Gå til innhold

*

myrlas
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

eneste måten dette kan falle på bmw på er om dem ikke har koblet fra DDE når de har programmert. Dersom de har gjort dette har ikke dem hatt noe med motorstyring å gjøre. Dersom dem ikke har koblet fra DDE ville nok bare tuning softwaren har forsvunne. Og at det må være en hardwarefeil er ikke noe selvfølge. Tør banne på at det er en softwarefeil.

konklusjon... handle fra Hartge neste gang ;) eneste (eller en av få) måten du GARANTERT slipper problemer, da disse tar over garanti på motor og drivverk, SAMME garanti som original garantien.

Å koble ut styreenheter i et bus system ved programering er ikke altid mulig ,da det ofte ikke mulig å programere di andre styreenhetene heller , hvis det ikke er full komunikasjon med di andre i nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i og for seg riktig... aldri sett at det har vært et problem på bmw.. men nå står ikke jeg så mye på progremmering...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...? er fult klar over hva som skjer(kan) da ;) dersom dette er tilfelle så er det jo noe bmw må dekke..

men så lenge bmw står på at dem ikke er ansvarlige og ikke har gjort noe feil, så forblir jo situasjonen vanskelig for trådstarter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hartge eller ACS er det eneste min bil vil få (og ha) av styringsenheter og tuning nå innenfor garantiperioden, og jeg håper å få ESS til å leke seg med den etter ;)

Men ikke gi deg, meld deg inn i NAF og bruk advokat tjenestene deres om nødvendig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hartge eller ACS er det eneste min bil vil få (og ha) av styringsenheter og tuning nå innenfor garantiperioden, og jeg håper å få ESS til å leke seg med den etter ;)

Men ikke gi deg, meld deg inn i NAF og bruk advokat tjenestene deres om nødvendig!

Kan ikke bare melde seg inn i NAF nå og få advokathjelp. Får kun gratis hjelp på problemer som oppstår mens du er medlem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg lurer på er hvorfor du sendte formelt krav til tuning leverandøren når det i følge deg i første post, sitat "Resultat:

Hele greia krasjer under softwareupdate, og de får ikke start på bilen." Er BMW som har ansvaret.

Nå har ikke jeg erfaring med BMW og software, men har erfaringer fra andre merker hvor det kan ødelegge en styreenhet om oppdateringen blir avbrutt/krasjer.

Har selv opplevd det ved en anledning og da ble det montert ny styreenhet med en gang uten at kunden fikk noen ekstra belastning.

Løpet er vel kjørt nå som du har rettet krav mot en aktør som etter min mening ikke har noe erstatningsansvar i og med at bilen virket som normal når du leverte den fra deg til BMW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg lurer på er hvorfor du sendte formelt krav til tuning leverandøren når det i følge deg i første post, sitat "Resultat:

Hele greia krasjer under softwareupdate, og de får ikke start på bilen." Er BMW som har ansvaret.

Nå har ikke jeg erfaring med BMW og software, men har erfaringer fra andre merker hvor det kan ødelegge en styreenhet om oppdateringen blir avbrutt/krasjer.

Har selv opplevd det ved en anledning og da ble det montert ny styreenhet med en gang uten at kunden fikk noen ekstra belastning.

Løpet er vel kjørt nå som du har rettet krav mot en aktør som etter min mening ikke har noe erstatningsansvar i og med at bilen virket som normal når du leverte den fra deg til BMW.

Enig, er jo BMW/verkstedet som tok software oppdateringen som du skulle ha kjørt sak på. Er jo der skaden skjedde.!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det eneste bmw kan gjøre er å tilby en oppdatering i henhold til bmw sine standard. De kan jo ikke (og bør jo dermed ikke) stå for at det skal gå bra etter at bilen har blitt flasha.. de aner jo ikke hva som er gjort, ikke utstyr til å sjekke det, ei heller interesse.

ja styreenheten kan ryke ved abrudd, da er det bmw sitt problem. dersom de har utført en oppdatering som kunden ba om, og kunden da har sagt bilen er trimmet, firmaet sier at det verste som skjer er at trimmprog. forsvinner. da har jo ikke bmw noe ansvar for det.

styreenheter kræsjer ikke uten videre (hverfall svææært sjelden), og dersom bmw har gjennomført oppdatering i henhold til riktig prosedyre så er det ikke så mye mer dem kan gjøre. da er det naturlig å peke fingeren mot dem som solgte varen, og garanterte at det ikke var noe prob med oppdatering.

ja, jeg ser det juridiske prinsippet her, MEN, bmw kommer aldri til å godta å betale for en styreenhet som røyk under oppdatering (som ikke er noe normalt problem) når denne var programmert med uorignal software. bmw har aldri noensinne sagt at dem går god for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...