elling Skrevet Juli 1, 2009 Share Skrevet Juli 1, 2009 Så.. jeg trenger nye klosser.. Jeg har brukt Ferrodo DS2500, og de fungerer forsåvidt flott. Ingen fading, bra bitt osv.. MEN; da de forrige var nesten utslitt før forrige NSK treff på Våler satte jeg på helt ferske og fine DS2500 klosser før jeg dro ut på banen, og etter en dag med leking på Våler var de borte.. Det blir noe dyrt i lengden. Så, hva har folk å anbefale av klosser som : - holder lenge - biter bra - tåler masse varme Bremsestøv + støy driter jeg i. Derimot bør de fungere "greit" når de er kalde og. De skal paires med black diamond skiver, og stålslanger.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoCCe Skrevet Juli 1, 2009 Share Skrevet Juli 1, 2009 Testa ut red stuff klossene? Hadde dette på e30'n før,harde klosser, som bør få litt tempratur før de fungerer optimalt, ikke så ille pris på de heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Juli 1, 2009 Share Skrevet Juli 1, 2009 Jeg kjører med carbotech XP8 og de er jeg veldig fornøyd med. Støvet vet jeg lite om da jeg har sorte felger, men de bråker endel ved lette innbremsinger. Det varierer noe, men noen ganger er det som en gammel sykkel. Du kan jo kjøpe XP10 hvis du vil ha noe som tåler enda mer. Fortsatt på orginale skiver? Forøvrig er mine ca halvslitt tenker jeg - da har jeg kjørt 60 runder på våler, 60 på mantorp og ca 100 på rudskogen. Samt noe gatekjøring, men der bremser jeg jo knapt. Øystein var veldig fornøyd med Yellowstuff på sin i år også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Juli 1, 2009 Share Skrevet Juli 1, 2009 Skal du ha skikkelige bremser som tåler MASSE varme og biter veldig bra så skal du kjøpe Performance Friction bremser.. Du må kjøpe skiver også. Performance Friction klossene spiser de originale skivene til frokost. Du går garantert lei av å bremse før Performance Friction bremsene er utslitte. Bakdelen er at de koster litt, men så varer de deretter også.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet Juli 1, 2009 Share Skrevet Juli 1, 2009 Jeg bruker Yellow stuff med tilhørende skiver og må si meg fornøyd med det, nesten ikke slitt etter 3 dager på ACR, fremragende stopping power også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elling Skrevet Juli 2, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 2, 2009 Jeg kjører med carbotech XP8 og de er jeg veldig fornøyd med. Støvet vet jeg lite om da jeg har sorte felger, men de bråker endel ved lette innbremsinger. Det varierer noe, men noen ganger er det som en gammel sykkel.Du kan jo kjøpe XP10 hvis du vil ha noe som tåler enda mer. Fortsatt på orginale skiver? Forøvrig er mine ca halvslitt tenker jeg - da har jeg kjørt 60 runder på våler, 60 på mantorp og ca 100 på rudskogen. Samt noe gatekjøring, men der bremser jeg jo knapt. Øystein var veldig fornøyd med Yellowstuff på sin i år også. Jeg er på black diamond skiver, de orginale ble slitt ut forrige sesong. Carbotech ser lovende ut, eller evt. yellowstuff.. Yellowstuff har jo fordelen at de er tilgjengelig over disk til en hyggelig pris. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Juli 2, 2009 Share Skrevet Juli 2, 2009 Orginal størrelse tenkte jeg. De fleste andre Z3'ene som surrer rundt på bane har jo endel større skiver foran, så kjølingen burde være bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristov Skrevet Juli 2, 2009 Share Skrevet Juli 2, 2009 Kjøling er alfa og omega for at klossene skal holde lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Juli 2, 2009 Share Skrevet Juli 2, 2009 Jeg hadde black dianond borra og slissa skiver og DS3000 klosser på min E30M3 med S50B30 motor i. Skivene sprakk før jeg rakk å kommer på bane med de og klossene skriker noe sykt ved forsiktig bremsing.. Performance Friction levere skiver i original størrelse. Jeg hadde Performance Friction klosser bak på min og de beit så godt at jeg låste bakhjulene lenge før jeg klarte og låse forann. Tommy Fjeld kjøre med skiver og klosser ifra Performance Friction. Han bremser skivene helt rød glødene, men de bremser akkurat like godt sa han... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Juli 2, 2009 Share Skrevet Juli 2, 2009 Kjøling er alfa og omega for at klossene skal holde lenge. Det er sant.. Prøv å lage bremseskjold med feste til luft slange som går ut i fangeren forann.. Da vil forbruket på klosser gå veldig mye ned.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomas_ja Skrevet Juli 2, 2009 Share Skrevet Juli 2, 2009 Hvor får en kjøpt performance friction bremser/kit? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elling Skrevet Juli 2, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 2, 2009 Hvilken compound fra PF duger ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristov Skrevet Juli 2, 2009 Share Skrevet Juli 2, 2009 Hvilken compound fra PF duger ? PFC 01 eller 97 97 har visst støv som ruster og brenner seg fast men litt bedre bitt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Juli 2, 2009 Share Skrevet Juli 2, 2009 Mener det er 97 klossen som tåle bra varme, men kjører du den på originale skiver så vil du "dreie" istykker skiven din. Du må ha PF skiver også.. Tommy Fjeld ødela et par felger pga han kjørte med originale skiver. Metall støvet som kom ifra skivene smeltet seg fast i lakken på felgene. Så ikke pent ut når det rustet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elling Skrevet Juli 2, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 2, 2009 Det blir i første omgang bare nye klosser, black diamond skivene får leve ut året.. Tipper jeg går for PFC 97, og ser hvordan skivene overlever det.. BD skivene er ihvertfall noe mere solide enn de orginale. Vinterns prosjekt får bli å skaffe en m-front med tilhørende kjølekanaler for bremsene, og evt noen varmeskjold med mulighet for slange.. og så noen større bremser http://www.turnermotorsport.com/html/de ... TBR3690212 ser lovende ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå