Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noe formening om hvordan lyden vil bli med 2 stk mellompotter fra ppf som er 3,5" inn og ut og da 3,5" rør. Eller bør jeg ha 3 stk? ELLER bråker 3,5" i utgangspunkte mye? Er gira på å få lyden mest mulig ned! Men vet ikke om det er mulig når det er 3,5" jeg?

• Svar 885
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Eg vet kje koss lyden e i denna grom motoren din eg, men 3.5" e vertfall overkill til di grader uansett, i tilegg klare ein ikkje få det opp under bilen så det vil ta nedi over alt.

Se på eksosen til Thune på forumet Det var jo sugerør som Larsen kalte det og det holdt jo greit til 500 hk så det ut for.. vet ikkje kor mye den bråke eg?`

Nei gå for noe litt mindre og smekrere enn 3.5" :)

Det blir vertfal ein sjuke "klang" med 3" i rustfritt selv med turbo som demper mye.

Skrevet

Ja det er klart at det er digert. Men thune sitt bråkte ganske mye sa han. å eivind sa det klang godt også vis ikke hadde jeg gått får et sånt. Men er gira på å dempe lyden mest mulig. og da vil jeg ha kun 1 rør bakover. 1 stk 2,5" blir jo får lite. men 3" hele veien da med 3-4 mellompotter?

Nå kjører jeg 2x2,5" og 2 lyddempere på hvert rør og det bråker alt får mye :?

Skrevet

vet ikkje om du huske koss min bråkte med 2.5" og ei lita potte bak, men det blir jo heilt feil å sammenligne med bil med turbo,

men uansett bråkte 3" med stor mellompotte og bakpotte mye mer enn det eg hadde på den lilla.

e det org e46 m3 eksos du har nå? rart de sko bråka så mye, nytte ikkje å ha rett i gjennom potter da vil eg tru...

Skrevet

Nei sko nokk fått taki noen potter det ikje bare jekk rett igjennom. Har "orginalt" effektanlegg får e46m3 uten bakpotta(2 biltema lydedemperar istede) den er jo diger og demper nokk en del lyd, men den har jeg ikke plass til.

Skrevet

Du kan iallefall glømma den 3.5" lyddemperen ifra ppf.. eg sjekka koss den passte som midtpotta på min bil å de va ikkje kjangs i helvette onda der for den e diger..

Nei, kjør 2.5" eksos me ei mellompotta å to lyddemperar bak! Ikkje noge jallabiltema å få det tett e jo ein fordell e jo defor de bråke sjå deg nå. Kjøpe du rostfritt feks sjå vangbo.no så kan eg tig sveisa de te deg så ska de bli sjef ska du sjå :)

Skrevet

Jeg kjører 2x2.5'' fra grenrør og inn på en rustfri simons demper som går over i 3''. Og bakerst står det en lik demper. Jeg bruker svart stål på rørene og rustfrie dempere. Håper på dyp høy lyd jeg da, men ikke bråk.

Skrevet
Jeg kjører 2x2.5'' fra grenrør og inn på en rustfri simons demper som går over i 3''. Og bakerst står det en lik demper. Jeg bruker svart stål på rørene og rustfrie dempere. Håper på dyp høy lyd jeg da, men ikke bråk.

Hmm ok, blir spennende og se. Jeg tror jeg går får 2 avlange lyddempere og 2 bakpotter

Skrevet

På min S50 har jeg 2x2.5 rør med Ferrita midtpotte og Scorpion bak potte. Det bråker ikke mye inni bilen ved normal kjøring.. Bare et brøl ved høyt turtall.

Hvis de skal ha syrefast så lager det en forferdelig klang. Jeg hadde de før og jeg tok det av..

Slik ser min eksos ut.

Den er ikke spesielt lav heller.

k1tjv7w5012l1yt82u12.jpg

Skrevet

Se der ja Øyvind, hvem selger Ferrita da? evt hvilken bil er det eksosanlegget ditt til. Den mellompotta di er jo akuratt det jeg trenger, 2 inn og 2 ut. Bråker den mye får de som kjører bak da? har lyst på en rolig lyd slik at det går ann og kjøre forbi purken uten at de hiver seg på hjul etter deg

Skrevet
Se der ja Øyvind, hvem selger Ferrita da? evt hvilken bil er det eksosanlegget ditt til. Den mellompotta di er jo akuratt det jeg trenger, 2 inn og 2 ut. Bråker den mye får de som kjører bak da? har lyst på en rolig lyd slik at det går ann og kjøre forbi purken uten at de hiver seg på hjul etter deg

Det er Eksomesteren i Skien som har laget mitt anlegg.. Bakpotta er Scorpion. Den sto på når jeg kjøpte bilen så vet ikke hva den er til i utgangspunktet, men den passer greit der.

Det er 4 år siden jeg kjøpte det så vet ikke om de selger den enda..

Min er veldig dyp i lyden på lave turtall. Ikke noe veldig bråk. Kjørte forbi 3 politibiler som sto og fulgte med på trafikken søndag kveld, men de reagerte ikke på det.. Jeg våkner nok noen stk når jeg kjører opp byggefeltet i 2 tiden på natten så den bråker litt.

Hele anlegget er custom bygd ifra bunnen til min bil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...