Gå til innhold

Xenon 5-serie 2009. Lyspære i innerste lampehus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har fått min nye 520 med Xenon. Jeg har ikke adaptive lys.

Ved fullys lyser ikke de innerste lampehusene selv om jeg kan se i reflektoren at det er en pære inni der. Hva skal til for å få den til å lyse?

Skrevet

Det er ikke bare lyshorn som er i det innerste huset da? Få noen til å stå foran bilen, og sjekk om de tennes da.

Skrevet

E60 har helt sikkert fjern og nær i samme reflektor/pære, er vel bi-xenon det er snakk om. Er sikkert bare halogen kjørelys innerst. Tipper det er en kodejobb.

Skrevet

- Kjørelys på Xenon 2009 er corona-ringene.

- halv- og hellys er i samme lampe (ytterst)

- Pæra innerst har ingen funksjon ?...

Jeg har lest på internasjonale forum at ved adaptive lys så er det inner lampene som lyser opp ved rattutslag og ved blinking. Min bil har ikke adaptive lys, men jeg tror at pæra sitter inni uten at den har noen funksjon

Skrevet

Snakket med nordisk produktsjef i dag. Han sa at det så ut som om det var ei pære der. Han ble litt paff da jeg sa jeg stod med pæra i handa (H8 12V 35W).

Denne pæra er den samme hvis det er adaptive lys, men da er det riller i glasset foran.

Trodde da at det var enten;

- left over fra produksjon av lampehus uten Xenon, eller

- reservelampe hvis DRL coronaringene ikke skulle virke

Han synes selv dette var tynt grunnlag og skulle komme tilbake nærmere etter å ha hørt med ansvarlig i Tyskland.

morsom sak..... to be continued

Skrevet
Den inderste lampa brukes som lyshorn ,da du ikke kan få xenon pæra til å gi deg denne funksjonen.

Feil. Den innerste lampa på E60/E61 LCI med xenon har ingen funksjon annet enn at den gir lys til corona-ringene. Både fjærnlys og lyshorn skjer i den ytterste - okke som.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...