AlXz Skrevet Juni 27, 2009 Forfatter Skrevet Juni 27, 2009 Eller usymetriske avtrykk av menneskefingre (som har dratt restene av) Problemet høres iallefall veldig ut som slavecyl relatert, i mekanisk retning. Helt seriøst, så hadde han faktisk vaska den.. :S Han som hadde så dårlig tid, osv, osv.. Og første han sier m.t.p. spinning og lydene jeg hørte rett etter dem dro, når jeg nevnte det for dem, var at da skulle rester ha sittet igjen, osv, osv.. "jeg fikk faktisk spyla den" kom etter at vi kom til enigheten.. Men men.., sånn får det gå. Si i fra om noen vil ha en billig bil. Har en m43 motor som kan medfølge også til rett pris.. Eu ok ut sept. 2010.., har ikke plass :/ Ok faktisk, må si det var sykt bra respons her 4-5 sider på kun noen få timer, nå snart midt på natta xD Tusen takk alle sammen Setter stor pris på dette!
Betakaroten Skrevet Juni 27, 2009 Skrevet Juni 27, 2009 Ja, bileier har rett til utbedre feilen hvist kjøper samtykker til det. Men kjøper kan si at denne bilen vil jeg ikke ha, så da må pengene betales tilbake. Angrefrist kalles det. Hvist det ikke gjelder på bruktbil kjøp vil det overraske med veldig. Privat salg er underlagt de samme juridiske regler som bilsalg fra forhandler. Angrefrist gjelder vel bare under forbrukerkjøpsloven. Og det er vel den som gjelder når man kjøper bil fra forhandler, mens privat så er det kjøpsloven som gjelder. Aldri i livet om kjøper hadde fått igjen penger fra meg, uansett om det var snakk om råkjøring eller ikke. Kjøper du bil til 12k er dette noe man må regne med.
torfinn9990 Skrevet Juni 27, 2009 Skrevet Juni 27, 2009 Så vitt meg bekjent så har kunden bytterett innenfor eks anntall dager. 14 dg mener jeg. Solgte selv nettopp en bil og da lot jeg pengene stå urørt de første 14 dg i tilfelle kunden ikke var fornøyd. Kjøpsloven gjelder for alle selv om varen er kostbar eller billig. Der trur jeg ikke du kommer noen vei med den saken. Og clutsh havari etter en time må nok sies og være innenfor bytte retts loven. Man har ingen bytterett ved kjøp i norge, såfremt det ikke er feil og mangler ved gjenstanden. Gjelder både mellom forbrukere og ved kjøp mellom forbruker og profesjonell selger. Unntaket er omtalt i Angrefristloven. Det gjelder ved kjøp utenfor selgers faste salgsadresse. Det vil at dersom du kjøper en bil hos en forhandler i hannes lokaler har du ingen angrefrist. Hvis du derimot kjøper på postordre eller f.eks på en salgsmesse har du angrefrist. mvh Torfinn
torfinn9990 Skrevet Juni 27, 2009 Skrevet Juni 27, 2009 Ja, bileier har rett til utbedre feilen hvist kjøper samtykker til det. Men kjøper kan si at denne bilen vil jeg ikke ha, så da må pengene betales tilbake. Angrefrist kalles det. Hvist det ikke gjelder på bruktbil kjøp vil det overraske med veldig. Privat salg er underlagt de samme juridiske regler som bilsalg fra forhandler. Ved en mangel har selger rett til å utbedre mangelen. Trenger ikke samtykke fra kjøper for dette. I dette tilfellet vil jeg si at mangelen var ikke tilstede ved kjøpstidspunktet. Mangelen oppsto etter kjøpet. Risikoen for dette står da på kjøper. Angrefrist gjelder kun ved postordre og salg utenfor selgers adresse. Det er bare å lese kjøpsloven som ligger på lovdata.no. Torfinn
torfinn9990 Skrevet Juni 27, 2009 Skrevet Juni 27, 2009 Vi kom nå til enighet..3 bøse folk Ga han tilbake 11 000kr og skrev en avtale om at han skulle dekke 50% av kostnadene dersom det var mer enn slavesyl eller clutch som gikk i stykker. Clutch pedalen går ikke inn, men bilen kan fint startes og nappes i gir.. Så det virker som det er slavesylinderen som er gåen?? Eller noen som har noen formening?? Faen.., hadde endelig kunnet sove litt på en stund nå i natt.., men neida :/ Skal på jobb imorgen Hvis du kan sette bilen i gir når motoren ikke går og du kan skifte i fart, vil det si at clutchen ikke kobler fri. Jeg tipper at det er clutchplata som har gått i oppløsning. Det ligger biter av denne kilt mellom clutch, trykkplate og svinghjul. Det gjør at slavesylinderen får ikke beveget clutchplata og pedalen blir hard. Har opplevd akkurat dette på mercedes gelandewagen. Der var clutchplata helt rasert. Clutchen har antagelig vært tynnslitt. Hard belastning og høyt turtall har ført til at clutchplata har gått i oppløsning. DU må nok til å skifte clutch. En enkel måte å finne dette ut på er å ta av slavesylinderen. Dersom clutchen da går i bunnen er feilen på clutchen. Eller enda enklere åpne lufteskruen på slavesylinderen. Dersom da clutchen går i bunnen er det ikke feil på clutchsylinderen. mvh Torfinn Sørnes
AlXz Skrevet Juni 27, 2009 Forfatter Skrevet Juni 27, 2009 Hmm.. Hvis jeg plukker ut slvasyl og clutcher, så blir jo den uansett ødelagt da .. Men kan vel se på den om den ser hel ut, eller er dårlig..??
S.Arnesen Skrevet Juni 27, 2009 Skrevet Juni 27, 2009 Så vitt meg bekjent så har kunden bytterett innenfor eks anntall dager. 14 dg mener jeg. Solgte selv nettopp en bil og da lot jeg pengene stå urørt de første 14 dg i tilfelle kunden ikke var fornøyd. Kjøpsloven gjelder for alle selv om varen er kostbar eller billig. Der trur jeg ikke du kommer noen vei med den saken. Og clutsh havari etter en time må nok sies og være innenfor bytte retts loven. Selger vil ikke være ansvarlig for problemer som skyldes feil bruk av bilen eller manglende vedlikehold i din eiertid. Selger vil heller ikke være ansvarlig for problemer som skyldes normal slitasje eller ulykkeshendelser.Det er viktig å merke seg at kjøper ikke kan klage på forhold han visste,eller burde ha visst om, på kjøpetidspunktet. Synlige feil vil være hans risiko som kjøper. Fra forbrukerrådet.
AlXz Skrevet Juni 30, 2009 Forfatter Skrevet Juni 30, 2009 Liten oppdatering. Faen, nå blir jeg sur :/ Begge motorfester er ryket tvert av. (gummi putene) Servo er fucked.., hakkete og jævlig i høyresvinger spess. Vifta stod stille, (fordi motor har flyttet seg og vifta krasjer i plastdeksel) Hmm.., ved normal bruk av bilen skal det vel mye til for å klare dette..
S.Arnesen Skrevet Juni 30, 2009 Skrevet Juni 30, 2009 kjør skiten på skroten, spar deg for mye hodebry hehe
AlXz Skrevet Juni 30, 2009 Forfatter Skrevet Juni 30, 2009 kjør skiten på skroten, spar deg for mye hodebry hehe Det er gjort Men likevel.., faen til noen jævler.. :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå