Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I følge 3 stk forskjellig mekanikere sier de at det er vanlig på eldre E36 er at drivakslingen skrur seg ut og hopper utav diffen etter en stund? hvis det skjer hva skjer md bilen da? blir hele diffen knust osv inni?

Skrevet

hehe, stikkakslingene mine datt nesten av min e36 m3 i fjor sommer,fattet ikke hva det var og hvorfor, hadde nylig hatt nede hele understellet og overhalt det, skrudd alt tight og fint på plass til og med gått 3 ganger over med moment nøkkel:) jeg ringte til bmw i tromsø og spurte hvorfor alle boltene hadde løsnet når jeg viste at jeg hadde tightet di ordentlig til. d viste seg at disse boltene er til engangsbruk og ikke varer så lenge, at man må bytte di ut etter en stund sa han. så bestilte opp nye og problemt løst:)

Skrevet
hehe, stikkakslingene mine datt nesten av min e36 m3 i fjor sommer,fattet ikke hva det var og hvorfor, hadde nylig hatt nede hele understellet og overhalt det, skrudd alt tight og fint på plass til og med gått 3 ganger over med moment nøkkel:) jeg ringte til bmw i tromsø og spurte hvorfor alle boltene hadde løsnet når jeg viste at jeg hadde tightet di ordentlig til. d viste seg at disse boltene er til engangsbruk og ikke varer så lenge, at man må bytte di ut etter en stund sa han. så bestilte opp nye og problemt løst:)

Har jo ikke noe med det trådstarter spør om, men samme det.

At drivakslingen skrur seg ut av seg selv, er vel litt drøyt :shock:

Om den ikke har vært skrudd og jokka med på bilen, er dette veldig lite sannsynlig.

Og hva mener du med etter en stund?

På eldre E36 så bli jo en stund 10-15 år?

Skrevet

Har jo ikke noe med det trådstarter spør om, men samme det.

At drivakslingen skrur seg ut av seg selv, er vel litt drøyt :shock:

Om den ikke har vært skrudd og jokka med på bilen, er dette veldig lite sannsynlig.

Og hva mener du med etter en stund?

På eldre E36 så bli jo en stund 10-15 år?

vet ikke, de sa bare etter endel år/stund, aner ikke jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...