[space] Skrevet Juli 1, 2009 Share Skrevet Juli 1, 2009 Leste DENNE artikkelen, og stusser litt over utsagnene her... Målet var å sette Guinness-rekord ved å bruke 24 timer og så lavt drivstofforbruk som mulig. Rekordforsøket ble forsøkt satt med en minibil med 68 hestekrefters ytelse. Greit nok. Jevnt høy fart er nøkkelen. Ifølge sine egen logg på navigasjonsanlegget, brukte han 15 timer på turen til Paris, 1763 kilometer.Det betyr en snittfart på 117,53 kilometer i timen. Skulle han nådd frem til Madrid på 24 timer, hadde han måttet kjøre i en snittfart på 126,46 km/t. Dette høres relativt greit ut. Hvor fort går en slik bil? Så kommer det jeg stusser veldig på: Dette krever selvsagt en spesiell kjøreteknikk og intens konsentrasjon. Jeg holder nøye øye med turtelleren for å ikke dra for mye drivstoff. På Autobahn kjører jeg med en snittfart på 109 km/t og legger meg i innerste fil 50 meter bak en trailer for å dra nytte av redusert luftmotstand, sa han før avreise. Altså, om han må ha en snittfart på 126,46, noe han må ha regnet ut på forhånd, og planlegger å kjøre i 109km/t på autobahn, Hvor i svarte har han planlagt å kjøre i 144km/t+ for å ta inn distansen han kjører i 109? Er det ikke en brist i opplegget her et sted? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Juli 1, 2009 Share Skrevet Juli 1, 2009 Eg og reagerte på gjennomsnittsfarten han skulle ha på autobahn. i tillegg skulle han starte i Oslo. Eg rekner med at han køyrde via Sverige. Viss han følger fartsgrensene i Norge og Sverige, so må han køyre ganske friskt seinare! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Juli 1, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 1, 2009 Ja, spesielt med tanke på 109km/t på autobahn. Går rimelig friskt gjennom Norge, Sverige og Danmark da.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas1 Skrevet Juli 1, 2009 Share Skrevet Juli 1, 2009 Har vært i Syd-Tyskland en stund inntil nå nylig, og på grunn av evig anleggsarbeid på Autobahn ble snitthastigheten forholdsvis lav. Årsaken var innsnevringer, kø-kjøringer osv). I følge kompanjongen som var der var dette snarere regelen enn unntaket, -for det området iallefall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Juli 1, 2009 Share Skrevet Juli 1, 2009 Eg og reagerte på gjennomsnittsfarten han skulle ha på autobahn. i tillegg skulle han starte i Oslo. Eg rekner med at han køyrde via Sverige. Viss han følger fartsgrensene i Norge og Sverige, so må han køyre ganske friskt seinare! Edit: Går ein inn på artikkelen som det er linka til i artikkelen! får ein vite at toppfarten er 150km/t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Juli 1, 2009 Share Skrevet Juli 1, 2009 I den andre artikkelen står det at han har gjort disse stuntene sine pga en sak han ønsker blest om, og at det denne gangen er miljø. Og da begynner jeg lure hvor dumme disse miljøfolka egentlig er.. Det er en liten bil med et CO2-utslipp på under 100 gram, sier han. Men utslippet blir jo veldig høyt når du kjører europa rundt uten mål og mening! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galro Skrevet Juli 1, 2009 Share Skrevet Juli 1, 2009 Det er nok Gamle Mossevei ut av byen som er ment til å ta igjen det han måtte tape på Autobahn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Juli 1, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 1, 2009 Toppfart på bilen: 150km/t 0-100: 14.1 s Ønsket hjennomsnittsfart: 126,46km/t I tillegg til da med et mål om å kjøre på 0.44l/mil. Oslo - Svinesund Bru: 117km 1,5 timer (i følge gule sider) noe som gir en snittfart på 78,2km/t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas1 Skrevet Juli 1, 2009 Share Skrevet Juli 1, 2009 Det er nok Gamle Mossevei ut av byen som er ment til å ta igjen det han måtte tape på Autobahn. Da satser vi på at det er avreise Oslo klokken 16:00 for sikkerhets skyld Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå