Proffen Skrevet Juli 2, 2009 Skrevet Juli 2, 2009 Hei. Idag da jeg sto i kø, så jeg plutselig at tempføleren i bilen gikk oppover mot det røde merke. Hadde tenke å kjøre inn til siden. Men da jeg begynte å kjøre så gikk tempmåleren til midten igjen. Men så fort jeg stoppet, så gikk måleren opp igjen. Kjørte inn til siden for å sjekke ut dette. Fant ut at jeg kunne stoppe vifta med nøklen min???. Ok. Da er vifta gåen, tenkte jeg. Men jeg kom meg hjem etter hvert. Tempen var aldri på det rød. Tok en kjøretur nå ikveld for sjekke dette en gang til. Vifta fungerer som den skal nå. Tempmåleren holdt seg på midten hele tiden. Og jeg klarte ikke å stoppe vifta. Kan vifta være gåen alikevel?. Luft i systemet?. Det er ikke så lenge siden jeg byttet vannpumpa. Men har ikke merket noe tull før nå. Er det noen her som kan gi meg noen tips på hva jeg skal sjekke ut?. Mvh proffen
Proffen Skrevet Juli 2, 2009 Forfatter Skrevet Juli 2, 2009 Det høres ut som viskosekoblingen på vifta ja... Hei. Ja, du tror det. Hadde en mistanke om det jeg også. Men ville bare høre om det kunne være noe annet. Takker for rask svar. Da får vi skifte viskosekoblingen da.
Haug530D Skrevet Juli 2, 2009 Skrevet Juli 2, 2009 Høres ut som viskosen ja, siden du har skiftet vannpumpen.
Ballder Skrevet Juli 2, 2009 Skrevet Juli 2, 2009 Du kjører mest sansynlig med ac innkoblet vil jeg tro, for noen bruker jo faktisk ikke ac i det hele tatt. Funker ikke elvifta du har i front, så går ac delen seg ævlig varm der fremme og vil også hjelpe godt til med å få motor god og varm ved kø/tomgansgs kjøring i disse varme dager. Bare en tanke fra meg, da min el vifte måtte byttes grunnet død.. Den elvifta har forøvrig tre hastigheter regulert av motstander på de to kaveste hastighetene som er styrt av ac delen. Den tredje og da raskeste hastigheten blir innkoblet dersom motor kommer over en gitt max temp og skal da fungere som nødkjøling dersom uhellet er ute. Kan for meg virke som om den vifta di er helt død.
Proffen Skrevet Juli 2, 2009 Forfatter Skrevet Juli 2, 2009 Du kjører mest sansynlig med ac innkoblet vil jeg tro, for noen bruker jo faktisk ikke ac i det hele tatt. Funker ikke elvifta du har i front, så går ac delen seg ævlig varm der fremme og vil også hjelpe godt til med å få motor god og varm ved kø/tomgansgs kjøring i disse varme dager. Bare en tanke fra meg, da min el vifte måtte byttes grunnet død.. Den elvifta har forøvrig tre hastigheter regulert av motstander på de to kaveste hastighetene som er styrt av ac delen. Den tredje og da raskeste hastigheten blir innkoblet dersom motor kommer over en gitt max temp og skal da fungere som nødkjøling dersom uhellet er ute. Kan for meg virke som om den vifta di er helt død. Hei. Kjører med ac. Og vifta til den fungerer. Takker for innspill.
Proffen Skrevet Juli 3, 2009 Forfatter Skrevet Juli 3, 2009 Hei. Da er viskosekoblingen skiftet. Og problemet er løst. Takker for alt hjelp. God helg. Mvh proffen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå