Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 885
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Grattis! Du har grunn til å være fornøyd :)

288hk bli 19% drivverkstap det og det er jo ikke så ille på en streng dynapack :)

jaja, er fornøyd jeg. hadde vært fornøyd med 270 også bare den er kjørbar, det som er det viktigste faktisk :)

Endelig kommet hjem fra en tur i bremsebenken :)

Etter en 60 liters tank bensin så fylte vi på en 25liters kanne til og da det begynte å bli tomt får andre gang ga vi oss å tallene ser dere nedenfor :)

zbd04ksxccoyijpy7cqq.jpg

Litt bilder er altid kjekt

hhj1d3dz70syoxgz1578.jpgds83bys8lk51p5hzmq8s.jpg

Prøvetur etterpå

cvc7c545jwut4pvfxnq0.jpg

På båten på vei hjem igjen

u3styzy9ff44ep0b918x.jpg

Skrevet
Skal si du mistet momentet tidelig! Kan virke som at det er mye mere å hente på mapping av vanos..!

Er nok litt å hente på vanos justering ja, den skulle ikke hatt den duppen på 5000omd #-o , Mangler endel moment rundt der, men ble ikke tid til mere denne gang. Får heller ta en tur til hvis det ikke drar godt nok ;)

Skrevet

Også vil dere nok få høyere effekt med 98 oktan også siden dere kan gi mere på tenningen da, men kurven vil bli den samme.. Bruker dere bankesensorene?

Skrevet
Benket 288,4 på bf95. Jeg er storfornøyd hvertfall :D

Fine tall dette leif harald :P Du har sikkert nevnt det en plass i all denne teksten, men hvor og hvem er det som bremser? Det var Vipec du kjører?

Fint om det er noen i nærheten dersom eg skulle falle for fristelsen å kjøpe carbon box :D

Skrevet
Skal si du mistet momentet tidelig! Kan virke som at det er mye mere å hente på mapping av vanos..!

Det viser vel egentlig hvor vanskelig det er å mappe bedre enn orginal ECU.

Vil også anbefale å justere litt etter veien på alt av dellaster. Det ble ikke gjort på min og den var tørst som et helvette på vanlig kjøring. :lol:

Skrevet

Vil også anbefale å justere litt etter veien på alt av dellaster. Det ble ikke gjort på min og den var tørst som et helvette på vanlig kjøring. :lol:

På min S50 ligger momentkurven ganske flat ifra 4300 og opp til 6750 før den begynner å falle. Jeg har også Vipec, men jeg har fysisk fjernet hele vanos.

PPF mapper på hver 250omdr ifra 1000 og opp til 4000omdr. Etter det så mapper de hver 500 omdr. Sprutet kompansere selv det som er i mellom hvis man har bra sprut.

Man bår også mappe med bredbåndslamda. Skal du ha mere HK så må den ha mere bensin og da blir den dyrer å kjøre..Det sier seg selv.

Skrevet

bare av nysgjerrighet... hvorfor i allverden mappet du bilen på bf95? trudde de fleste som var litt glad i bilen sin kjørte på bf98 jeg ;) no offence!

Skrevet
bare av nysgjerrighet... hvorfor i allverden mappet du bilen på bf95? trudde de fleste som var litt glad i bilen sin kjørte på bf98 jeg ;) no offence!

bf95 er bf95.bf98 bruker og være ustabil..kan være nede i 96,97 osv

19% drivverkstap var litt drøyt?man regner som regel 12%

Skrevet
Også vil dere nok få høyere effekt med 98 oktan også siden dere kan gi mere på tenningen da, men kurven vil bli den samme.. Bruker dere bankesensorene?

Bankesensorene er ikke tilkoblet sprutet, men bruker de på Phormula lytteutstyret.

Det ble fyllt 95 så ble det nå slik, et pluss med å benke på 95 er at man har en liten sikkerhetsmargin ved å kjøre 98.

Er nok endel å hente på vanosen ja, men det ble dårlig med tid.

Den må nok stillest litt langs veien igjen ja, Dynapackn er ikke glad i lave omdreininger og lav belastning.

Får se om den hopper opp i motorbenken vår til vintern så kan det justers over lengre tid uten kostnadene blir skyhøye.

Gratulerer med fungerende bil.

Integrale, har dere fått dere dynapack nå?

Er ikke vår, låner Håland tuning sin.

Skrevet

bf95 er bf95.bf98 bruker og være ustabil..kan være nede i 96,97 osv

19% drivverkstap var litt drøyt?man regner som regel 12%

okei, takk! da lærte jeg noe nytt idag å :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...