///christian Skrevet Juni 29, 2009 Skrevet Juni 29, 2009 Heisann. Sitter her og vurderer en m20b27, pga. jeg fikk for høy CO. Jeg skal jo likevell skifte motor senere. Men hvordan blir det med CO med større motor? Og kan de finne ut om motoren yter mer hester enn hva som er angitt i vognkortet? Saken som er med min motor et at topp pakning er gåen og bunnpannepakning. Ryker derfor hvit at eksos, bruker kjølevæske, (svart kjølevæske), drypper vann ut av eksos. PS. Dette er altså ikke de mest pirkete personene du finner som tar periodisk kjøretøykontroll. Håper på svar Mvh. Christian
DJ RS2 Matrix Skrevet Juni 29, 2009 Skrevet Juni 29, 2009 har hørt tips om at du skal kjøre motoren litt hardt når den er varm før du går inn på EU kontroll, da har du renska utav eksosen litt du kunne jo prøvd det visst fleire kan bekrefte at det hjelper
Lars89 Skrevet Juni 29, 2009 Skrevet Juni 29, 2009 Co skal under en viss grense avhengig av årsmodell. Motor har ingenting å si sånn sett. Har ingen mulighet til å måle effekt ved en PKK, men hvis de syns den går "for" godt kan de sjekke motornummer osv, men er liten sjanse for det da PKK ofte blir unnagjort litt "fort å gæli" Med M20B27, mener du 325e-motor eller 325i med dieselveiv?
miata Skrevet Juni 30, 2009 Skrevet Juni 30, 2009 Hjelper nok å kjøre litt hard.. Katalysatoren må være varm for å virke. Det som også skal hjelpe, er å blande litt E85 på tanken (Bensinbiler)
BMW327 Skrevet Juni 30, 2009 Skrevet Juni 30, 2009 Co skal under en viss grense avhengig av årsmodell. Motor har ingenting å si sånn sett.Har ingen mulighet til å måle effekt ved en PKK, men hvis de syns den går "for" godt kan de sjekke motornummer osv, men er liten sjanse for det da PKK ofte blir unnagjort litt "fort å gæli" Med M20B27, mener du 325e-motor eller 325i med dieselveiv? 325e
///christian Skrevet Juni 30, 2009 Forfatter Skrevet Juni 30, 2009 Co skal under en viss grense avhengig av årsmodell. Motor har ingenting å si sånn sett.Har ingen mulighet til å måle effekt ved en PKK, men hvis de syns den går "for" godt kan de sjekke motornummer osv, men er liten sjanse for det da PKK ofte blir unnagjort litt "fort å gæli" Med M20B27, mener du 325e-motor eller 325i med dieselveiv? 325e Takker for svar, blir vel handel snart
GeirAndre Skrevet Juni 30, 2009 Skrevet Juni 30, 2009 Hjelper nok å kjøre litt hard.. Katalysatoren må være varm for å virke.Det som også skal hjelpe, er å blande litt E85 på tanken (Bensinbiler) åh... vi kjører jo bilene varme vi sjekker co!
Hauso Skrevet Juni 30, 2009 Skrevet Juni 30, 2009 da tror jeg du sliter, om det er påbudt på din bil:P
S.Arnesen Skrevet Juni 30, 2009 Skrevet Juni 30, 2009 Fyll kvart tank på bilen din, fyll på med 2-3 flasker med konsens fjerner på tanken, så skal du se co'n synker rimelig greit. dette sammen med varm katalysator burde vel gjøre susen. De fleste kontroløreren har velo også en viss forståelse på litt høyere co på gammel bil, men man vet aldri... Men det beste er jo såklart å bytte de pakningene som trengs å byttes...
///christian Skrevet Juli 1, 2009 Forfatter Skrevet Juli 1, 2009 Fyll kvart tank på bilen din, fyll på med 2-3 flasker med konsens fjerner på tanken, så skal du se co'n synker rimelig greit. dette sammen med varm katalysator burde vel gjøre susen. De fleste kontroløreren har velo også en viss forståelse på litt høyere co på gammel bil, men man vet aldri...Men det beste er jo såklart å bytte de pakningene som trengs å byttes... Bilen er en 84modell uten katalysator. Hmm, mulig jeg prøver det, hvis ikke så slår jeg til med en annen motor og prøver da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå