Howrd Skrevet November 24, 2010 Forfatter Skrevet November 24, 2010 Takk Har forøvrig vært på flyttefot i det siste, og i den forbindelse har E30`n nå fått seg en isolert garage å stå i, så det blir skruing i vinter likevell Har begynt med 325 forstillinga, så travers, servosnekke, stabstag og bærearmer er montert. "Nye" deler med foringer i powerflex. Gammel forstilling demontert: Ny travers montert: Fikk litt trøbbel med servosnekke ettersom nedre rattaksel ikke passet lengre pga at den er for snekke uten servo.. Men var til en hugger som hadde, så er koblet til nå, men har ikke bilde av det.. Mangler enda å montere fjærben pga delemangel, men i dag kom det en etterlengtet pakke Og til slutt, en liten teaser på hva som snart er på tur i posten
Howrd Skrevet Mars 30, 2011 Forfatter Skrevet Mars 30, 2011 Har fått gjort mye i det siste, og det meste av understell er montert. Fikk i dag også svar fra Statens Vegvesen ang. godkjenning med M50 maskin, og det ser ut som om at det skal gå an Her er svaret jeg fikk: Så ut i fra de pungtene jeg må igjennom, så må jeg dra innom et bmw merkeverksted for å få et stemplet brev på at karossen til en 318 er lik 325is (noe det er). Alle understellsdeler fra en 325 (noe jeg har) Og det med vekt da, der må jeg nok prøve å lette den litt her og der, må vel prøve å lette den rundt 30-40kg.
Howrd Skrevet Mars 31, 2011 Forfatter Skrevet Mars 31, 2011 Har ikke 325is'en m3 understell da? oi.. Her har nok vegvesenet gjort en tabbe.. er søkt om 320iS Må vel ta kontakt med de ang dette..
Howrd Skrevet April 1, 2011 Forfatter Skrevet April 1, 2011 320is har 51mm fjørbein 325 bremser Vet det, har montert færdig alt av 325 understell Men kan det være en tanke bak at de har sett bort fra 320is pga NM som er litt lavere på 320is? Er det på "god ånd" at vegvesenet har godkjent at folk bruker 320is som referanse til effekt og NM? 320is og m50b25 har jo like mye effekt, men m50b25 har jo rundt 30NM mere... Noen som kan gi svar på det?
NA Skrevet April 1, 2011 Skrevet April 1, 2011 KW/hk er identisk på s14b20 og m50b25 så det godtar de. Våres gikk rett igjennom på grunnlag av dette Er du forresten helt sikker på at ditt prefacekarosseri er identisk med 320is karosseriet? Mener å huske at det er ulike delenr på råkarosseriene her. Facelift e-30 og 320 is har identiske delenr på råkaross.
Howrd Skrevet April 1, 2011 Forfatter Skrevet April 1, 2011 KW/hk er identisk på s14b20 og m50b25 så det godtar de. Våres gikk rett igjennom på grunnlag av dette Er du forresten helt sikker på at ditt prefacekarosseri er identisk med 320is karosseriet? Mener å huske at det er ulike delenr på råkarosseriene her. Facelift e-30 og 320 is har identiske delenr på råkaross. Okei. Høres bra ut det da Stemmer at preface og favelift har ulike delenummer, men statens vegvesen krever bare fra meg at en BMW merkeforhandler går god for at karosseriene er likens med tanke på styrke i kaross,festepungt osv. Og en slik avtale/godkjennelse har jeg fra et lokalt BMW verksted her, så vil tro det går greit
Howrd Skrevet April 7, 2011 Forfatter Skrevet April 7, 2011 Da har saken løst seg. Snakket med vegvesenet. De sa at motoren hadde større dreiemoment enn 320iS hadde, og at det var derfor de valgte 325is. Men heldigvis gikk de med på å la meg bygge bilen lik 320iS. Mangler bare å skru sammen bilen å veie den da Må vel ribbe fronten litt før veiing, plast osv.
Howrd Skrevet April 10, 2011 Forfatter Skrevet April 10, 2011 Har forøvrig fått bilen ned på bakken. Alt av understell og bremser er skiftet, og alt er overhalt. Blir spennende å kjenne hvordan bilen blir under kjøring etter hvert Litt før bilder: Etter:
artofdesign Skrevet April 20, 2011 Skrevet April 20, 2011 Fyll bagasjerom og dekk med helium før veiing
Howrd Skrevet August 9, 2011 Forfatter Skrevet August 9, 2011 Litt lenge siden update her.. Men mye har skjedd. Bilen er nå kjørbar og midlertidig montert for å få den godkjent før lakk og finish Legger ut noen bilder fra prosessen: Forberedelse av motor Dreide skive på venstre motorfeste Motor i bil, var av med toppdeksel for glassblåsing og lakkering Måtte korte inn gearstag noe:p Flyttet batteri i bagasjerom, og lagde da noen nye fester Sveiset sammen sportseksos med rør som var med rør-manifold Oppheng til radiator nedre fester: Monterte turteller fra donorinstrument til instrument med klokke: OG SIST MEN IKKE MINST: \:D/ \:D/ \:D/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå