Gå til innhold

Bremseklosser til hardt bruk (bane/autox) ?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Det blir i første omgang bare nye klosser, black diamond skivene får leve ut året.. Tipper jeg går for PFC 97, og ser hvordan skivene overlever det.. BD skivene er ihvertfall noe mere solide enn de orginale.

Vinterns prosjekt får bli å skaffe en m-front med tilhørende kjølekanaler for bremsene, og evt noen varmeskjold med mulighet for slange.. og så noen større bremser :)

http://www.turnermotorsport.com/html/de ... TBR3690212 ser lovende ut.

Mest sannsynlig så ødelegger du felgene dine etter første bane tur med PFC 97 klossene. Skivene dine overlever nok, men har nok fått en del slitespor.

Kan jo hende du ikke bremser hardt nok slik at du ikke ødelegger noe.. :)

Klossene er vertfall gode.

Skrevet

Jeg anbefaler også PF sine produkter, men man bør, som Øyvind nevner, også bruke deres skiver, da orginalskivene ikke tåler julingen de får. Jeg måtte lakkere felgene mine etter at jeg brukte klosser fra PF på orginalskivene.

Carbotech har jeg også gode erfaringer med. De er vesentlig snillere enn PF, men biter bra fra seg.

Skal man handle bremser, så hør med www.peansweden.se De har peiling på bremser.

Skrevet

Jeg har da ikke orginal skiver, men Black diamond.. om de tåler veldig mye mer aner jeg ikke.

Desverre ser det ikke ut som PFC lager skiver til min bil, så da er det litt utelukket.. hmm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...