winchester Skrevet Juni 6, 2011 Skrevet Juni 6, 2011 E36 Compact er bredere jo. Blir grombørse med S62!
Jørgen-A Skrevet Juni 6, 2011 Skrevet Juni 6, 2011 her er ett tips ang bakstilling. http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... f=1&t=1974
bmwe30is Skrevet Juni 6, 2011 Skrevet Juni 6, 2011 har bygget om e34 540 bakstilling jeg så den passer på e30. er ikke såå mye breiere, går fint med e36 felger. har ikke kjørt med dette enda, så tia vil vise uansett så blir det bra dette
baremats91 Skrevet Juni 6, 2011 Skrevet Juni 6, 2011 Den motoren gjorde seg oppi motorromet ditt! Synes den var mye finere enn M60'n Skal få viderebringet hjernen til Leif Harald så snart han kommer seg hjem offshore det blei flott det ja! M60 er jo moped i forhold... men svinghjulsføler, fulgte ikke det med? =) du kan få den som satt på kassa jeg kjøpte av deg jeg har ikke bruk for den hvertfall
Bogen. Skrevet Juni 6, 2011 Skrevet Juni 6, 2011 s62 er GROMT Kjører du uten bkf? Er det mulig å flytte motor noe fremover så man fortsatt kan beholde bkf, eller havner motor veldig langt frem da? Mener jeg har sett bilde av en e30 med s62 som hadde org bkf. Hvis du sender hjernen til omprogrammering i Tyskland og etterhvert bestemmer deg for å kjøpe ESS kompressor, hva skjer da med hjernen når ESS omprogrammerer den på nytt? Vil den da fortsatt fungere i e30`n? Eller kommer EWS, canbus, speed, abs osv tilbake igjen når ESS omprogrammerer hjernen igjen?
M3 Yngve Skrevet Juni 7, 2011 Skrevet Juni 7, 2011 Tror det meste kommer tilbake med ESS sitt program, men ikke 100 % sikker på det.
gkw89 Skrevet Juni 7, 2011 Forfatter Skrevet Juni 7, 2011 Den motoren gjorde seg oppi motorromet ditt! Synes den var mye finere enn M60'n Skal få viderebringet hjernen til Leif Harald så snart han kommer seg hjem offshore det blei flott det ja! M60 er jo moped i forhold... men svinghjulsføler, fulgte ikke det med? =) du kan få den som satt på kassa jeg kjøpte av deg jeg har ikke bruk for den hvertfall hyggelig får håpe den passer mot M5 da =)
gkw89 Skrevet Juni 7, 2011 Forfatter Skrevet Juni 7, 2011 s62 er GROMT Kjører du uten bkf? Er det mulig å flytte motor noe fremover så man fortsatt kan beholde bkf, eller havner motor veldig langt frem da? Mener jeg har sett bilde av en e30 med s62 som hadde org bkf. Hvis du sender hjernen til omprogrammering i Tyskland og etterhvert bestemmer deg for å kjøpe ESS kompressor, hva skjer da med hjernen når ESS omprogrammerer den på nytt? Vil den da fortsatt fungere i e30`n? Eller kommer EWS, canbus, speed, abs osv tilbake igjen når ESS omprogrammerer hjernen igjen? kjører uten BKF ja, fungerer faktisk ganske bra det å.. vanesak om du har den såå langt fram må du ha radiator baki omtrent, pluss at bilen får midtpunktet på tyngden rett bak framakselen i så tilfelle, så tror ikke det er så lurt... jeg vurderer å kappe travers og torpedo og få motor'n lenger inn, og bygge ny travers og torpedo rundt det igjen
andrem3 Skrevet Juni 7, 2011 Skrevet Juni 7, 2011 s62 er GROMT Kjører du uten bkf? Er det mulig å flytte motor noe fremover så man fortsatt kan beholde bkf, eller havner motor veldig langt frem da? Mener jeg har sett bilde av en e30 med s62 som hadde org bkf. Hvis du sender hjernen til omprogrammering i Tyskland og etterhvert bestemmer deg for å kjøpe ESS kompressor, hva skjer da med hjernen når ESS omprogrammerer den på nytt? Vil den da fortsatt fungere i e30`n? Eller kommer EWS, canbus, speed, abs osv tilbake igjen når ESS omprogrammerer hjernen igjen? Her er svaret jeg fikk i fra fra tyskland da jeg stilte samme spørsmålet. Hi Andre, I did not receive your ECU yet... I will tell you as soon as it arrived... Concerningt your plans to SC your car: You have 2 options: 1. You let the DME reprogramm from ESS and send me the DME afterwards to do the changes again... 2. You send me the DME and I will install the maps for your SC. I should have all ESS mappings... I do not think that ESS is able to keep my changes, I guess they just change the whole EEPROM with theirs... but as you see, this is not a problem at all... Best regards, Oliver
gkw89 Skrevet Juni 7, 2011 Forfatter Skrevet Juni 7, 2011 s62 er GROMT Kjører du uten bkf? Er det mulig å flytte motor noe fremover så man fortsatt kan beholde bkf, eller havner motor veldig langt frem da? Mener jeg har sett bilde av en e30 med s62 som hadde org bkf. Hvis du sender hjernen til omprogrammering i Tyskland og etterhvert bestemmer deg for å kjøpe ESS kompressor, hva skjer da med hjernen når ESS omprogrammerer den på nytt? Vil den da fortsatt fungere i e30`n? Eller kommer EWS, canbus, speed, abs osv tilbake igjen når ESS omprogrammerer hjernen igjen? Her er svaret jeg fikk i fra fra tyskland da jeg stilte samme spørsmålet. Hi Andre, I did not receive your ECU yet... I will tell you as soon as it arrived... Concerningt your plans to SC your car: You have 2 options: 1. You let the DME reprogramm from ESS and send me the DME afterwards to do the changes again... 2. You send me the DME and I will install the maps for your SC. I should have all ESS mappings... I do not think that ESS is able to keep my changes, I guess they just change the whole EEPROM with theirs... but as you see, this is not a problem at all... Best regards, Oliver ser jo lovende ut da =) Noen som vet om man får kjøpt løse LMM bokser.. har selve LMM'n, men ikke røret
Aroid Skrevet Juni 7, 2011 Skrevet Juni 7, 2011 Hvorfor ikke bruk bkf i fra E28-E32 som er hydraulikk fra servo pumpe. På den E36 Alpina B8 4,6 jeg hadde var det hydraulikk bkf
baremats91 Skrevet Juni 7, 2011 Skrevet Juni 7, 2011 tror ikke det blir plass til bkf uansett på en E30 toppen på motoren havner jo nesten rett foran hullet til bkf
Bogen. Skrevet Juni 7, 2011 Skrevet Juni 7, 2011 s62 er GROMT Kjører du uten bkf? Er det mulig å flytte motor noe fremover så man fortsatt kan beholde bkf, eller havner motor veldig langt frem da? Mener jeg har sett bilde av en e30 med s62 som hadde org bkf. Hvis du sender hjernen til omprogrammering i Tyskland og etterhvert bestemmer deg for å kjøpe ESS kompressor, hva skjer da med hjernen når ESS omprogrammerer den på nytt? Vil den da fortsatt fungere i e30`n? Eller kommer EWS, canbus, speed, abs osv tilbake igjen når ESS omprogrammerer hjernen igjen? Her er svaret jeg fikk i fra fra tyskland da jeg stilte samme spørsmålet. Hi Andre, I did not receive your ECU yet... I will tell you as soon as it arrived... Concerningt your plans to SC your car: You have 2 options: 1. You let the DME reprogramm from ESS and send me the DME afterwards to do the changes again... 2. You send me the DME and I will install the maps for your SC. I should have all ESS mappings... I do not think that ESS is able to keep my changes, I guess they just change the whole EEPROM with theirs... but as you see, this is not a problem at all... Best regards, Oliver Så det enkleste er i grunn å kjøpe kompressor samtidig som man setter inn motor, deretter sende hjernen til tyskland og få de til å legge inn mappen fra ESS samtidig som de tar bort EWS, abs og alt det der? Sparer vel kanskje også noen kroner hos ESS hvis de ikke trenger å omprogrammere hjernen når man kjøper kompressorkit hos de..?
rakett Skrevet Juni 7, 2011 Skrevet Juni 7, 2011 Var en tur på DHB i danmark ihelga, var en fet e30 med s62 der, fet lyd i de Håper du er heldig med denne jeg også, at du ikke går på noe rådebank smell eller andre dustefeil. Tror disse motorene er mongo tungvindte å skru på, må jo ta et år å justere ventiler med 4 kammer og 32 ventiler... Med så masse kamdrev, kjeder, etc etc... Skjønner jødahl litt jeg egentlig, putt i en 2JZ, og få 600 hk på uåpna motor, også holder det i tillegg... 2JZ er ikke dritt, det er bare kjedelig Yngve!! Siden "alle" har det. Men det er ikke så dyrt, også holder det bra... derfor. Dumt med den alusil løsningen også... Uansett, dette her blir spennende å følge med på!!! Masse lykke til! V8 brøl på septembertreffet !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå