Gå til innhold

do it the redneck way - mine biler/prosjekter

Anbefalte innlegg

• Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er det egentlig noe poeng i å ha annet enn orginalt? Motoren i de er gode for en del hester om du absolutt ønsker. I løpsform gikk de med rundt 450 hester og vet om enkelte e3-sedaner som har lignende nummere i dag.

Skal du absolutt skifte ut motoren, er vel e34 som er enklest; Blant dem igjen har man jo m5. Om du ikke er intressert i holde den innenfor Bmw-familien, finnes det enkelte med Corvette-motorer. Selvsagt er ikke det helt politisk korrekt, men ...

For øvrig kler bilen bedre orginale krom-fangere fremfor den csl-inspirerte plastplate du har der nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det egentlig noe poeng i å ha annet enn orginalt? Motoren i de er gode for en del hester om du absolutt ønsker. I løpsform gikk de med rundt 450 hester og vet om enkelte e3-sedaner som har lignende nummere i dag.

Skal du absolutt skifte ut motoren, er vel e34 som er enklest; Blant dem igjen har man jo m5. Om du ikke er intressert i holde den innenfor Bmw-familien, finnes det enkelte med Corvette-motorer. Selvsagt er ikke det helt politisk korrekt, men ...

For øvrig kler bilen bedre orginale krom-fangere fremfor den csl-inspirerte plastplate du har der nå.

det sitter en sugetrimma 3.0 nå som har fått litt pinnebank, så lufter tanken om noe annet..

men syns turbo på en måte blir veldig feil, kremen hadde vært en racemotor fra den gangen med MINST 300 sugehk, da får jeg 60-80hk mer enn det er i den nå(teoretisk)

hehe, blir nok ALDRI noe crome på denne, har en strøken helt original 3.0csi her(fattern sin) som har slikt.. i gull metallic. Denne skal ha racestuket;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

lurer litt på om det blir 3.8 med snurre i e9'n i framtida.. lurte litt på hvor mye datasprut koster ferdig montert i bil? noen som er rimelige på slikt? Har en del andre prosjekter, så blir vel lavt trykk på en 3.8 i såfall..men hva pleier man å gjøre på disse motorene med tanke på motorstyring og liknende? kunne tenke meg å lade 0.6-0.8 bar, det holder egentlig for meg.. er bare litt tanker jeg har, så setter pris på svar fra en som kan dette.

Evt så har jeg tenkt på m102 eller m106, den har enkel kam og 12v, noe som er langt kulere etter min mening(ikkeminst rimeligere og mer lettskrudd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

sier bare m88... det ER motoren å ha i denne!!

med rød topp og det som følger med (grenrør osv) er den god for 470hk... og mer om du vil bruke virkelig mye penger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sier bare m88... det ER motoren å ha i denne!!

med rød topp og det som følger med (grenrør osv) er den god for 470hk... og mer om du vil bruke virkelig mye penger..

hehe, god ide, men trur jeg har bestemt meg for m106 eller m102, det eneste jeg ser som alternativ er å komme over en grom sugemotor i ekte gammel retro-stil med minst 280hk. :wink:

Har et annet prosjekt som må ferdigstilles før denne, en s123 300tdt som tar en del kapital, så vi får se hva jeg sitter igjen med og så begynner vi på e9'n tenker jeg, men ikke før om minst et år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...