danielner Skrevet Juli 1, 2009 Skrevet Juli 1, 2009 får en irriteranes klunkelyd fremme uansett kor små humper det er... stabstag?
wirrumsen Skrevet Juli 2, 2009 Skrevet Juli 2, 2009 Men kan det være tårnlager med slitt gummi? Til trådstarter: det føles litt som "et lufttomt hull" i dempingen? Nesten som om rattet er litt løst når du kjører over for eksempel brostein? (vanskelig å forklare)
Bjølle Skrevet Juli 4, 2009 Skrevet Juli 4, 2009 Om det rakler uansett hvor små dumper det er, er det sannsynlig at det er casterstagene. Slik var det iallefall på min E39. Det kan selvsagt være lenkearmene og støtdempere (og tårnlager) også... Om du finner ut at det er casterstagene bør du kjøpe hele caster-armen (med bærekule + foring), på begge sider. Om du bare bytter foringene, er det sannsynlig at bærekulene ryker om ikke lenge likevel. Og da må du likevel bytte armen (som har fastmontert bærekule). Om du ønsker litt stivere oppheng, billigere foringer, enklere montering og lengre levetid på foringene kan du kjøpe Powerflex foringer istedet for orginale.
kasper Skrevet Oktober 19, 2009 Skrevet Oktober 19, 2009 Slenger meg på denne tråden, da dette er rimelig likt på min e36 Klunker høyre foran stort sett hvis det bare er sprekker i asfalten og annet. og det slår ganske hardt. Kan være både demper og foringer, men hvor skal jeg starte? Kan si at når jeg kjører frem foran huset har vi en grusplass der ofte grusen er litt klumpete og hvis jeg slipper rattet da jeg kjører over grusen i gangvart virker rattet veldig løst. Som om jeg kjørte over steiner store steiner, men det er bare ujevnheter i grusen. Rattet går kjapt fra side til side hvis jeg slipper det. Har også røkket litt i hjulene for hånd, og på høyre foran klunker det litt hvis jeg dytter og skyver på hjulet for hånd. Venstre er det ingen lyd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå