell bare ta det til meg. spørsmålet er da. Bør jeg bytte samtlige slanger på bildet i tillegg til ventilen? (nr1) Eller holder det med nr 2 og 4? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
miata Skrevet Juni 26, 2009 Share Skrevet Juni 26, 2009 Motorlampa mi lyste konstant.. Jeg fikk bla. misfire på 2 sylindre.. Fikk de til å lese av kodene på BMW i Drammen.. De fant ikke noe feil, testa Labdan.. Men tok seg godt betalt, ca 1000 lapp.. Når jeg var i Sverige og fiksa bremserørene fikk jeg de til å lese av feilkodene.. De fant ut at det var sprekk i en innsugsbelg. De bytta det belg og bilen ble bra.. De hadde bare ett brukt som var helt. Men det kosta meg ca 400 sek for feilsøking og bytte av belgen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
benger Skrevet Juni 26, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 26, 2009 Ja fy fa*n. De kan å ta seg bra betalt. Da er det billigere å kjøpe diagnose utstyr for en 1000lapp og fikse alt selv. Bestiller alle slanger og veivhus ventil. Kommer på 1500 kr. Får byttet alt for 1000 kr. Det er ikke dårlig! Ble nesten litt lykkelig, så får vi bare håpe at bilen ikke lider av værre ting enn en vakum lekasje. Alle vet jo hvor mange meter med vakumslanger det finnes under panseret på disse bilene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå