Gå til innhold

Multireim, el-vifte og oljenivå på M50B25TU m/AC og autom.

Anbefalte innlegg

Skrevet

På en skala der 1 er utslitt og 10 er ny, hvor slitt er denna?

2owcgtxcszq5dll5x2mi.jpg

Hva må jeg kjøpe når jeg skal bytte den? Treng jeg strammere eller noe sånt?

Hva er den el-vifta som sitt forran radiatorn til? Trodde det egentlig bare var vifta bak jeg, den med den berykta viskose løsningen. Slår inn i blandt når bilen står stille på tomgang, termostat styrt. Den dure, så da begynner den vel å bli slitt?

Og til slutt, bytta olje, men tror kanskje 5,75 liter ble litt mye? Ligg litt over maks når den har stått lenge, er det noe som bør fikses? :shock:

Alle innspill motta med takk 8)

Skrevet
På en skala der 1 er utslitt og 10 er ny, hvor slitt er denna?

2owcgtxcszq5dll5x2mi.jpg

Hva må jeg kjøpe når jeg skal bytte den? Treng jeg strammere eller noe sånt?

Hva er den el-vifta som sitt forran radiatorn til? Trodde det egentlig bare var vifta bak jeg, den med den berykta viskose løsningen. Slår inn i blandt når bilen står stille på tomgang, termostat styrt. Den dure, så da begynner den vel å bli slitt?

Og til slutt, bytta olje, men tror kanskje 5,75 liter ble litt mye? Ligg litt over maks når den har stått lenge, er det noe som bør fikses? :shock:

Alle innspill motta med takk 8)

Den reima kan ryke når som helst eller holde 1 år til, ingen som vet. Det er greia med multirib. Jeg jobber med kompressorer, bytter uten unntak reima når den ser slik ut.

El-vifta er til AC'en. Viftemotoren begynner sikkert å bli slitt siden den bråker.

Tapp av en skvett olje, om den er over maks så er det rett og slett for mye.

Skrevet

Tok av filteret i dag, og sugde ut litt olje. Kom greit under max da.

Multireim kjøper jeg på gs før helga:

30549.gif

Treng bare reima?

Får lese litt i bentley boka, så finn jeg vell ut hvordan jeg får tredd den på/av.

Skrevet

Hørt at noen av de hjula/lager ell hva det er kan skjære seg etterhvert ja :) Hvilke deler er det da snakk om? Greit å ha delene når jeg bytter, litt langt til gs fra der jeg skrur 8)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...