Gå til innhold

E30 350i M5V8 "racerbil" noen som vil kjøpe? SOLGT...

gkw89
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 995
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

er s65 en nykonstruert motor eller er det bare en resirkulert m60 slik jeg har forstått at s62 er??

Er det ordentlige sylinderforinger i disse motorene eller er det bare et belegg, aka nikasil eller slikt?

Noen som sitter på god teknisk info om disse motorene? Hadde vært kjekt å lest litt.

Og hva havarerte på motoren din egentlig? rådebank?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S65 er basert på S85-motoren, og erstattet S54. 12.0:1 kompresjon, dobbel vanos, 8 lettvekts bankesensore integrert i nye lettvekts tennplugger som faktisk er lettere enn de 2 bankesensorene på S85 og "Brake Energy Regeneration" som kobler ut dynamoen ved akselerasjon for økt effekt er noen av de positive tingene med denne motoren. Den har også fått en oppgradert ECU (MS S60) som takler opp til 200 millioner oppgaver per sekund kontra 25 millioner i S54's ECU. Den er også 15kg letter enn S54! Alt i alt en super motor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ut som winchester har vært på wikipedia :D

bare søk på s65 motor'n på den engelske siden, så står det en del der :P

men det er kort og godt en S85 v10 som har blitt kappa vekk to sylindere... altså ett helt nytt konsept, så girkasse osv alt er likt som v10 og ikke gamle s62, m60, m62 osv :P litt kjipt, for da blir det brått dyrere for meg men :P hahah, blir gromt om jeg får det til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joa, dyrt blir det :P sikkert 100k ferdig løpsklar :P men fy faen så gromt !!!

og jeg har jo hatt planer om å flytte tyngden lenger bak(mer vekt på bakhjula=mer friksjon=mer dekkrøyk) så passer jo fint...

meeeen, det er ikke avgjort før jeg har motor'n :P S62 er andre valg... da trenger jeg kun motor egentlig... 50k billigere, men ikke såååå gromt, bare gromt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nja.....

Mengden dekksrøyk avhenger ikke så veldig mye av hvor mye vekt du har på bakhjula gitt!!!

Betyr mer hvor mye "for fort" bakhjula snurrer enn forhjula.

På 338'en har jeg latterlig ræva vektfordeling, 61 prosent foran, 39 bak, og det røyklegger verre en verst.

Det er fordi jeg har turtallsperra på 3 gir opp av slakteren for eksempel, altså 165 på bakhjula, mens virkelig fart på bilen kanskje er 40-50 :P

Men du får derimot mer grep på bakhjula og kan kjøre fortere i sladd, noe som er å foretrekke.

Jeg skulle hatt mer grep for å få enda mer hastighet i sladdene mine, og har vurdert litt å fløtte motoren bakover selv...

Men ingen kan svare på hvordan sylinderforinger s65 og s85 har altså? Er det nicasil dritt eller ikke?

Og må si jeg støtter hylle: hvorfor bruke godt over 100 tusen på en motor som har 20 hester mer enn s62 når du kan få en s62 fra 25000-40000???

Det er nærmest bare dumt. Og passer jo dårlig også ift s62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, toppfarta på min er 176 nå, og jeg banker turtallsperra opp slakter'n på 4. og det ryker minimalt!!! selv med forskjellige dekktyper... så litt mer friksjon hjelper nok på....

men nå spurte jeg jo ikke om hva dere synes om motorvalget egentlig da... og om 100k er mye, så okaii.. men for meg er det HELgromt... for jo egentlig ikke en supergrom turbomotor for 100k engang, så...

S62 har jeg sett i e30'r alt... så det blir nødløsning i så fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, toppfarta på min er 176 nå, og jeg banker turtallsperra opp slakter'n på 4. og det ryker minimalt!!! selv med forskjellige dekktyper... så litt mer friksjon hjelper nok på....

men nå spurte jeg jo ikke om hva dere synes om motorvalget egentlig da... og om 100k er mye, så okaii.. men for meg er det HELgromt... for jo egentlig ikke en supergrom turbomotor for 100k engang, så...

S62 har jeg sett i e30'r alt... så det blir nødløsning i så fall...

Jeg bruker 3.gir, 3.64utv. Har nok ikke så lav bil som deg, så cambervinkelen er iallefall veldig lik orginalt på min bil, altså mer dekkflate nedi rett frem. Min ryker relativt mye i 3.gir, tror ikke den orker 4. Uansett åssen motor du velger, så blir dette en helgrom bil! Og om du vil gå veien med S65, så synes jeg det er kult at noen prøver! :)

Skal koste på en turbomotor MYE penger, skal den holde like mye som en orginal sugemotor og ikke minst effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har litt camber ja... men en annen jeg kjenner har mer loddrett vinkel enn det jeg har, og det ryker ikke heeeelt sinnsykt akkurat der heller :P

jeg har litt teit diff... tror det er 4.10utv om jeg ikke tar feil, så det tilsvarer jo ett vanlig 3.gir omtrent...

jeg synes det er kult å prøve nye ting.... og synes jeg har klart meg bra til å være 21 år og hobbymekaniker hittil... om vi har jo alle forskjellig smak så :D men jeg skal se om jeg får tak i motor, gir og datasprut, så tar vi det derfra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...